Gjest Gjest_Elina_* Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Vi skal pusse opp soverommet og har så mye utgifter at vi vurderer seng og madrass fra Ikea. Men jeg er skeptisk til at det er god nok kvalitet. Har dere kjøpt dobbeltseng og madrass fra Ikea, hva slags type/navn og er dere fornøyd? Kan du anbefale meg å kjøpe det der? Evt. hvis ikke, hvorfor?
Gjest Blondie65 Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Vi skal pusse opp soverommet og har så mye utgifter at vi vurderer seng og madrass fra Ikea. Men jeg er skeptisk til at det er god nok kvalitet. Har dere kjøpt dobbeltseng og madrass fra Ikea, hva slags type/navn og er dere fornøyd? Kan du anbefale meg å kjøpe det der? Evt. hvis ikke, hvorfor? Jeg har en Sultan 120*200 cm og har hatt den siden 2002. Jeg er veldig fornøyd med denne. En vakker dag blir den nok helt sikkert utslitt, men jeg mener holdbarheten hittil helt forsvarer å kalle det en helt grei seng. Det er en av de beste sengene jeg har ligget i, men kan selvsagt ikke måle seg med Jensen/Wonderland eller lignende. Så er heller ikke det poenget. Jeg ville kjøpt den samme igjen.
Pimbila Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Vi har Sultan Svandal rammemadrass 140x200 på hytta. Veldig god seng.
Multi Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Vi har både seng og madrass fra Ikea og vi er godt fornøyde. Ikke velg den aller billigste modellen og ta dere god tid til å prøve de forskjellige madrassene de har før dere bestemmer dere.
Sun Mei Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Vi har også seng og madrass fra IKEA og er veldig fornøyd. Sengen har vi hatt i 6 år (Hemnes) og den er like fin som da den var ny. Madrassene kjøpte vi for noen måneder siden og er strålende fornøyd (og i farten husker jeg ikke hva de heter)
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Jeg har også både seng (Noresund) Sultan rammemadrass 160 x 200cm. Det er den beste madrassen jeg noensinne har hatt
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2008 #8 Skrevet 20. januar 2008 vi kjøpte madrass fra ikea for et år siden, etter at madrasser fra ikea kom best ut på en test, tror det var på tv2, nrk eller noe slikt de testet både jensen senger og svane samt en del andre merker, ikea kom altså best ut, men det er sikkert forskjeller på madrassene der også så jeg hadde nok ikke valgt de billigste på ikea heller..... Vi er veldig fornøyd med vår seng og sover godt i den......
Sympatia Skrevet 20. januar 2008 #9 Skrevet 20. januar 2008 vi kjøpte madrass fra ikea for et år siden, etter at madrasser fra ikea kom best ut på en test, tror det var på tv2, nrk eller noe slikt de testet både jensen senger og svane samt en del andre merker, ikea kom altså best ut, men det er sikkert forskjeller på madrassene der også så jeg hadde nok ikke valgt de billigste på ikea heller..... Vi er veldig fornøyd med vår seng og sover godt i den...... Tror det var Sultan madrassen som vant den testen. Vi har den madrassen, samt kjøpt gjesteseng med den madrassen, så har vi Hemnes ramma rundt vår madrass... Elsker senga mi som vi har hatt no i 3 år og er like god som den dagen vi kjøpte den. Sparer jo mye ved å kjøpe på Ikea samt at som TV2 beviste, bedre kvalitet enn de dyre.
Synne-Marie Skrevet 20. januar 2008 #10 Skrevet 20. januar 2008 Ja til begge og i tillegg lenke til den førnevnte testen.
smaksløk Skrevet 21. januar 2008 #11 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har som regel kjøpt senger på enten sengetøyslageret eller bohus, sammenlignet kjøp med tilsvarende på ikea og fant at det var billigere. Men kommer jo helt an på hva dere er ute etter.
Malama Skrevet 21. januar 2008 #12 Skrevet 21. januar 2008 Vi har kontinentalseng fra ikea. Vi tok vel en av de dyrere madrassvariantene, men er i alle fall veldig fornøyd, og sover godt.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #13 Skrevet 1. april 2008 Alle dere som sier dere har Sultan madrass og er kjempefornøyde, det finnes ca 20 forskjellige Sultan madrasser, så det hjelper ikke så mye..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå