Annie_P Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Er det noen som vet om et program som kan ta kopi av hele harddisken, også oppstartsfilene. Jeg ønsker et program som fungerer som et "speil". Jeg vil ha muligheten til raskt å kunne sette maskinen min opp. Hvis jeg skal bruke de vanlige installasjons-cd`er til dette tar det lang tid fordi jeg må installere alle driverne og programmene jeg bruker. Når maskinen begynner å slå krøll på seg, vil jeg ha muligheten til kjapt å kunne installere ALLE programmer på nytt igjen, helst fra en ekstern harddisk. Noen som kjenner til et slikt program som er gratis?
Gjest Nedfall Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 (endret) Normalt ville jeg svart Norton Ghost, men det er ikke freeware. Dette er freeware, og ser ut til å klare jobben, men jeg har ikke testet det selv. Dette lagrer hele harddisken din i en stor fil, som du kan gjenopprette fra senere. En annen ting som kanskje kan være nyttig er ett lite verktøy, Gparted. Dette kan krympe en allerede eksisterende windowspartisjon, for å få plass til en d: partisjon. Vanligvis må man da formatere og repartisjonere disken pånytt (da ryker alt), men med dette verktøyet slipper man det ! Tenk Partition Magic, bare i freeware versjon ! En norsk omtale . Det kjører selvsagt (LiveCD). Hmm.. ser ut som folkene bak Gparted har lagd harddiskcloneverktøy også, og kleisa det saman med Gparted, på en (Live)CD ! Her. NB ..jeg tar selvsagt intet økonomisk ansvar for dataene dine ! Endret 21. januar 2008 av Nedfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå