Gjest Eline80 Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Begynner å lure på om jeg kan ha fått det... har i det siste kjent at tannkjøttet er litt ruglete her og der, også sjekket jeg i speilet nå og da synetes jeg at jeg ser noen små hvit prikker, også har jeg et hvitt felt på tunga. Æsj... grøsser bare jeg tenker på sånn... sopp i munnen.... blæh... men kan det være sopp? Er det sånne symptomer på det? Vi har hatt mye sykdom i huset i det siste; spysyke, magesyke (pågår fortsatt) og forkjølelse (pågår fortsatt), men jeg har ikke blitt smittet av noe av det. (Hvis det kan ha noen sammenheng...). Jeg har også nettopp trukket en visdomstann... Svært takknemlig for erfaringer og svar... :bukke:
Gjest nextlife Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Legger ut en link der det står litt om sopp i munnen,-og behandling av det http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...documentid=2257
Kristaa Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Jeg la vel ut i sju vide og brede om dette på torsdag på vei inn til byen? Har du blitt medisinert i det siste (antibiotika/penicillin?) Tror fastlegen kan ta en prøve av dette - mener de gjorde det med meg...
Gjest Eline80 Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Jeg la vel ut i sju vide og brede om dette på torsdag på vei inn til byen? Har du blitt medisinert i det siste (antibiotika/penicillin?) Tror fastlegen kan ta en prøve av dette - mener de gjorde det med meg... Nå lurte jeg mest på hvordan dette STARTER egentlig jeg da... Regner med at det ikke ble sånn som du var i løpet av minutter, det har jo startet et sted... Nei, jeg har ikke gått på medisiner i det siste. Får ringe legen i morgen og høre. Kan det ha med å gjøre at en tannlege nettopp har gravd ut en tann på meg?
Gjest nextlife Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Kan det ha med å gjøre at en tannlege nettopp har gravd ut en tann på meg? Det kan godt ha med tanntrekking å gjøre, så snart miljøet i munnhulen endrer seg kan sopp utvikle seg. Hvis du i tillegg har vært syk i det siste er nok sjansen ennå større pga nedsatt immunforsvar.
Kristaa Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Jeg fikk Diflucan, Mycostatin og morfin...
Gjest Eline80 Skrevet 20. januar 2008 #7 Skrevet 20. januar 2008 Det kan godt ha med tanntrekking å gjøre, så snart miljøet i munnhulen endrer seg kan sopp utvikle seg. Hvis du i tillegg har vært syk i det siste er nok sjansen ennå større pga nedsatt immunforsvar. Takk for svar og fin link
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå