~nette Skrevet 25. april 2003 #1 Skrevet 25. april 2003 Hei! Lurer på om dere har søsken eller er enebarn? Eventuelt hvor mange søsken har dere? Selv har jeg en søster som er 3,5 år yngre enn meg og en såkalt halvbror som er 13 år yngre. Før ønsket jeg alltid at jeg var enebarn, men nå som jeg er blitt voksen (32 år) setter jeg mer pris på familien.
Lisle Skrevet 25. april 2003 #2 Skrevet 25. april 2003 jeg har en søster som er 4 år eldre enn meg og en halvbror som er 8 år eldre enn meg. jeg har alltid verdsatt dem
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2003 #3 Skrevet 25. april 2003 En eldre søster og en yngre bror. Aldersforskjellen er ikke stor, og vi har veldig god kontakt oss imellom. Akkurat nå er for eksempel broder'n sammen med ei jeg hadde en liten historie med i russetiden - så han har ikke heelt sluttet med å arve ting etter meg...
Fru Fomle Skrevet 25. april 2003 #4 Skrevet 25. april 2003 Jeg er enebarn. Helt greit da jeg var liten (unntatt at "alle" maste om at jeg var bortskjemt når foreldrene kjøpte den minste ting til meg :x ) Nå når jeg er voksen savner jeg søsken! Blir litt mer "press" på meg i forhold til mine foreldre i forhold til om det er flere søsken og dele på. Men så har de veldig god tid til mine barn da... -valla-
Lykkeliten Skrevet 25. april 2003 #5 Skrevet 25. april 2003 Jeg har en super-søster som er tre år yngre enn meg. Livet ville ikke vært helt det samme uten...
Gjest Lottemor Skrevet 25. april 2003 #6 Skrevet 25. april 2003 Jeg har to yngre brödre den eldste er 4 år yngre enn meg og han andre er 2 år yngre enn han hinn. har ikke så mye kontakt med dem etter jeg har flyttet et stykke vekk sånn ca 120mil. De er også i den alderen som de driter i familie og heller vil tjene penger og väre med kjärestene sine
RoadQueen Skrevet 25. april 2003 #7 Skrevet 25. april 2003 Jeg har to brødre, begge yngre enne meg. Den yngste har jeg veldig god kontakt med, den andre er noe spesiell som person og ham har jeg kun "på hils" kontakt med, men det er han som har valgt å ha det slik.
Gjest Mzfire Skrevet 25. april 2003 #8 Skrevet 25. april 2003 Jeg har en storesøster som nesten har vært en reservemor og en tvillinsøster =) Glad i søstrene mine jeg
Gjest care Skrevet 25. april 2003 #10 Skrevet 25. april 2003 Jeg har en storesøster som er 3.5 år eldre enn meg...
myagi Skrevet 25. april 2003 #11 Skrevet 25. april 2003 Jeg er en skikkelig attpåklatt med 1 eldre bror og 1 eldre søster.
Midnattsol Skrevet 25. april 2003 #12 Skrevet 25. april 2003 Jeg har en søster som er 8 år eldre enn meg. Vi bor ikke på samme plass, så hadde mer kontakt før, men når vi først møtes skravler vi ivei. Vi er også på HELT forskjellige plasser i livet og er opptatt av forskjellige ting.
~nette Skrevet 25. april 2003 Forfatter #13 Skrevet 25. april 2003 Koselig at så mange svarer! En gang sa en venn som er enebarn at han gruet seg sånn til foreldrene ble borte, han ville da være helt uten nære slektninger. Personlig er jeg glad for å ha noen å dele jobben med når foreldrene våre blir gamle, moder'n er allerede et skikkelig "piece of work" i en alder av 53 .
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2003 #14 Skrevet 25. april 2003 Jeg er enebarn. Har alltid ønsket meg søsken, men sånn ble det ikke. Min mor ble nødt til å sterilisere seg etter at jeg kom til. Så skremt vart hun ja...
Chiquita Skrevet 25. april 2003 #15 Skrevet 25. april 2003 Jeg har en bror som er 8 år mindre enn meg, og en søster som er 10 år mindre enn meg. Dette er såppas stor aldersforskjell, at jeg ikke har et "ordentlig" søskenforhold til dem, men det kommer sikkert når de blir eldre - nå synes jeg egentlig de er to masette "drittunger" (ikke så ille da, men - de begynner så smått å nærme seg puberteten, og da.... *sukk* )
chimp Skrevet 25. april 2003 #16 Skrevet 25. april 2003 Har to storesøstre. Er altså attpåklatt....og bærer preg av d.....
Rufus Skrevet 25. april 2003 #17 Skrevet 25. april 2003 Jeg har ei flott lillesøster som er drøye 4 år yngre enn meg....vi var i grunnen ikke spesielt gode venner før hun ble 18 år, men vi har "tatt igjen" nå etterpå!! :D
~nette Skrevet 25. april 2003 Forfatter #18 Skrevet 25. april 2003 Skjønner hva du mener Chiquita, jeg har selv et distansert forhold til broren min som er så mye yngre. Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 16 år så det sier seg nesten selv at vi ble litt fremmede for hverandre.
Gjest Zalomine Skrevet 25. april 2003 #19 Skrevet 25. april 2003 Min bror er 1 år, 1 dag og 23 timer yngre enn meg. (nei, ingen minutter, vi er født "ti over" begge to.) Som barn hadde vi et nært forhold, grunnet den nære alderen, og han var FRYKTELIG slitsom når han leste dagboka min når jeg var 14... Nå bor vi i hver vår del av landet, og ses ikke så ofte. Men vi skravler i vei uten problemer når vi møtes. Det er koselig. Min samboer har to yngre søstre, de er 10 og 12 år yngre enn ham. Det er en helt annen type "søskenforhold" han har til dem. De er jo så små (11 og 13 nå) og han er den store broren som skal passe på dem. Han er en "barnevennlig fyr", og leker mye med dem (spiller fotball, spiller spill, spiller kort etc) hver gang vi er på besøk. Og skal selvsagt passe på at de ikke får kjærester før de er 29. minst. som barn ønsket jeg (og fantaserte om) at jeg hadde ei tvillingsøster, det syntes jeg hadde vært kjekt. Jeg hsuker at jeg tenkte at jeg egentlig var født som tvilling, men at min søster døde ved fødselen, og at mine foreldre bare aldri hadde fortalt meg om dette. Så viste det seg at hun ikke var død, men at legen på sykehuset hadde bare sagt det, og solgt henne til ulovlig adopsjon, til noen som slett ikke var snille med henne, og så møttes vi da hun rømte fra dem for å oppsøke sin familie.... Ja, så fargerik var min barndoms fantasi. Men tvilling er jeg altså ikke. (Mamma pleier si at hun ønsket jeg var to når hun var gravid, for hun trudde at dette var hennes ene sjangse i livet til å få barn (det tok dem 4 år med prøving å få meg) Men så ble jo altså min bror født like etterpå (selv om mamma hadde spiral da han ble unnfanget) Etter det kom aldri den tredje. Men jeg har en bror) Langt svar. Kortversonen: ja, jeg har en yngre bror.
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2003 #20 Skrevet 25. april 2003 Jeg har ei lillesøster som er 4 år yngre enn meg! Hun er min aller beste venninne, og vi har så utrolig mye moro sammen! Krangla nok en del da vi var yngre, men det har gitt seg med årene. Jeg har aldri vært uvenner med henne, og håper jeg aldri kommer til å bli det heller! Hun er bare best! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå