Gå til innhold

Giftering

Anbefalte innlegg

Gjest brud 08
Skrevet

Hei,

Jeg har overlatt giftering til sambo.

Fikk en nydelig alliansering som forlovelse - jeg ønsket meg det fordi jeg tenkte det var praktisk.

Jeg vet at sambo vurderer å kjøpe en giftering med 0,4 carat diamant. Den går ikke i spenn - har gull rundt - men diamanten er oppe på ringen på en måte. Ringen ser ut som en tradisjonell giftering, med diamant.

Nesten slik:

http://www.tiffany.com/Engagement/Item.asp...Categoryid=1003

Noen som har erfaringer? Jeg synes det er kjempe fint med diamant, men for meg er det viktigere at jeg kan gå med ringen hver eneste dag, uavhengig hvor jeg er og hva jeg gjør - og at folk ser at jeg er gift. Om det er en tradisjonell ring som er mest pralktisk, vil jeg helle ha det.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For min del telte det praktiske mye ved valg av ring. Jeg er en person som aldri har hatt lange negler og driver med endel sport etc. så jeg trengte en ring som er anvendelig.

Endret av elna
Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet, og MÅ ha glatt ring om jeg skal få lov å ha den på meg når jeg er på jobb.

Gjest brud 08
Skrevet

Ja, det er litt det jeg tenker på.. At ringen er praktisk i enhver anledning.

For eksempel på trening, men da burde man kanskje ikke ha ring uansett? :sukk:

Har liksom ikke lyst at det skal bli en vane og ta gifteringen av på en måte...

Skrevet

Når jeg er ferdig utdannet kommer jeg til å jobbe i helsevesenet og da synes jeg det er praktisk og ha en glatt ring. I utgangspunktet er det ikke lov med ringer i det hele tatt, men har aldri opplevd at giftering har vært noe problem. Men jeg tenker hygiene og ville derfor ikke hatt en utstikkende diamant.

Skrevet

Jeg ville ikke ha en giftering med utstikkende diamant fordi jeg syns det blir for upraktisk. Klønete i forhold til hansker, putte henda i lommen og kan henge seg opp i strikkegensere ol....

Jeg ville ikke ha en klassisk glatt gullring, så endte opp med en ring i hvitt gull med "stjernedryss" av diamanter på. Dvs 5 små diamanter spredt utover med som ligger nedi ringen. Tar aldri av meg ringen, og er blitt utrolig glad i den :)

Du finner den her hos Mestergull

Skrevet (endret)

Selv har jeg en frierring som er alliansering med opphøyd diamant,og forlovelsesring/giftering i spennring, og synes ingen av dem er mer eller mindre upraktisk. Aldri opplevd at de hekter seg fast i noe som helst.

Sidespor til hygiene og bruk av ring;

Selv en glatt ring får riper av naturlig slitasje og bruk. På lab tok vi prøver av giftering som var i bruk av en hjelpepleier og fikk se i mikroskop etterpå. Utrolig mye rart som grodde og vokste under ringen, selv om jevnlig håndvask ble utført :hår:

Ingen regler i henhold til hygiene på de arbeidsplassene jeg har vært på (sykehus, ambulanse, sykehjem etc) har det stått "det er ikke lov til å bruke ringer/smyker/piercing, forutenom glatte gifteringer.." En ring er en ring, og selv med jevnlig håndhygiene blir man svett, flasser av og det samles partikler av såpe. Tror ingen mikrobiologer/smittevernleger/hygienespl kan stå for at det er mindre hygienisk med gifteringer enn andre ringer ;)

"Smykker skal ikke brukes i arbeidet. Hendene og håndleddene skal være fri for smykker. Under ringer og armbånd/klokke blir det varmt og fuktig. Her er det også rikelig med næring til bakterier og andre mikrober. Under smykkene får vi heller ikke vasket godt nok eller tørket godt etter håndvask. Det skal heller ikke brukes giftering i arbeidet. Den er ikke noen mindre smittekilde enn andre ringer og smykker.." (http://home.hia.no/~jorns/hygiene/tema4.htm)

Hvis man må ha ringene på seg kan man feks ha den hengende på feks søsteruret etc. Man blir ikke "mindre" gift/forlovet av den grunn. Stort sett alle på min arbeidsplass går med ringene slik, etter råd fra hygienespl.

Endret av Lille Ballerina
Gjest Gjest_e_*
Skrevet
Jeg jobber i helsevesenet, og MÅ ha glatt ring om jeg skal få lov å ha den på meg når jeg er på jobb.

Hvor jobber du???

Jeg jobber på sykehus og vi har ikke lov til å bruke ringer i det hele tatt. Undersøkelser viser at det er like mange bakterier/virus på glatte ringer som på ringer med steiner.

Har selv en 0.9 karat diamantring som forlovelsesring. Bruker denne hele tiden

(- på jobb + når jeg rir), tar den ikke oftere av enn jeg ville gjort med en annen ring. Synes ikke det er upraktisk i det hele tatt.

Kjøp den ringen du/dere har lyst på!!!

Gjest Gjest_e_*
Skrevet
Jeg ville ikke ha en giftering med utstikkende diamant fordi jeg syns det blir for upraktisk. Klønete i forhold til hansker, putte henda i lommen og kan henge seg opp i strikkegensere ol....

Jeg har aldri hatt noen slike problemer. Har brukt den i nesten 1 år.

Kan jo sette steinen litt lavt om det er noe man bekymrer seg for, min sitter ikke spesielt lavt, men heller ikke høyt.

Skrevet

ÆSJ! Bruker dere virkelig ringer når dere er på jobb i helsevesenet? Trodde dere lærte om slikt på utdannelsen! Først vaske folk i ræva, håndvask med ringer og så rett hjem og stikke hendene i brøddeigen. :spy:

Slutt med dårlig unnskyldninger med at ringene er glatt. Jobbing på gulvet i helsevesenet = ikke ringer på hendene.

Skrevet
Slutt med dårlig unnskyldninger med at ringene er glatt. Jobbing på gulvet i helsevesenet = ikke ringer på hendene.

Det er ingen som har lov til å bruke ring på jobb i helsevesnet, hverken på gulvet eller leger.

PS - det er ikke upraktisk med diamantring, jeg bruker min hele tiden bortsett fra på jobb (større enn den dere har kikket på)

Skrevet

Det syndes med gifteringer i helsevesenet, selv om retningslinjene er at de ikke skal bæres på jobb. Det er bare en uskikk, men glatte gifteringer vil ofte ses gjennom fingrene med blant kolleger, og jeg har fra en hygienesykepleier i hygieneundervisning for studenter følgende sitat: "Vi gjør jo litt unntak for gifteringer da".

Om man ikke blir tatt for å bruke ring, er det likevel opptil den enkelte å vise respekt for pasientenes helse ved å ta av ringen på jobb.

Gjest Gjest_Kine_*
Skrevet

Eg er hjelpepleier,og eg føler meg ikkje vel hvis eg ikkje har ringane på :tristbla:

Gjest brud 08
Skrevet

PS - det er ikke upraktisk med diamantring, jeg bruker min hele tiden bortsett fra på jobb (større enn den dere har kikket på)

• 3 uker senere...
Gjest Brura08
Skrevet

Trodde dere KG-damer var renslige og hygienisk.. Bruker noen virkelig ringene på jobb i helsevesenet? :eeeh: "Jeg føler meg ikke vel uten ringene" HALLO!! Veldig deilig å komme hjem og lage mat, med masse deilige bakterier under ringen/e. Bortforklaringer mottas med takk! :spy:

Skrevet
Hei,

Jeg har overlatt giftering til sambo.

Fikk en nydelig alliansering som forlovelse - jeg ønsket meg det fordi jeg tenkte det var praktisk.

Jeg vet at sambo vurderer å kjøpe en giftering med 0,4 carat diamant. Den går ikke i spenn - har gull rundt - men diamanten er oppe på ringen på en måte. Ringen ser ut som en tradisjonell giftering, med diamant.

Nesten slik:

http://www.tiffany.com/Engagement/Item.asp...Categoryid=1003

Noen som har erfaringer? Jeg synes det er kjempe fint med diamant, men for meg er det viktigere at jeg kan gå med ringen hver eneste dag, uavhengig hvor jeg er og hva jeg gjør - og at folk ser at jeg er gift. Om det er en tradisjonell ring som er mest pralktisk, vil jeg helle ha det.

:)

God morgen,

den ringen er nydelig, synes du er heldig som har en kjæreste med så god smak :) Jeg har brukt diamantring med diamanten "oppå" ringen i et år nå, og synes ikke det er upraktisk i det hele tatt. Når jeg trener tar jeg av både ringer og klokke uansett. Synes du skal velge det du synes ser finest ut.

Skrevet

Jeg har ikke diamant i gifteringen, men på venstre hånd har jeg alltid en diamantring som stikker ganske mye ut. Det plager meg aldri, og er ikke upraktisk i det hele tatt.

Gjest brud 08
Skrevet
God morgen,

den ringen er nydelig, synes du er heldig som har en kjæreste med så god smak :) Jeg har brukt diamantring med diamanten "oppå" ringen i et år nå, og synes ikke det er upraktisk i det hele tatt. Når jeg trener tar jeg av både ringer og klokke uansett. Synes du skal velge det du synes ser finest ut.

God morgen!

Tusen takk! Noen ganger er det godt å få en bekreftelse på at noe du liker synes andre også er fint! Og du har helt rett - jeg er heldig som har en kjæreste med så god smak... :rødme: Hehe.. Jeg har bestemt med for å kjøpe den ringen, og når jeg fortalte han det ble han helt i hundre. Veldig søt.

Det er noe spesielt når det er den ringen din kjære har valgt, uavhengig av diamant eller ikke. Man blir så glad i ringen/e.

Gjest Gjest_e_*
Skrevet
Det er noe spesielt når det er den ringen din kjære har valgt, uavhegig av diamant eller ikke. Man blir så glad i ringen/e.

Ooo yes! Min kjære fant et design han likte og fikk en spesial designet til meg, aldri i livet om den er til salgs eller skal byttes ut. Det er noe helt spesiellt med ting som er plukket ut med omtanke uansett om det er et kort, klær eller en diamantring.

Min er veldig likt denne med tre i, bare selve ringen er litt anderledes. Men synes det er like greit at ikke akkurat min ring ligger ute, blir ikke like spesiellt om andre kan kopiere designet.

Koselig at han får gi deg den ringen han har lyst til å gi deg.

Som jeg har sagt tidligere, det er ikke noe problem med diamant som stikker ut. Tar den kun av når jeg ville tatt av en hvilken som helst annen ring.

Gjest brud 08
Skrevet
Ooo yes! Min kjære fant et design han likte og fikk en spesial designet til meg, aldri i livet om den er til salgs eller skal byttes ut. Det er noe helt spesiellt med ting som er plukket ut med omtanke uansett om det er et kort, klær eller en diamantring.

Min er veldig likt denne med tre i, bare selve ringen er litt anderledes. Men synes det er like greit at ikke akkurat min ring ligger ute, blir ikke like spesiellt om andre kan kopiere designet.

Koselig at han får gi deg den ringen han har lyst til å gi deg.

Som jeg har sagt tidligere, det er ikke noe problem med diamant som stikker ut. Tar den kun av når jeg ville tatt av en hvilken som helst annen ring.

Ringen din (eller den som ligner) var utrolig VAKKER!!!! Helt nydelig!!! Måtte bare si det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...