Elefantina Skrevet 25. april 2003 #1 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg skal lage ovnsbakt ørret på søndag, men er litt usikker på hva jeg bør fylle den med av urter o.l. Noen som har noen gode forslag eller oppskrifter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 25. april 2003 #2 Del Skrevet 25. april 2003 jeg fyller ørreten med basilikum, kruspersille og hvitløk, krydrer den med havsalt og grovmalt pepper og drypper noen dråper sitron inni. Tilbehør er f.eks potetmos, gjerne med franske urter i (du kan også kjøpe mills potetmos med franske urter, funker hvis du bruker smør, fløte istedetfor melk) frisk agurk eller agurksalat. kan selvfølgelig også serveres med nypoteter og smeltet smør eller rømmedressing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 25. april 2003 #3 Del Skrevet 25. april 2003 Deilig tilbehør til ørret er saltbakte poteter, agurksalat, sitronsmør med persille og rømmedressing. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2003 #4 Del Skrevet 25. april 2003 Nem, hel fisk er det lenge siden jeg har laget. Jeg bruker å bene den ut først. Det er ganske enkelt og går fort. Så fyller jeg med friske urter. persille, dill, hvitløk, sitron og basilikum er godt sammen. Så lukker jeg fisken med småcoctailpinner såfyllet ikke ramler ut. tilbehør er villris og basmatiris, asparges, sitronbåter og en fløtesaus eller crem fraich-dressing med friske urter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 25. april 2003 #5 Del Skrevet 25. april 2003 hva med hasselbakte poteter,aspargess,agurksalat og römme med litt sitron til å skive på toppen blir jo sulten her jeg sitter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. april 2003 #6 Del Skrevet 25. april 2003 Et mer utradisjonelt, men veldig godt, tilbehør til ovnsbakt laks eller ørret er couscous med sitrus og kikerter. Man tilbereder couscousen etter oppskrift på pakken, men i stedet for vann bruker du en blanding av grønnsakbuljong og presset appelsin/sitron (gjerne litt av begge deler). Ferdigkokte eller hermetiske kikerter varmes i den kokende buljongen før man tilsetter couscousen og lar den trekke som beskrevet på pakken. Jeg serverer dette med woket paprika og vårløk. Hvis du vil ha en saus til passer det fint med en enkel yoghurtsaus; yoghurt naturell tilsmakt med salt, pepper og gjerne noen ferske urter. Den litt friske couscousen gjør seg veldig godt til den fete fisken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paprika Skrevet 25. april 2003 #7 Del Skrevet 25. april 2003 Nam-nam ovnsbakte ørret er noe av det beste jeg vet. Pleier bare å krydre den med salt og pepper, pakke den inn i folie og legge den i en langpanne med litt vann i. Som tilbehør pleier jeg å ha kokte poteter, hollandaise saus (masse...) og revne gulrøtter, gjerne med litt sitron over. Knall godt. Jeg skal og ha det en dag tenkte jeg. God fornøyelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 25. april 2003 #8 Del Skrevet 25. april 2003 glemte å skrive opp laurbærblad som "fyll", et laurbærblad i småfisk, eller et par-tre i en stor smaker godt sammen med basilikum, hvitløk og kruspersille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 27. april 2003 #9 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg synes hasselnøtter og en skvett fløte over fisken er nydelig jeg. Ofte fyller jeg med paprika, gressløk og purre, og har saus alt etter humør til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy Skrevet 29. april 2003 #10 Del Skrevet 29. april 2003 Bruker bare salt og pepper + masse persille (tørket går også an), pakker fisken i folie og lar den bake 1 - 1,5 time i ovnen. Når du pakker opp igjen folien følger fiskeskinnet med, og vips; fisk klar til å spises! Serverer med kokte poteter, rømmedressing (rømme, hvitløk, salt, pepper, aromat og sukker) og agurksalat. I tillegg smeltet smør, 50/50 smør og margarin. For dem som ikke er så glad i agurksalat; smørdampet broccoli er greit tilbehør og passer godt "fargemessig". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå