Bex Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Heisann. Er ikke akkurat noe teknisk vidunder, og derfor er jeg så glad for at andre KG-brukere er det Da jeg la inn iTunes på maskina mi, synkroniserte den seg automatisk mot musikken jeg hadde på PCen. Da hadde jeg mye dårlig, og har nå gått gjennom alt (på min datamaskin/mine dokumenter, ikke iTunes) og slettet alt det dårlige. Har nå laget en mappe under "min musikk" som jeg vil lempe over i iTunes. Endelig, her kommer spørsmålet: Kan jeg slette alt som ligger i Itunes nå, og så oppdatere mot den ene mappa jeg vil ha over senere? For vil ikke at det skal påvirke mappa jeg har under min musikk, så musikken der blir slettet også. Og om jeg laster ned ny musikk, hvordan kan jeg synkronisere biblioteket med denne mappen senere?? Og om det går, vil iPod synkronisere seg mot det nye biblitoketet når jeg plugger den i?? Huff, håpløst formulert, men håper noen har svar til meg likevel!
Kamikatze Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Usje, dette er eentlig alt for tidlig te sånt... : ) Ta for sikkerhets skyld å omdøp mappa di, med den musikken du skal ha (og brenn en sikkerhetskopi, i samme slengen ; ) Da vil ikke iTunes lage noe krøll. Så kan du sannsynligvis omdøpe den i gjen og flytte den, eløler importere fra iTunes seinere. Men har du sikkerhetskopi, så kan du også tillate deg å eksperimentere mer med tekniske tildragelser.
Alvilde Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 iTunes kan være litt lunefullt før man blir kjent med det. Jeg gjorde det samme som deg. Synkroniserte 10G med masse forskjellige nedlastninger, hele album, løse spor og i det hele tatt. Nå byttet jeg både iPod og PC, og har ryddet opp i musikken min. Hehe. Men jeg vil anbefalle deg å ta en back up av all musikken din, så kan du heller sortere ut det du ikke vil ha etterpå. Så oppretter du en mappe med musikken du vil ha, og det forstår jeg du allerede har gjort. Neste skritt er å slette alt i iTunes-biblioteket. Merk alt og slett. Så velger du "legg til mappe i bibliotek" og browser frem mappen med musikken du vil ha inn der. Da importerer den alt. Når du laster ned musikk, så legger du den i den aktuelle mappen, og oppdaterer iTunes ved å hente inn den nye musikken som beskrevet over. Du kan også laste alt inn til "iTunes Music"-mappen som nok ligger under Program Files, eller My Music på pc`en din. Men jeg liker å ha oversikten utenfor iTunes, i tilfelle jeg skal bruke den andre steder med andre programmer. Jeg sorterer musikken etter artist og album, og da har jeg ganske god oversikt. i iTunes sorterer det jo av seg selv, så det er strengt tatt ikke nødvendig. Lykke til!!
Bex Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2008 Takk! Nå er det gjort! Ja, det er litt kronglete å li kjent med iTunes. Tar litt tid å få listene sånn man vil, og riktig navn på sangene, men nå er iPoden i bruk, og jeg er kjempefornøyd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå