Gå til innhold

Miniatyr pomerano

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan si noe om denne rasen og ca pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det Pomeranian du tenker på? De er jo rimelig små, uten at det er miniatyrutgave av rasen, så hvis du skal ha den rasen bør du nok satse på vanlig størrelse(rundt 20 cm). Jeg kan ikke så mye om rasen, synes du skal ta kontakt med en som har og kan rasen(oppdretter?) for å få skikkelig informasjon. Pris ligger vel fra 18 - 20 000 for normal størrelse hos en seriøs oppdretter.

Skrevet
Er det Pomeranian du tenker på? De er jo rimelig små, uten at det er miniatyrutgave av rasen, så hvis du skal ha den rasen bør du nok satse på vanlig størrelse(rundt 20 cm). Jeg kan ikke så mye om rasen, synes du skal ta kontakt med en som har og kan rasen(oppdretter?) for å få skikkelig informasjon. Pris ligger vel fra 18 - 20 000 for normal størrelse hos en seriøs oppdretter.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

tenkte på denne??

Skrevet

Disse valpene er uten stamtavle, noe som gjør at det står på lik linje med blandingshunder konkurransemessig. Du vet ikke noe om arvelige sykdommer eller hvordan slekten er adferdsmessig, du vet ikke om den er renraset, du kan ikke på championat i LP, AG osv, samt du kan ikke stillle ut hunden. Jeg ville satset på og finne en seriøs oppdretter og kjøpe en hund med stamtavle hvor du har sjekket arvelige sykdommer og tempramentet til foreldrene og bakover i slekten.

Skrevet

En vanlig pomme har en mankehøyde på ca 20 cm som nevnt, og vekten er ca 2 kg. Det kan komme minipommer i helt vanlige kull men det er ikke ønskelig at disse avles på da de avviker kraftig fra rasestandard. Når da noen avler på disse har de ikke rasens beste i bakhodet, det føler jeg meg rimelig sikker på.

Hva skal man egentlig med en hund som er mindre enn 20 cm og 2 kg?

Skrevet

Finn heller en seriøs oppdretter via NKK du kan kjøpe hund av. Da får du hvertfall stamtavle.

En annen ting du bør tenke på er å finne ut om dette er en hund for deg. Passer denne rasen i forhold til dine ønsker og hundens behov?

Hvis, ja...finn en godkjent oppdretter.

Skrevet

Aldri hørt om... Men alle kan vel pare to blandingshunder og kalle dem et eller annet smart noe som selger. ;)

Skrevet

"Pomerano?". :roll: (Det skulle ikke vært sånn, men det er faktisk mye rart som er ute og går på "hundemarkedet". Se opp for useriøse aktører som bare er ute etter penga dine!)

Synes ikke hunden i annonsen så ut som en renraset Pomeranian, så tipper det er en blanding (men skal ikke si sikkert altså). Kanskje med kleinspitz eller annen spisshund.

Hvis du skal kjøpe hund, anbefaler jeg, som sagt tidligere her, en seriøs oppdretter. Da får du stamtavle, og alle papirer i orden.

Gå inn på canis.no, på rasevelgeren der :) Da kan du se hvilken rase som passer for deg, hvis du tenker å kjøpe hund.

Skrevet

Jeg hadde en Pomeranien som jeg kjøpte i 94, da kostet den 7000 kr og det var mye penger.

Den hadde stamtavle og var som voksen 1600 gram. Veldig liten med andre ord.

Det var en utrolig flott og lærevillig hund, var nesten som babyen vår.

MEN, jeg hadde aldri skaffet meg e sånn hund om jeg hadde mindre/små barn.

De tåler ikke så mye.

Hunden jeg hadde var utrolig spretten og som hvalp falt den ned fra sofaen og knakk foten på hele to plasser.

Husker og den fikk dobbelt sett med tenner, da pga de gamle ikke falt ut av seg selv så de nye kom ut bak eller forran, husker ikke helt.

Kostet oss en del i veterinærutgifter med andre ord.

Men som sagt en utrolig herllig og liten "kosebamse"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...