Gå til innhold

Bleier

Anbefalte innlegg

Gjest mamma24
Skrevet

Hvilken bleier synes dere er billigst og best? Jeg har funnet ut at det er stor forskjell på bleier av diverse vektgrupper. Vi har en på 15 mnd, og vi har funnet ut at til han er libero best. Og når det gjelder pris er det forskjell på det også. Nå har jeg ikke satt meg ned å regnet på det da. Det er kanskje noen som har gjort?

All tips tas i mot med et smil :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jobber i barnehage, og vi synes Lidl-bleiene er både billige og bra:)

Skrevet

Har en på 13 mnd, rundt 8 kg., dvs ganske slank. Vi foretrekker Pampers Babydry, og kjøper kjempepakker (65 bleier, tror jeg) for 80,- på Rema1000.

Skrevet

Har lest her inne eller på et annet forum at Lidl-bleiene har overrasket positivt i forhold til problemer med bleieutslett - noen hadde prøvd "alle" bleietyper, og fant ut at Lidl-bleiene ikke ga utslett.

Har aldri prøvd dem selv. Vi bruker First Price-bleiene, og synes de er bra. Har hørt at de ikke er lotion-free, men det merker vi ikke så mye til :). De har veldig god passform til tulla vår på ett år og 8 kg. Vi bruker også Libero, men synes faktisk at First Price har bedre passform. Og de koster halvparten av Libero (selv med Kiwis bleierabatt).

Skrevet

Brukte pampers bleiene da snuppa var nyfødt fordi det bare kostet kr 20,- for pakken. Nå bruker vi libero og synes de er gode. Har ikke prøvd lidl eller first price bleiene. Men kunne jo jerne prøvd siden de er så mye rimeligere og visst andre har hatt bra erfaring med de. Er vel noe i hodet som tilsier at de må være dårlig, men slik trenger det jo ikke å være.... Skal kjøpe en billig sort å teste ut neste gang :)

Skrevet

Vi prøvde forresten FirstPrice for ikke så lenge siden. Det er faktisk eneste gangen jenta har blitt våt gjennom om natten, så de kjøper jeg aldri mer.

Tror egentlig hovedårsaken til lekkasjen var dårlig elastikk rundt bena, men jeg syns også bleiene var stive og ble klumpete inni.

Gjest gaja ii
Skrevet

Vi er veldig godt fornøyd med FirstPrice-bleiene. De passer mye bedre til vår jente enn både pampers og libero. Euroshopper derimot er fæle. Dem blir hun sår av med en gang.

Skrevet

Vi brukte mye Pampers. Kjøpte i esker hos Rema. Vi var fornøyde med det, men gjennom hele bleieperioden bytta vi mellom Pampers og Libero for plutselig forandret formen på barnet seg underveis og da var ikke passformen optimal lenger.

Lidl bleiene ble brukt i barnehagen (om han gikk tom for sine egne bleier) og de var uten unntak lekkasje, så de var vi ikke fornøyd med.

Gjest Gjest_Renate_*
Skrevet

Vår oppfattninge er at de aller fleste bleiemerkene i dag er forholdsvis bra, og med de kampanjene som flere dagligvarebutikker kjører, så er ikke bleier dyrt lenger heller.

Vi veksler mellom Libero pg Pampers "Activ Fit" somn regl, men akkurat nå bruker vi Huggies fordi disse har "Ole Brum" påtrykk noe vår datter er veldig opptatt av om dagen. Så da har vi kjøpt nokså dyre bleier for å glede henne litt ekstra :o)

Skrevet

har brukt Libero og Kiwiavtalen hele tiden. Har ofte tenkt jeg skulle forsøke fx pampers og rimiavtalen - den er vel like billig den?

Kanksje forsøke Lidl sine... ingen dum idé.

Vårt barn hater forresten buksebleier - ordentlige bleier med åpning skal det være...

Skrevet

Vi har byttet mellom Libero og Pampers, alt ettersom hvilken som passer best. Da han var helt nyfødt passet Libero best, nå bruker han Pampers Activce Fit.

Gjest Gjest_Renate_*
Skrevet
Vårt barn hater forresten buksebleier - ordentlige bleier med åpning skal det være...

Smart unge :fnise: Jeg er faktisk helt enig, kan ikke fordra disse trusebleiene selv jeg faktisk. Syns de er skikkelig upraktisk og mener det er mye enklere å sette på en vanlig bleie (vet at veeeeldig mange er uenig i meg med akkurat dette). Hadde det vært opp til meg, så hadde det kun eksistert ordenlige bleie med tape/borrelås og ikke annet mikk makk *ler*

Skrevet

LIDL, uten tvil :jepp:

De er helt suverene, har god passform og holder ungen tørr, og ikke minst de har sånn tørrhetsindikator, kommer en blå strek foran når ungen er våt....

Også er de billige, vi bruker de største, og det er vel 44 bleier i pakken, og det koster den nette sum av 36.90 :popcorn:

Skrevet

Har kun prøvd coop og libero over tid.

Pampers ble han sår av bare etter to bleier, så vi ga bare resten til noen andre.

Har derfor ikke turt å eksperimentere så mye på bleier jeg vet det er lotion i.

Libero er billigst på Kiwi, hvis man ikke får tak i en av de sjeldne storpakkene på Rema.

Coop er billigst med medlemskort.

Skrevet

Har vekslet mellom Libero og pampers.

Nå bruker jenta mi bare bleie på natten,og vi bruker da Libero sin trusebleie.

Prøvde bleiene på Europris da tuppa var baby,aldri mer.Hun ble rød og sår.

Lidel bleiene er greie,men de ble fort klumpete synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...