Gå til innhold

Naturlig blondt hår farget brunt - få det blondt igjen..

Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg har naturlig askeblondt hår, og har farget det brunt. Brunfargen har falmet litt nå, og den er litt rødlig.

Har også et par cm med ettervekst..

Hvordan kan jeg få håret mitt blondt igjen?????

Kan jeg hjemmefarge det med en hårfarge et par nyanser lysere enn hårfargen jeg hae nå..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Been there, done that... Jeg er kanskje lysere enn deg i utgangspunktet (lysere enn askeblond, vil jeg si), men jeg farget altså håret brunt, hos frisør (fargen skulle egentlig vaskes ut av seg selv), og etter et par måneder begynte fargen å bli grønn. Lekkert. Jeg gikk til frisøren og fikk gjort en avfarging, men det syntes neste ikke. Mener det to et par år før jeg hadde min gamle farge tilbake... Aldri mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Jeg har naturlig mellomblondt hår, men har alltid hatt striper så det har vært relativt lyst. Jeg har farget det brunt 2 ganger. Første gang, ville jeg ha det lyst igjen etter en stund. jeg gikk da til frisøren og stripet håret 3 ganger på ganske kort tid. Håret var stygt i kanskje 2-3 mnd før det begynte å bli fint. men var også slitt i veldig lang stund etter dette. andre gang begynte jeg på dette igjen, gikk og stripet meg 2 ganger med kort mellomrom. Men jeg endte opp med å farge det mørkt igjen, for jeg orka ikke begynne med det styret der igjen. Håret er nemlig stygt i minst 2 mnd før det begynner å komme seg. Stripene er gulbeige og kjedelige, og det er veldig mørkt i mellom.

Uansett, striper er veien å gå! det blir bra til slutt hvis du går og striper deg et par ganger hos frisør :) hvis du er villig til å se noe kjip ut en liten stund.... avfarging og helbleiking stiller jeg meg svært kritisk til. ville aldri gjort det!

Endret av Lilleulv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg kommer nok ikke til å dra til frisøren, av de grunnene jeg nevnte i stad.

Så jeg skal vel prøve å farge hjemme med hårfarge et par nyanser lysere enn den jeg har nå.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo stripe det lysere hjemme da. For å farge hele håret i lysere nyanser har vist seg å bli veldig dårlig resultat ,for min del. Det så ut som hårfargen var falmet i stedet for nyfarga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo stripe det lysere hjemme da. For å farge hele håret i lysere nyanser har vist seg å bli veldig dårlig resultat ,for min del. Det så ut som hårfargen var falmet i stedet for nyfarga.

Enig, å farge det fra mørkt til lyst blir sjelden fint. Da vil jeg heller prøvd å stripe det, selv om det ofte blir nokså kræsj også. Tryggest å gå til frisør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Men jeg kommer nok ikke til å dra til frisøren, av de grunnene jeg nevnte i stad.

Så jeg skal vel prøve å farge hjemme med hårfarge et par nyanser lysere enn den jeg har nå.. :/

yikes!!:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et halvt år siden var jeg blond.

Men før det hadde jeg også farget håret brunt, bare i en litt lysere brunfarge enn det jeg har farget med nå.

Og håret mitt ble blondt igjen uten at jeg gikk til frisøren. Men jeg husker ikke hva jeg gjorde.. Jeg Tror jeg farget det blondt hjemme, det kan jo ikke ha blitt blondt av seg selv.. Det ble litt gulskjær, men ikke så forferdelig ille.

Håret mitt er kjempelangt og tykt nå, det kommer til å koste en formue å gå til frisør. Dessuten er striper så stygt, og jeg takler ikke frisører heller.. Går til frisøren max en gang i året for å stusse litt bare.. :/

Og etterveksten min er ikke så tydelig, askeblondt er ikke så veldig lys blondfarge.

Noe sånt som slik er hårfargen min nå:

http://tinypic.com/view.php?pic=2iqog2r&s=3

(det er falmet til denne fargen i hvertfall)

Etterveksten min er slik:

http://i32.tinypic.com/3328mcp.jpg

Og jeg skal kjøpe denne hårfargen og farge håret mitt hjemme selv.

Men før det skal jeg ta solarium, sånn at hårfargen min falmer enda mer.

Synes dere jeg er veldig dum? ...:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fjong

Jeg kan nesten garantere deg at å gå fra mørk til blond på egenhånd er en sikker oppskrift på katastrofe, jeg har forsøkt to ganger selv. Å farge hår med hjemmefarge er i utgangspunktet noe av det dummeste man kan gjøre siden fargen man får kjøpt i butikkene er en hel del sterkere enn de frisøren bruker. Fargen går inn i hårfibrene og setter seg der. Derfor er de utrolig vanskelig å rette på eller endre farge (så fremt man ikke går fra sjokoladebrun til mahogny). Du sier at striper er stygt, men det vil bero på hva slags lysningsgrad man selv velger. Du trenger ikke se ut som en milkyway selv med striper. Skal du gå fra mørk til blond vil jeg anbefale deg å gå til frisør og få håret stripet lyst gradvis. Noe annet er, ja som du sier, bare dumt og bortkastede penger. Ødelegger man håret i samme slengen ender man samtidig opp blakk med en elendig hårdag hver eneste dag. Gå til frisør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg har jo klart å gå fra brunt til blond før uten å dra til frisør... Og det ble jo ikke helt katastrofe, det ble helt vanlig blondt, bare med litt gulskjær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men jeg har jo klart å gå fra brunt til blond før uten å dra til frisør... Og det ble jo ikke helt katastrofe, det ble helt vanlig blondt, bare med litt gulskjær..

Da må du jo bare gå i gang igjen viss du er så sikker på at resultatet blir bra. Selv ville jeg nok gått for striper hos frisør (eller hjemme viss det økonomiske teller.)

Har faktisk aldri hørt om noen som har vært fornøyd etter å ha avfarget farvet brunt hår selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg heller farget etterveksten og stripet resten av håret lyst, masse striper. Jeg hadde i tatt sjangsen på å hjemmefarge ettersom mye kan gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon selv akkurat nå. Orginalt blond, men er mørk nå. Og har lyst til å bli blond igjen. Har snakket med en rekke frisører. Og alle sier det samme: Avfarging først, for så og stripe det gradvis lysere. Er viktig at man bruker gode hårkurer mellom hver striping for det sliter veldig på håret.

Fraråder sterkt og prøve og gjøre det lysere hjemme. Da er det mye mye større sjangse for at resultatet ikke blir bra. Og i verste fall kan håre ditt bli knallorange eller rett og slett falle av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse
Gjest sandyyy

hvis du absolutt skal gjøre det hjemme,burde du bare bleike hele håret,blir det gulskjær hadde jeg gjort det 1 gang til.. også betaler du noen hundre og drar til friøren og tar en minicolor. det er bra for håret i tilegg! det funka på meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halv-blond

Du gjest over; hvor lang tid ventet du mellom stripingene ? Jeg har stripet tre ganger nå, ventet en måned mellom hver gang. Må jeg vente så lenge eller kan jeg ta nye striper etter to uker? Jeg kurer håret godt mellom stripingen, og går til frisør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Beth_*
Jeg kan nesten garantere deg at å gå fra mørk til blond på egenhånd er en sikker oppskrift på katastrofe, jeg har forsøkt to ganger selv. Å farge hår med hjemmefarge er i utgangspunktet noe av det dummeste man kan gjøre siden fargen man får kjøpt i butikkene er en hel del sterkere enn de frisøren bruker. Fargen går inn i hårfibrene og setter seg der. Derfor er de utrolig vanskelig å rette på eller endre farge (så fremt man ikke går fra sjokoladebrun til mahogny). Du sier at striper er stygt, men det vil bero på hva slags lysningsgrad man selv velger. Du trenger ikke se ut som en milkyway selv med striper. Skal du gå fra mørk til blond vil jeg anbefale deg å gå til frisør og få håret stripet lyst gradvis. Noe annet er, ja som du sier, bare dumt og bortkastede penger. Ødelegger man håret i samme slengen ender man samtidig opp blakk med en elendig hårdag hver eneste dag. Gå til frisør ;)

Heil enig. Har farga håret mitt brunt hjemme,blei så mye rødt. så farga det heeilt mørkt. Blei fint,men altfør mørkt,kjedelig å med bare en farge.

Så fikk æ panikk en dag å gikk tel frisøren å stripa det.

Men når æ nesten hva heilt blond igjen,heiv æ i en sånn poly hjemme bleking.

Fy søren det blei så fælt! Grusomt. Håret blei heilt ødelagt førdi æ måtte bleike det meire før å få bort det gule.

E opprinnelig heeeilt lys av natur. Men blir bleik av fargen.

Så klipte æ mæ en rocka frisyre(veeldig kort) kald blond farge.

Blei enda bleikare,så nu har æ tatt i en minicolor hos frisøren.

Den falme fort sia æ e så lys fra førav,men blir ikkje stygg ettervekst.

Skal å få i ny snart. Med andre ord,hvis dåkker vil unngå alt stresse,bestemm dæ før en farge,å ha det sånn. håret blir så dårlig når man bleike det.

Vel å mærke hvis man har farga det mye før!

Ikkje farg det hjemme,du vil bli orange,eller gul. Fisj! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...