Gjest Utlogget nå Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Hei. Jeg sitter her nå og kjenner jeg er usikker. Usikker på følelsene mine? Kanskje. Usikker på hans følelser? Veldig. Vi har ikke vært sammen lengere enn 4 måneder, ca. Men allerede nå føler jeg at ting dabber av. Det kan være det kun er tankene mine som fører det dit hen, men føler at når vi er sammen, er ikke ting som de var (og det burde kanskje fremdeles vært rosenrødt etter så kort tid?). I tillegg er det over en uke siden vi var sammen sist, det er greit nok det. Men jeg savner at han ikke sender meldinger om dagen, savner at han ikke lenger ringer for å si godnatt. De få meldingene han faktisk sender, sendes ikke før jeg har sendt til han først. Han skriver ikke lenger koselige ting, kun hverdagslige. Og, på toppen av det hele, så sier han ikke lenger "jeg er gla i deg". Med mindre jeg har sagt det først. Jeg har prøvd å la være å sende han mld/ringe han før han sender/ringer meg, men det er vanskelig. Det jeg lurer på, er hva skal jeg gjøre? Hva tenker han? Er på randen til å gli fra hverandre allerede?
Gjest Jente37 Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Hei. Jeg sitter her nå og kjenner jeg er usikker. Usikker på følelsene mine? Kanskje. Usikker på hans følelser? Veldig. Vi har ikke vært sammen lengere enn 4 måneder, ca. Men allerede nå føler jeg at ting dabber av. Det kan være det kun er tankene mine som fører det dit hen, men føler at når vi er sammen, er ikke ting som de var (og det burde kanskje fremdeles vært rosenrødt etter så kort tid?). I tillegg er det over en uke siden vi var sammen sist, det er greit nok det. Men jeg savner at han ikke sender meldinger om dagen, savner at han ikke lenger ringer for å si godnatt. De få meldingene han faktisk sender, sendes ikke før jeg har sendt til han først. Han skriver ikke lenger koselige ting, kun hverdagslige. Og, på toppen av det hele, så sier han ikke lenger "jeg er gla i deg". Med mindre jeg har sagt det først. Jeg har prøvd å la være å sende han mld/ringe han før han sender/ringer meg, men det er vanskelig. Det jeg lurer på, er hva skal jeg gjøre? Hva tenker han? Er på randen til å gli fra hverandre allerede? Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. jeg opplevde også det samme med (nå eks) kjæresten min. Straks han hadde fått meg på kroken, sluttet han med de koselige sms'ene, oppmerksomheten og romantikken. Det nyttet ikke å snakke med ham om dette, han stile seg "uforstående" til hva jeg sa....
Gjest TS Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Om jeg kan spørre, var det derfor dere gjorde det slutt?
Gjest Mysticgirl Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Ja menn sender mange vakre sms for å få oss på kroken. Masse oppmerksomhet og komplimenter. Men enkelte glemmer det av når de har fått snøret i bånd. Da er jo fangsten håvet inn og da er du jo blitt hans. Da dabber oppmerksomheten av, de vakre smsene og søte mmser, og hvor blir det av komplimentene? Hvor blir det av den søte og oppmerksomhete mannen jeg hadde? Tror kanskje det er det du er havnet i. Dere må nok snakke sammen, men ikke alle menn skjønner at de må ta vare videre på kvinnen i sitt liv.Slik er virkeligheten dessverre hos mange Håper det løser seg for dere. Kanskje han ikke mener noe med det, bare glemmer seg bort
Gjest Cataliina Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 (endret) Utrolig merkelig at han bare sender meldinger når han svarer, ikke ringer lengre eller spør om å finne på noe. Hvis du lar være å ta kontakt - reagerer han ikke da? Virker som om han prøver å kutte deg ut, uten å direkte si det? Endret 20. januar 2008 av Cataliina
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Min er også slik - når det gjelder at vi ikke ser hverandre så ofte, og at det er helt dødt på sms-telefonfronten. Jeg ble jo tiltrukket av ham pga at han er så nøktern og rolig, og ikke en typisk flørtemann. Men jeg må si at det ikke hadde vært så dumt med noen litt romantiske meldinger, eller om ikke annet en god natt-melding i ny og ne. Jeg har prøvd å prate med ham om det litt, men han er veldig praktisk og lite romantisk, og skjønner ikke helt at jeg kan bli bekymret om han ikke svarer med samme mynt på meldingene. Så jeg har sluttet å sende meldinger til ham også, dersom det ikke er noe konkret vi skal avtale / noe jeg må vite. Det trenger altså ikke være noe galt i det, kanskje han bare "er" slik! Jeg vet ikke helt hvor ofte par ser hverandre når de ikke er samboere. Hos oss er det stort sett i helgene. Men han bedyrer at han har det bra med meg, og at alt er fint. Menn er så forskjellige, kanskje din er litt som min, og at vi skal være glade for å ha trauste menn som ikke lar følelsene løpe avsted i hytt og vær...
Gjest Cataliina Skrevet 20. januar 2008 #7 Skrevet 20. januar 2008 ^ Åh, hadde aldri klart å ha det sånn..
Gjest TS Skrevet 20. januar 2008 #8 Skrevet 20. januar 2008 Utrolig merkelig at han bare sender meldinger når han svarer, ikke ringer lengre eller spør om å finne på noe. Hvis du lar være å ta kontakt - reagerer han ikke da? Virker som om han prøver å kutte deg ut, uten å direkte si det? Uff, ikke si det da Håper jo ikke det, da ville det jo vært mye bedre om han sa ting rett ut som de var. Nå har jeg latt være å skrive i hele dag, tenkte å ikke være den første som tar kontakt på en stund (om ikke annet, hvertfall prøve), så får vi se. Og ja, om det ikke blir noe bedre, må en alvorsprat til ja, rett og slett. Trodde jeg ikke var en som trengte så mye oppmerksomhet, men det viser seg at jeg er mer "romantisk" enn jeg trodde jeg var.. hehe..
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2008 #9 Skrevet 20. januar 2008 Jeg er i akkurat samme situasjon, og holder på å gå på veggene! Utrolig slitsomt. Selv vil jeg at vi skal være sammen hver dag, men det virker ikke som om han føler det samme. Jeg prøver å la være å ta kontakt, men noen ganger "sprekker" jeg, og sender melding/ringer likevel. Nå har ikke jeg snakket med ham om det, men har tenkt å nevne at jeg synes han har vært litt fraværende i det siste. Hjelper uansett ikke å sitte å gruble på slikt selv, men å snakke om det.
W. Wallace Skrevet 20. januar 2008 #10 Skrevet 20. januar 2008 Er ikke sikkert det betyr noe som helst. Personlig synes jeg stadig kontakt med sukkersøte meldinger og tørrprat er slitsomt. Jeg vil ikke ha det. Dessuten blir de som kommer tatt imot med mye større entusiasme når det gjøres sjelden. Men nå starter ikke jeg ut med hundrevis av slike meldinger heller da, jeg gjør det heller i motsatt rekkefølge.
Gjest koosejenta Skrevet 21. januar 2008 #11 Skrevet 21. januar 2008 I begynnelsen sendte han sms,ringte ofte og var helt på hugget etter meg.....Jeg følte meg veldig smigret,men nå da vi er i et fast forhold og han vet jeg er hans så er det slutt.... Jeg savner den mannen han var...hvorfor forandre seg? Det var jo derfor jeg ble sammen med han,nettopp pga den personen han var,som nå er borte.... Vi hadde vært sammen i et halvt år da det dabbet av....fra å ha sex 4-5 ganger i døgnet til å bli nesten ingenting... Vi hadde et brudd pga kommunikasjonsproblemer og DA ble han plutselig den samme igjen...ringteb og turte,skrev mld ,bedyret hvor mye han elsket meg...til slutt etter en mnd ble vi sammen igjen og den første mnd var han fantastisk men nå er det blitt stopp igjen...hva er det egentlig med menn som er slik?
