Gå til innhold

Filmen Kautokeino-opprøret

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lita_*
Skrevet

Jeg har sett den og den var grusom. Det var egentlig lite fysisk vold i filmen, men de psykiske overgrepene var tusen ganger verre. At det går an!

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Vel, det som skjedde var jo ikke ment som noe hyggelig.

Og joda, jeg skal se den.

Skrevet

Jeg ser av prinsipp aldri filmer der hovedpersonene dør...

Gjest Gjest_Lita_*
Skrevet
Jeg ser av prinsipp aldri filmer der hovedpersonene dør...

Hovedpersonen i denne filmen dør ikke. Men forhører du deg om slutten i alle filmene før du ser dem??? :klø:

Skrevet
Hovedpersonen i denne filmen dør ikke. Men forhører du deg om slutten i alle filmene før du ser dem??? :klø:

Etter det jeg har lest om Kautokeino-opprører på nettet døde relevante personer (type ble halshugget).

Ja, jeg forhører meg om filmer før jeg ser de.

Titanic var jævlig, Braveheart var jævlig, Little Women var jævlig...

Skulle se film med et vennepar for noen år siden. Jeg spør da på forhånd om noen dør (de hadde sett den før), men fikk beskjed om at det var en happy ending-film.

Neida, Jude Law døde...

Derfor sjekker jeg nettet også før jeg ser filmer.

Skrevet

jeg har lyst til å se den, men venter nok til den kommer på dvd. Jeg er student, og det koster mye penger å gå på kino. Dessuten syntes jeg ikke kinosalen her er noe bra (er litt bortskjemt...). Men filmen må selvfølgelg sees... :)

Skrevet

Ja, den skal jeg se, forhåpentligvis på kino sammen med samboeren i nær framtid.

Skrevet

Har veldig lyst til å få sett den på kino! :)

Skrevet
Etter det jeg har lest om Kautokeino-opprører på nettet døde relevante personer (type ble halshugget).

Ja, jeg forhører meg om filmer før jeg ser de.

Titanic var jævlig, Braveheart var jævlig, Little Women var jævlig...

Skulle se film med et vennepar for noen år siden. Jeg spør da på forhånd om noen dør (de hadde sett den før), men fikk beskjed om at det var en happy ending-film.

Neida, Jude Law døde...

Derfor sjekker jeg nettet også før jeg ser filmer.

Hvorfor i alle dager kommer du med en slik spoiler for de som ikke har sett filmen? Tulling.

Gjest antigartner
Skrevet
Hvorfor i alle dager kommer du med en slik spoiler for de som ikke har sett filmen? Tulling.

Heh, nå dreier jo Kautokeino-opprøret seg om en sann (og kjent) historie, da. Halshoggingen er ikke akkurat overraskende.

Skrevet
Heh, nå dreier jo Kautokeino-opprøret seg om en sann (og kjent) historie, da. Halshoggingen er ikke akkurat overraskende.

Det samme kan i grunn sies om de andre jeg nevnte.

De fleste vet vel hva som skjedde med Titanic - å forvente en solskinnshistorie hvor alle svømmer i land er i beste fall svært håpefullt.

Braveheart er jo basert på livet til William Wallace, en kjent historisk figur.

Likeledes er Little Women basert på en svært kjent bok.

Når det gjelder den med Jude Law kan jeg ikke akkurat kalle det en spoiler, all den tid jeg ikke sa noe om hvilken film det dreide seg om engang...

Skrevet
Jeg har sett den og den var grusom. Det var egentlig lite fysisk vold i filmen, men de psykiske overgrepene var tusen ganger verre. At det går an!

Jeg så den i helga, og det var nesten vondt å se på. Den traff meg skikkelig, og resten av kvelden var jeg bare trist og tom... Kan si jeg er glad for at jeg er født i mer moderne tider ja...;)

Skrevet

Den filmen har jeg absolutt lyst å se.

Må få skaffet meg kino billetter å dra å se.

Har store forventinger til den, og har hørt at den er bra.

Skrevet

Jeg har sett den og det er en av de aller beste filmene jeg noen gang har sett!!

Den fikk meg til å føle meg urettferdig behandlet og maktesløs! Den anbefales på det sterkeste. :D

Gjest StockDama
Skrevet

Har sett den nå, jeg ble ikke like imponert =D Kunne vært så utrulig mye bedre, og masse av relevant historie har de ikke engang giddet å ta med....

Gjest Gjest_Lita_*
Skrevet

Det var mitt førsteinntrykk også, Stockdama. Ble også litt snurt fordi filmer var så kort. "Danser med ulver" varte i nesten tre timer og det kunne denne også ha gjort. Da hadde det blitt plass til litt mer relevant historie. Men det var vel kanskje et økonomisk spørsmål?

Den kommer forresten som TV-serie i 2009-10 og da er det sikkert tatt med litt av hvert.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_silje_*
Skrevet

moses, det er jo basert på virkeligheten,for 100år siden! omfg!

selføgleig er det vold i en sånn film, hva er du forenter av en lik film-.-

Skrevet

Jeg har også sett den og likte den veldig godt. Men generelt sett tror jeg ikke at jeg har godt av å se slike filmer, jeg blir så avsindig rasende på hovmodet og arrogansen til oss hvite europeere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...