Gå til innhold

Babycomp / Ladycomp / Pearl

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestivitas...
Skrevet

For det første syns jeg de var uuuuutrolig dyre da! Men med tanke på hvor lenge vi har prøvd nå så tror jeg det lønner seg allikevel..

Men hvilken skal jeg velge? Det er da ikke så stor forskjell på funksjonene, så hvorfor skal jeg velge babycomp som er den dyreste fremfor pearl som er billigst?

Og funker det?

Kan ikke noen som har prøvd opplyse meg, og gjerne komme med tips om hvor jeg kan få tak i en litt billigere?

Er de mer rimelig i England feks? Mannen min er nemlig der akkurat nå...

Og det midt under EL!!! :tristbla: en hel måned rett i vasken....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og dere, ville dere kjøpt noe slikt brukt?

Jeg vet ikke hvordan det brukes, men det er vel en del kroppsvæsker involvert her.....

Men det blir jo utrolig mye billigere da....

Skrevet
Og dere, ville dere kjøpt noe slikt brukt?

Jeg vet ikke hvordan det brukes, men det er vel en del kroppsvæsker involvert her.....

Men det blir jo utrolig mye billigere da....

Går fint an å kjøpe de brukt, man får kjøpt nytt munnstykke til babycomp/ladycomp på buenaventura til 450 kr (finnes sikkert også til pearly tenker jeg).

Skrevet

Snakket nettop med ei veninne som jeg fant ut at hadde brukt pearly, og da fant jeg vel ut at jeg ikke gidder å kjøpe lady eller babycompen i alle fall. Pearly gir den infroen man trenger både for å bli gravid og for å bruke den som prevansjon...

Fant ingen brukte da men..

Fannt ikke nytt munnstykke til pearlyen jeg...

Gjest babycomp-bruker
Skrevet

hei

jeg har selv babycomp, å er kjempe fornøyd. vi hadde prøvd i 2,5 år og da vi fikk babycomp i hus ble d graviditet bare etter 3 mnd:) vet ikkje hvordan de andre funker, men jeg ville etter den laaange prøvingen ha de aller beste som også da selvfølgelig var det dyreste:(, men ble et godt resultat da!!!!

hilsen fornøyd babycomp bruker:)

Skrevet

Jøss!!! Det var inponerende da!!!

Hva tror du det var med den som gjorde det?

Var det rett og slett at du visste akkurat når du hadde eggløsning som gjorde det? At dere hadde sex i akkurat denne perioden? ELler er det noe annet som også var med på å hjelpe dere som var spesielt med babycompen?

Nå ble jeg usikker igjen, siden jeg har sett en brukt en til samme pris som pearlyen ny....

Hm...

Gjest PFC-bruker
Skrevet

Jeg har brukt LadyComp i ca. 6 år, og er fornøyd. Den er ikke verdens mest intelligente maskin, og den er VELDIG streng, men den fungerer.

Har aldri hatt behov for BabyComp - LadyCompen har fungert både ift å unngå graviditet og ift å prøve å bli gravid :). Vi ble gravide på andre forsøk, men om LadyCompen har æren kan jeg ikke påstå. Men vi har ihvertfall full kontroll på eggløsningene pga. den.

Hadde jeg kjøpt nå, ville jeg ha valgt Pearly, for den er penere/nettere :). LadyComp ser ut som en stor og stygg Discman fra åttitallet - skikkelig pastellfarget :).

Kjøp gjerne brukt (har sett noen avertert i Foreldre&Barn), du trenger ikke bytte tupp hvis du ikke er veldig nevrotisk. Litt såpevann og evt. sprit er tilstrekkelig til å rense tuppen for alle bakterier. Men sjekk om tuppen har bitemerker, hehe, det kan kanskje være litt ekkelt :).

Du trenger heller ikke "nullstille" maskinen, det er bare å begynne å bruke den, så venner den seg til syklusene dine etterhvert. Men hvis dere er i beit for å bli gravide raskt, så ikke regn med at den kan hjelpe deg første måneden. Den trenger noen måneder (3-6, gjetter jeg) på å bli kjent med syklusene dine, med mindre du har VELDIG regelmessige sykluser.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for kjempefine svar ja!!

Tror du den bruker så lang tid altså? Jeg forsto det slik som at den kunne bruke en til to mnd jeg?.... Har rimelig jevne sykluser på sundt 28 dager.... ca 3 dagers forskyvning hver mnd alt etter hvor mange dager det er i måneden.

Det jeg så på med babycompen var at den tre dager etter samleie kunne si om samleiet fant sted på riktig tidspunkt? Vet ikke om det har noen betydning jeg?

Jeg tror kanskje valget faller på pearl siden den er rimeligst, særlig om jeg får kjøpt den brukt, men nå fant jeg jo den babycompen til pearl-pris da....

Shit, så vanskelig dette skulle være da!

Men du ville valgt pearl om du skulle kjøpt i dag altså?

Skrevet

Og så har du ovusoft.com og fertilityfriend.com

Bruker FF selv som prevensjon, og er veldig fornøyd.

Skrevet

Har kikket der, men fikk intrykk av at jeg måtte inn på nettet og registrere hver dag. Og i tillegg ta prøver med slim og livmortapp og alt mulig rart. Sånt årker jeg ikke, og vet det vikke vil bli gjort uansett hvor mye jeg ønsker å bli gravid...

Tror heller ikke det er sunt å fokusere så mye på det som man må med de metodene. Men som prevansjon er det sikkert ok om man har tid til det..

Skrevet
Har kikket der, men fikk intrykk av at jeg måtte inn på nettet og registrere hver dag. Og i tillegg ta prøver med slim og livmortapp og alt mulig rart. Sånt årker jeg ikke, og vet det vikke vil bli gjort uansett hvor mye jeg ønsker å bli gravid...

Tror heller ikke det er sunt å fokusere så mye på det som man må med de metodene. Men som prevansjon er det sikkert ok om man har tid til det..

Jeg har brukt det som prevensjon en stund, og bruker det nå for å være sikker på eggløsning etc. Jeg vurderte Pearly/Ladycomp, men syntes det var for dyrt for noe som i utgangspunktet kun er et basaltermomometer med et dataprogram som sannsynlighetsregner i forhold til tidligere sykluser, og valgte heller å kjøpe et basaltermometer og bruke FF til å registerere det. Man må innom en kjapp tur for å registerere på nettet, men man vet jo stort sett hvor man er i syklusen og etter noen sykluser så vet man når man vanligvis har EL, så noe stress er det ikke. Jeg sjekker livmorsekret (som jeg aldri trodde at jeg kom til å gidde) morgen og kveld, det hele tar meg ca 5 sek, det er overhode ikke tidkrevende :)

Skrevet

Alt annet en temperatur er frivillig med Ovusoft.

Du kjøper et digitalt termometer med to desimaler og legger det på nattbordet. Hver morgen til samme tid tar du tempen og skriver ned tallet. Når du gidder går du inn på pc´en din (ikke på nettet) og legger inn tallene.

Med andre ord, ikke mye mer arbeid enn med en slik boks. Og til en brøkdel av prisen. Eneste forskjellen er forsåvidt at du ikke får stappet laptopen din under tungen men må gå veien om termometeret og notatblokken.

Fordelen er at du får en veldig god og visuell oversikt over det hele, mye bedre enn med en boks. Og du har flere muligheter, du kan overstyre de tingene som passer deg om det trengs.

Ovusoft har en prøveversjon, den kan du jo alltids laste ned og titte på. Hvis man ikke trives med systemet er det i alle fall greiere å bare tape noen hundrelapper enn å tape prisen av en slik boks.

Jeg har i alle fall bare positive ting å si om det programmet og anbefaler det gjerne. Hvor mye man vil henge seg opp i tappen og utflod og diverse greier er frivillig. Jeg brukte aldri de mulighetene og følte jeg fikk fullt utbytte av programmet likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...