W. Wallace Skrevet 21. januar 2008 #12 Skrevet 21. januar 2008 I begynnelsen sendte han sms,ringte ofte og var helt på hugget etter meg.....Jeg følte meg veldig smigret,men nå da vi er i et fast forhold og han vet jeg er hans så er det slutt.... Jeg savner den mannen han var...hvorfor forandre seg? Det var jo derfor jeg ble sammen med han,nettopp pga den personen han var,som nå er borte.... Vi hadde vært sammen i et halvt år da det dabbet av....fra å ha sex 4-5 ganger i døgnet til å bli nesten ingenting... Vi hadde et brudd pga kommunikasjonsproblemer og DA ble han plutselig den samme igjen...ringteb og turte,skrev mld ,bedyret hvor mye han elsket meg...til slutt etter en mnd ble vi sammen igjen og den første mnd var han fantastisk men nå er det blitt stopp igjen...hva er det egentlig med menn som er slik? To spørsmål: - Har du verbalt og direkte kommunisert at du vil at han skal fortsette med det? Med andre ord, har du sagt til han i klartekst at du vil ha det slik, eller har du "hintet"? - Hvordan oppfører du deg mot han? Oppfører du deg sånn som du vil at han skal oppføre seg, eller forventer du at han skal gi og du skal motta?
Gjest Britt Banditt Skrevet 21. januar 2008 #13 Skrevet 21. januar 2008 Eksen min var litt sånn. Før vi ble sammen skrev han masse koselige meldinger, ringte hele tiden, og ville møte meg hele tiden. Så ble vi sammen og det dabbet veeldig av. Jeg ble jo frustert på samme måte som du blir nå, og bekymret. Til slutt gadd jeg ikke mer, og kutta han ut. Da kom de koselige meldingene osv igjen.. Virket som om han bare ville ha meg hvis jeg ikke viste så mye interesse tilbake..
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2008 #14 Skrevet 21. januar 2008 Som mann selv så kjenner jeg litt igjen det problemet her. Nå skal det sies at at selv om jeg anser meg som lite romantisk så begynte jeg også å verdsatte de små tingene mer enn de store. Eks dama mi spurte meg hvorfor jeg sluttet å sende meldinger og slikt etter en stund, og for å være ærlig så spurte jeg hvorfor...hehe Hun var jo min så da var jo jakten over....ikke sant!? Det var ikke dermed sagt at jeg ikke var glad i henne, tvertimot så var jeg enda mer forelsket, men anså ikke de meldingene som viktige lenger. Det var visst forsåvidt riktig det, men oppmerksomheten som hun engang fikk, den savnet hun. Jeg er litt treg av meg men jeg skjønte at hverdagen kunne bli litt kjedelig noen ganger. Etter det så ble jeg mer oppmerksom. Nå skal det sies at jeg er dårlig til å finne på søte meldinger hver dag så det slapp jeg. Derimot så kunne jeg en dag kjøpe noen blomster. En annen dag så kjøpte jeg kanskje et kort. En kveld så var det nok bare å komme med teppet og to kruss med kakao:P Å ha noe slikt et par ganger i uka gjorde underverker. Nå passer det kanskje ikke for alle, og det virker kanske tungvindt men det ble bare artig. Poenget var å å gjøre noe som man selv ville, og da jeg noen få ganger dristet meg til å komme med et litt uanstendig forslag så var det sjelden nei:)
Gjest TS Skrevet 21. januar 2008 #15 Skrevet 21. januar 2008 Menn er rare! Ikke sant, som nevnt lot jeg være å ta først kontakt i går, også i dag har jeg latt være. Og nå kom det melding om at jeg var overlegen.. og på slutten kom jammen med også "Glad i deg". Vi jenter får vel bare roe oss ned litt på antall mld og slikt, og heller verdsette de som kommer desto mer
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2008 #16 Skrevet 21. januar 2008 Kvinner og menn er nok litt forskjellige på det punktet der. Jeg fikk også massevis av søte meldinger i starten, da var jo alt nytt og spennende. Men etterhvert så var det en ekstrem nedgang der, ja. Nå er ikke jeg en sånn som ikke klager hvis jeg er misfornøyd, så jeg nevnte at jeg kanskje synes det var koselig med meldinger litt oftere. Og telefonsamtalene var også veldig-veldig korte. Det ga ikke helt umiddelbare resultater, men litt etter litt ble det bare bedre og bedre. Vel, han prøver. Han gjør jo det, og faktisk går det strålende fint. Løsningen ble da at jeg sender meldinger når jeg trenger det, og svar får jeg jo (hver gang han ikke har rota bort mobilen) og ringer hvis jeg trenger det. Det funker helt fint for meg det, men nå er jeg jo liksom vant til det. (Det er ikke synd på meg oppmerksomhetsmessig, det er IKKE det jeg sier. Jeg sier bare at han kanskje ga litt mye, og jeg krevde litt mye) Og jeg veit jo 100% at det ikke er noe galt bare fordi han glemmer å sverme rundt sin telefon (for tvspill er jo sååå mye bedre! haha). Om en av oss er på ferie har vi en mail/melding/tlf-samtale pr dag-regel. Det er ikke forferdelig å leve opp til, og det funker. Jeg tror det er litt sånn at jenter forventer 10-20 meldinger om dagen, bare for å "vite at de er noe", mens gutter kan sende en melding og tenke "jaja, da var den jobben ferdig for i dag". Selvfølgelig er ikke virkeligheten slik, og det finnes nyanser i det uendelige.
Gjest Cataliina Skrevet 21. januar 2008 #17 Skrevet 21. januar 2008 Morsomt å lese her. Føler meg nokså heldig, med tanke på at jeg har klaget på at kjæresten sender så lite romantiske ting til meg.. Muligens litt for kravstor, hehe. Med han så var det veldig motsatt av hva dere sier - han unngikk det i begynnelsen, slik at når han først sa alle disse fine tingene skulle det bety mye mer. Er så glad for det. Tok KJEMPElang tid (jeg synes iallfall det), før han sa at han var glad i meg. Jeg har kompiser som sier det, som egentlig ikke kjenner meg ordentlig, og det betyr bare så veldig mye mer når det skal litt til før man sier det. Begynte å gråte sånn når han sa det, var skikkelig stort. Og det var det HVERTFALL når han sa at han elsket meg. Jeg sa det først riktignok, men forventet det ikke tilbake nemlig fordi han er litt av den typen som ikke vil buse ut med sånt, han har tidligere sagt, for veldig lenge siden, at han trodde han aldri kom til å elske noen... Men det tok han feil på gitt Og nå får jeg søte meldinger stadig vekk, er nok jeg som sier mest, men han er veldig flink på å stadig minne meg på at jeg er hans eneste, at han vil passe på meg for alltid, og alt det der. Flere ganger hver dag faktisk. Alle fortjener å ha en kjæreste som minner deg på det, selvom man er i et trygt og stabilt forhold så varmer det jo hver gang...
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 21. januar 2008 #18 Skrevet 21. januar 2008 vi gutter trenger et spark i ræva og klar tale på at dere trenger den oppmerksomheten som engang var der. vi er ikke så flinke til å ta hint dessverre
Gjest lissi32 Skrevet 21. januar 2008 #19 Skrevet 21. januar 2008 vi gutter trenger et spark i ræva og klar tale på at dere trenger den oppmerksomheten som engang var der. vi er ikke så flinke til å ta hint dessverre Syns ikke det hjelper med spark i ræva eller klar tale heller :gråte:
Gjest Gjest-enda en forvirret kvinne&# Skrevet 21. januar 2008 #20 Skrevet 21. januar 2008 Er ikke sikkert det betyr noe som helst. Personlig synes jeg stadig kontakt med sukkersøte meldinger og tørrprat er slitsomt. Jeg vil ikke ha det. Dessuten blir de som kommer tatt imot med mye større entusiasme når det gjøres sjelden. Men nå starter ikke jeg ut med hundrevis av slike meldinger heller da, jeg gjør det heller i motsatt rekkefølge. Du mann som tydeligvis vet, kan du forklare meg: Dersom min kjæreste var elendig på sms og telefonsamtaler allerede fra starten av, og syntes det var nok å ses 1-2 g per uke, men som nå etter et år (etter noen opp og nedturer) skriver sms, ringer og vil ses mye oftere enn i starten, DA må det vel være et godt tegn??? At han endelig har blitt skikkelig forelsket / hekta på meg? Jeg tolker det sånn i alle fall. Han klarer selv nesten ikke å uttrykke følelser, selv om jeg forsiktig spør i blandt, men viser det heller med handlinger... Jeg bare lurer, siden jeg ikke er mann, og ikke skjønner greia, bare aner....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå