Gjest Samara Skrevet 25. april 2003 #1 Skrevet 25. april 2003 Lurte på om noen har forslag til enkel, sunn og god snacks. Altså noe man f.eks. kan kose seg med på en fredagskveld? De ideene jeg har kommet opp med så langt: - Å dippe grønnsaker i yoghurt dip - Fruktsalat - synes det er veldig godt nå om sommeren... - Tortilla med guacamole (hjemmelaget) og salsa Prøver å styre unna potetgull. Blir kjempeglad om noen har gode forslag. Tenkte jeg skulle finne på noe å overraske kjæresten min med i kveld.
-Fisken- Skrevet 25. april 2003 #2 Skrevet 25. april 2003 Hei! Prøv tørket frukt, det er kjempe godt. Utvalget er spesielt stort i invandrerbutikker. Tørket aprikos, tørkede dadler, tørket ananas og masse annet. Nam-nam! :blunke:
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2003 #3 Skrevet 25. april 2003 Marinerte oliven er godt. Jeg pleier å kjøpe de "flatpakkede" olivene de har på meny og andre større matbutikker. Ellers er vi glad i å snope tørket frukt. Dadler, fiken, aprikoser osv.
Gjest Samara Skrevet 25. april 2003 #4 Skrevet 25. april 2003 Tusen takk for gode ideer!! Tørket frukt høres kjempegodt ut. Hmm, spørs om det ikke blir det i kveld. Oliven er jeg dessverre ikke så glad i, men kjæresten min liker det veldig godt... så kanskje jeg skal lage litt spesialsnacks for han en dag :blunke: Tar gjene i mot flere ideer jeg!
Gjest Nissemamma Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Tusen takk for gode ideer!! Tørket frukt høres kjempegodt ut. Hmm, spørs om det ikke blir det i kveld. Oliven er jeg dessverre ikke så glad i, men kjæresten min liker det veldig godt... så kanskje jeg skal lage litt spesialsnacks for han en dag :blunke: Tar gjene i mot flere ideer jeg! Kjoep en pariserloff eller liknende. skjaer den i tynne skiver, ca 5mm. smoer paa pesto (helst groenn eller roed) legg en skive mozarella paa toppen, og putt det i ovnen til osten er smeltet og skivene er sproede. evt, tomatskiver med mozarella, olje og basilikum, fylte champignoner, ost og kjeks.. Stekte salami- eller chorizoskiver.. bare stek dem i stekepanna, og bland roemme/gresk yoghurt med hvitloek, og dypp. ellers kan du jo lage nachos, tapenade el.
NullHull Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Nissemamma: du så at tråden ble startet for 4 år siden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå