Gjest Jeans Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Jeg har kjøpt en bukse på Carlings som jeg vil levere tilbake. Kjøpte den i går (lørdag) og det står på kvitteringen at det er 1 dag åpent kjøp. Betyr det at jeg kan levere den på mandag og få pengene tilbake (evt. tilgodelapp)? Eller gjelder det ikke over helg?
Bomullstrusa Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Jeg har kjøpt en bukse på Carlings som jeg vil levere tilbake. Kjøpte den i går (lørdag) og det står på kvitteringen at det er 1 dag åpent kjøp. Betyr det at jeg kan levere den på mandag og få pengene tilbake (evt. tilgodelapp)? Eller gjelder det ikke over helg? Du får tilbake pengene om du kommer på mandag ja Gjort det samme på Carlings selv. De får ikke regne med søndag, siden butikken er stengt da. Husk å ta med kvittering, hvis ikke får du ikke pengene, men en tilgodelapp!
Bomullstrusa Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Jeg har kjøpt en bukse på Carlings som jeg vil levere tilbake. Kjøpte den i går (lørdag) og det står på kvitteringen at det er 1 dag åpent kjøp. Betyr det at jeg kan levere den på mandag og få pengene tilbake (evt. tilgodelapp)? Eller gjelder det ikke over helg? Åsså må du la lappene henge på...
Adonia Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Åsså må du la lappene henge på... ja, og til meg sa de også at man måtte ha med legitimasjon hvis man skulle bytte og ha pengene tilbake..
Bomullstrusa Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 ja, og til meg sa de også at man måtte ha med legitimasjon hvis man skulle bytte og ha pengene tilbake.. Håper det var en spøk
Adonia Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Håper det var en spøk nei.. det står på kvitteringen min også..
Bomullstrusa Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 nei.. det står på kvitteringen min også.. Det er jo isåfall helt bak mål! Jobber i klesbutikk selv, og hvorfor i huleste skulle jeg måtte ha legitimasjon fra en som ville bytte inn toppen hun har kjøpt?? Fikk lyst til å sjekke litt nå...
Adonia Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Det er jo isåfall helt bak mål! Jobber i klesbutikk selv, og hvorfor i huleste skulle jeg måtte ha legitimasjon fra en som ville bytte inn toppen hun har kjøpt?? Fikk lyst til å sjekke litt nå... jeg aner ikke! synes selv det var litt rart når han nevnte det.. har aldri blitt spurt om leg før når jeg skal bytte klær
Saeria Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 Leg altså?!? Jøje, kan ikke helt se for meg poenget.
Mischa Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 Håper det var en spøk Ingen spøk er jeg redd.. De gjør det på H&M også, pga. mye svindel..
Gjest blåmobil Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 Ingen spøk er jeg redd.. De gjør det på H&M også, pga. mye svindel.. jeg har aldri vist leg på H&M for bytting av tøy.. høres helt bak mål ut!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 jeg har aldri vist leg på H&M for bytting av tøy.. høres helt bak mål ut!!!!! Det har jeg gjort, og som det sies over her så skyldes det svindel. Skjønner ikke hva som er så ille med å måtte vise frem legitimasjon hvis man har ærlige hensikter.
Bomullstrusa Skrevet 22. januar 2008 #13 Skrevet 22. januar 2008 Det har jeg gjort, og som det sies over her så skyldes det svindel. Skjønner ikke hva som er så ille med å måtte vise frem legitimasjon hvis man har ærlige hensikter. Det er jo ikke det at det er så galt å måtte gjøre det, men hvordan skal det å vise legitimasjon kunne forhindre svindel? Btw, den metoden der benyttes tydeligvis bare enkelte steder. Tipper mange butikker i Oslo kan ha det..
Tulipanpiken Skrevet 22. januar 2008 #14 Skrevet 22. januar 2008 Det er jo ikke det at det er så galt å måtte gjøre det, men hvordan skal det å vise legitimasjon kunne forhindre svindel? Btw, den metoden der benyttes tydeligvis bare enkelte steder. Tipper mange butikker i Oslo kan ha det.. Jeg har også vist legitimasjon på H&M ved bytte av klær. Når du bytter må du skrive navnet ditt på en kvittering. Ved å sjekke legitimasjon, forsikrer de seg om at det er ditt riktige navn som står på kvitteringen. Jeg går ut fra at det kan være nyttig hvis de senere finner ut at det er noe galt med plagget eller mistenker at det er stjålet. Bare min teori da
Bomullstrusa Skrevet 22. januar 2008 #15 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har også vist legitimasjon på H&M ved bytte av klær. Når du bytter må du skrive navnet ditt på en kvittering. Ved å sjekke legitimasjon, forsikrer de seg om at det er ditt riktige navn som står på kvitteringen. Jeg går ut fra at det kan være nyttig hvis de senere finner ut at det er noe galt med plagget eller mistenker at det er stjålet. Bare min teori da Aha, det kan være sånn det henger sammen ja. Tenkte ikke så langt Der hvor jeg jobber skal vi jo ha navn og telefonnummer bare fordi vi som ansatte ikke skal kunne mistenkeliggjøres i å stjele enten klær eller penger. Styret skal kunne ringe kunden og spørre om hun har levert tilbake plagget. Et eller annet sånt.. Men det har, så vidt jeg vet, aldri skjedd.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #16 Skrevet 2. februar 2018 On 21.1.2008 at 8:41 PM, Bomullstrusa said: Det er jo isåfall helt bak mål! Jobber i klesbutikk selv, og hvorfor i huleste skulle jeg måtte ha legitimasjon fra en som ville bytte inn toppen hun har kjøpt?? Fikk lyst til å sjekke litt nå... ikke sant.. Anonymkode: 29054...963
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #17 Skrevet 2. februar 2018 On 22.1.2008 at 8:44 AM, Guest blåmobil said: jeg har aldri vist leg på H&M for bytting av tøy.. høres helt bak mål ut!!!!! Ikke jeg heller. Anonymkode: 29054...963
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #18 Skrevet 2. februar 2018 On 22.1.2008 at 1:39 PM, Bomullstrusa said: Det er jo ikke det at det er så galt å måtte gjøre det, men hvordan skal det å vise legitimasjon kunne forhindre svindel? Btw, den metoden der benyttes tydeligvis bare enkelte steder. Tipper mange butikker i Oslo kan ha det.. aldri opplevd det i oslo. Anonymkode: 29054...963
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #19 Skrevet 2. februar 2018 On 22.1.2008 at 3:11 PM, Bomullstrusa said: Aha, det kan være sånn det henger sammen ja. Tenkte ikke så langt Der hvor jeg jobber skal vi jo ha navn og telefonnummer bare fordi vi som ansatte ikke skal kunne mistenkeliggjøres i å stjele enten klær eller penger. Styret skal kunne ringe kunden og spørre om hun har levert tilbake plagget. Et eller annet sånt.. Men det har, så vidt jeg vet, aldri skjedd. Det er jo derfor det gøres, ikke pga at man tror kunden stjeler. Anonymkode: 29054...963
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå