Gå til innhold

Ok kjøtt og fisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke bli vegetarianer, men blir kvalm av hvordan oppdrett av f.eks laks og kylling foregår, og ønsker å begrense bruken av slikt kjøtt. Hva slags kjøtt- og fiskeprodukter og produsenter er minst ille å bruke? Å fiske selv går ikke der jeg bor, heller ikke har jeg hage hvor jeg kan ha lykkelige egghøner, og viltkjøtt passer dårlig i matbudsjettet. Sauer som beiter ute i sommerhalvåret har jeg sans for, men hvilke andre ting?

Hva gjør du for å unngå dårlig kvalitet, lidelse hos dyrene og miljøforurensning når du kjøper kjøtt og fisk?

Hvilke vegetarretter passer for ikke-frelste, altså retter hvor man ikke savner kjøtt og fisk? Tofu og kjøttetterligninger er helt uaktuelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser ikke industrikjøtt eller -fisk nettopp av de årsakene du nevner, og synes det er kjempebra at andre også tenker slik. :tommelsmil:

Det er bedre for både dyr og miljø om man da spiser økologisk kjøtt, vilt og villfisk.

Når det gjelder retter uten kjøtterstatning, så vil jo det enkleste da være diverse ris og pastaretter. Wokede grønnsaker med en god saus, f.eks. Pastaretter kan du jo lage alt etter fantasien: Krydret tomatsaus med løk, paprika, squash og aubergine, f.eks. Eller pasta med oliven og aubergine i olivenolje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...