Gå til innhold

Hva blir best?

Texas

Anbefalte innlegg

Hallo der ute!

Har et dilemma på gang som jeg håper på å få synspunkter på fra dere..

Er iferd med å bygge nytt hus, og snart må kjøkkenet bestilles. Kjøkkenet er på ca. 24 kvm., panelerte vegger (skrå skygge) som skal males i samme farge som kjøkkeninnredningen (lys sand/beige). Har parkett Eik Rustikk på gulvet, og ønsker mneg et stort lyst bord med svarte stilige stoler til (samme som til spisestuen for å kunne sette til bord og stoler ved behov for ekstra mange sitteplasser) :D

Har videre tenkt på liftgardiner med beige bunnfarge, og innslag av sterkere farger bla. rødt som skal være en slags gjennomgangsfarge i hele huset.

Valget står da mellom benkeplater i laminat:

Lys beige bunnfarge med små spetter i grått/terrakotta

Mellomgrå bunnfarge med mørkere grå sjatteringer (en slkags granitt-feeling)

Svarte benkeplater med små svarte pletter

Tror selv det trengs en litt mørk plate for å bryte litt med alt det lyse. Kan vel også nevne at vi i tilstøtende rom har planlagt tilsvarende lyse veggfarger (sand-beige), og at det i hallen vil bli koksgrå fliser i en litt rusikk karakter. Malt panel i hall og trappegang også i lys sand-beige.

Sofa i stuen vil enten bli varmrød med løse puter i koksgrå mm, eller koksgrå rett og slett med andre detaljer i bla. varmrødt.

Hva synes dere kreative sjeler? Takknemlig for alle bidrag!

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En mørk benkeplate til lys kjøkkeninnredning synes jeg er veldig stilig. Og hvis du har svarte stoler også.

-valla-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart tatt den mørke benkeplaten, både av praktiske og estetiske hensyn.

En venninne av meg har helt hvitt kjøkken med benkeplater i sort granitt. Er bare sååå lekkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...