Gå til innhold

Tok du smertestillende under fødselen?  

1. 1. Tok du smertestillende under fødselen?

• - Nei, første mosebok må overholdes.
      3
    • - Selvfølgelig, er det vondt for meg er det vondt for barnet.
      8

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pip, kan eg spørre deg om ein ting eg lurer på? Du skreiv:

Deretter tok han ALL vår skyld på seg, og døde for oss. DERFOR er jeg kristen, DERFOR skal jeg til himmelen en dag. Fordi Jesus opphevde de gamle lovene, og slik gjorde det mulig for meg...

Sidan Jesus har tatt på seg all skylda for alt det gale eg måtte finne på, da gjer det vel ingenting at eg ikkje trur? Eg meinar, sidan Jesus tek på seg skulda for det også? Sånn at nettopp FORDI Jesus døde på korset for oss treng eg ikkje bry meg med å følge nokon som helst bibelske reglar eller å tru på noko som helst? Berre lurar eg.

helsing Hedda, som er agnostikar, og meiner det er blasfemi å påstå at ein veit noko som helst om Gud, fordi menneske er så små og Gud så ufatteleg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pip, kan eg spørre deg om ein ting eg lurer på? Du skreiv:  

Sitat:  

Deretter tok han ALL vår skyld på seg, og døde for oss. DERFOR er jeg kristen, DERFOR skal jeg til himmelen en dag. Fordi Jesus opphevde de gamle lovene, og slik gjorde det mulig for meg...  

Sidan Jesus har tatt på seg all skylda for alt det gale eg måtte finne på, da gjer det vel ingenting at eg ikkje trur? Eg meinar, sidan Jesus tek på seg skulda for det også? Sånn at nettopp FORDI Jesus døde på korset for oss treng eg ikkje bry meg med å følge nokon som helst bibelske reglar eller å tru på noko som helst? Berre lurar eg.  

helsing Hedda, som er agnostikar, og meiner det er blasfemi å påstå at ein veit noko som helst om Gud, fordi menneske er så små og Gud så ufatteleg.

Kjekt at du spør, Hedda - jeg skal prøve så godt jeg kan å svare!

Altså - Ja, Jesus har dødd for dine synder også - helt klart! MEN det er hans gave til deg - du må ta imot gaven for å få den, om du skjønner! PÅ en måte som om du skraper et skrapelodd og vinner en million. Hvis du velger å tro at det bare er noen som har lurt deg, at du aldri kommer til å få den millionen, og kaster loddet i søpla - da blir du heller ikke millionær!! Kanskje en rar forklaring, men den holder iallefall et stykke på vei... Altså, for å kunne ta imot Jesu gave til deg, må du tro på at Han fins da! (Vanskelig å ta imot noe fra noen samtidig som man benekter deres eksistens...)

Skjønte du noe av hva jeg mente?

Når det gjelder det siste, så er det klart at Gud er ufattelig stor i forhold til oss! MEN vi kan likevel vite noe om Ham, fordi han har gitt oss Bibelen, som er hans eget ord, og der står det om ham!

Ha en fin dag (natt?) Hedda! :smile:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kan bare underskrive Pip`s innlegg.

Du sier alt jeg ønsker å si.

Og til deg som mener at man ikke kan være kristen uten å gjøre nøyaktig som Jesus. (Ikke røyke, drikke o.s.v)

Poenget for meg som kristen, er jo selvsagt å PRØVE å leve som Jesus. Jeg prøver å leve "riktig". Men jeg er et menneske, med alle de ting det innebærer.

Hvis ditt utsagn hadde vært riktig, så hadde ikke Jesus trengt å dø for våre synder, for da hadde vi jo levt akkurat som ham, ergo ingen synd.

Jeg vil aldri bli perfekt, uansett hvor hardt jeg prøver. Men det betyr ikke at jeg ikke er en kristen, det betyr bare at jeg er et kristent MENNESKE.

Gjest Kate
Skrevet

Det er ikke Vårherre som sier at homofili er synd - det er Paulus som sier det, og han var da vitterlig et alminnelig menneske. Jeg blir opprørt når noen kaller hele bibelen for Guds ord, Paulus var ikke Gud!

Når det gjelder det øvrige synderegister du ramser opp må jeg bare si meg skyldig. Har gjort det meste en eller annen gang, men hvis du tror det holder meg borte fra Gud tar du feil.

Det å være kristen er ikke noen prektighetskonkurranse! Da lå vel de fleste av oss tynt an tenker jeg.

For å bli kristen må du tro at Jesus er Guds sønn og at han døde for deg + bekjenne dette for et annet menneske - that`s it.

Hvis man ønsker å leve som kristen så prøver man så godt man kan å overholde de retningslinjene Jesus ga oss, men siden vi bare er mennesker så hender det titt og ofte at vi ikke får det til.

Men vi mister ikke kjærligheten fra Jesus av den grunn!

Skrevet

Er det ikke sånn at uansett hva du gjør kan du bli tilgitt og komme til Himmelen?:rosaengel:

Gjest Sivi
Skrevet

Ja, bare gjør som du vil, vi er jo bare mennesker. Egentlig trenger du ikke å tro en gang, vi er jo bare mennesker....så vi kommer nok til himmelen alle mann. :hoho:

Og ja, det er mennesker som har skrevet Bibelen. All relgion er noe mennesker har laget, for å trøste seg i vanskelige stunder. Rent psykologisk er det å tro på noe sikkert lurt, men logisk er det ikke.

Skrevet

Denne fikk jeg tilsendt på mail for noen uker siden.

MOSEBOKENS PROBLEMER

LAURA SCHLESINGER er en kjent radioperson i USA som gir råd til de som ringer inn.

For kort tid siden svarte hun en av innringerne, med henvisning til 3. Mosebok 18:22, at homoseksualitet er en vederstyggelighet, og kan under ingen omstendighet tolereres.

Det følgende er et åpent brev til Dr. Laura ført i pennen av en amerikansk statsborger, hvis navn er ukjent:

Kjære Dr. Laura, Takk for at du gjør så mye for å lære folk opp i Guds bud. Jeg har lært mye av deg, og jeg prøver å dele disse kunnskapene med så mange jeg kan. Dersom noen for eksempel prøver å forsvare homoseksualitet, så minner jeg dem bare om 3. Mosebok 18:22 der det står klart og tydelig at homoseksualitet er en vederstyggelighet. Så er ikke det mer å snakke om. Men nå trenger jeg noen råd om hvordan jeg skal leve etter Guds bud.

1. Hver gang jeg brenner en okse som et offer vet jeg at dette gir en duft som behager Herren (3.Mosebok 1:9). Problemet er naboene. De klager på lukten, hva skal jeg gjøre?

2. Jeg ønsker å selge min datter som slave, det bør jeg gjøre dersom jeg elsker henne og vil vise det overfor Gud (2. Mosebok 21:7). Med det prisnivået vi har i dag, hva mener du er en riktig pris?

3. I 3. Mosebok 24:44 står det klart at jeg kan eie både mannlige og kvinnelige slaver så lenge de er kjøpt fra et naboland. En venn av meg sier at dette gjelder bare for meksikanere, og ikke kanadiere. Her trenger jeg hjelp. Kan jeg eie kanadiere?

4. Jeg har en nabo som insisterer på at han skal arbeide på sabatten. 2.Mosebok 35:2 er helt tydelig på at han skal drepes. Er jeg moralsk ansvarlig for å gjøre dette selv?

5. En venn av meg mener at selv om det er en vederstyggelighet å spise skalldyr (3.Mosebok 11:10), så er homoseksualitet verre. Jeg er uenig. Hvem har rett?

6. I 3.Mosebok 21:20 star det klart at jeg ikke må nærme meg Guds alter dersom jeg ser dårlig. Jeg må innrømme at jeg er nærsynt og bruker briller. Må synet mitt være helt perfekt, eller kan vi operere med litt slingringsmonn her?

7. De fleste av vennene mine går til frisøren. De klipper håret på sidene og tar skjegget i kantene. Dette er tydelig en synd ifølge 3. Mosebok 19:27. Hvordan bør de straffes?

8. Jeg har lest i 3.Mosebok 11:7-8 at jeg ikke må røre noen rester av en død gris fordi det gjør meg uren. Kan jeg allikevel spille amerikansk fotball dersom jeg har hansker på? (ballen er jo av griseskinn)

9. Min onkel har en gård. Han synder mot 3.Mosebok 19:19 fordi han planter to ulike avlinger på samme jorde. Kona er ikke noe bedre fordi hun går med klær som er lagd av to ulike stofftyper (blanding av bomull og polyester). Han har også den uvanen at han banner mye. Er det virkelig nødvendig at vi samler hele byen bare for å steine dem (3.Mosebok 24:10-16)? Er det ikke like greit å brenne dem til døde i et familieselskap slik vi pleier å gjøre med mennesker som ligger med sine slektninger (3.Mosebok 20:14)?

Jeg vet du har gått i dybden på denne type problemstillinger. Så jeg er sikker på at du kan hjelpe meg. Takk for at du stadig minner oss på at Guds ord er evig og uforanderlig. Jeg har ytterliger ca. 20 spørsmål til deg, men for at du skal få tid til å sette deg inn i saken og gi riktige svar, kommer jeg med dem senere.

Med hilsen en trofast disippel og tilbedende fan.

Det virker som det kan lønne seg med litt smidighet av og til ;)

Skrevet
Jeg må ærlig innrømme at hærer med engler med sverd' date=' djevel og jomfrumaria høres drøyt ut, men siden det står i skriften som de sier, så må det vel være noe i det....?[/quote']

Jeg har ikke lest det andre her nøye, ville bare bemerke dette. Jeg veit om et tilfelle der en hær av engler (lysende hvite, høye menn) sto bekyttende rundt et hus med kristne da en mob kom for å lynsje dem. De kristne inne i huset så ikke englene, de fikk bare høre om "synet" i etterkant. Englene var nemlig så skremmende at moben skreik, løp hjem og fortalte naboer om hve de hadde sett... Dette skjedde i 1957.

Mer mellom himmel og jord enn du har erfart Waco...

Ingy

Skrevet

hmmm, har aldri tenkt over at første mosebok og fødsel har noen sammenheng, men så er jo jeg så dum og blond altså er vel derfor. ellers mener jeg ikke at alt som står i den boken skal overholdes. da tror jeg det blir sørgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...