Gå til innhold

Enda noen timer kastet bort foran pc'en

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg kastet bort 2 timer foran pc'en, halve søndagen er allerede gått. Mangler rett og slett selvdisiplin for å komme meg opp og gjøre noe fornuftig. Hvor mye tid skal man kaste bort på pc og TV ?

Nekter å tro på noen ved dødsleiet noen gang vil si at det de angret på var at de ikke fikk surfet nok eller sett nok på TV

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå har jeg kastet bort 2 timer foran pc'en, halve søndagen er allerede gått. Mangler rett og slett selvdisiplin for å komme meg opp og gjøre noe fornuftig. Hvor mye tid skal man kaste bort på pc og TV ?

Nekter å tro på noen ved dødsleiet noen gang vil si at det de angret på var at de ikke fikk surfet nok eller sett nok på TV

På den annen side er det jo greit å ikke gjøre noe fornuftig hele tiden. Synes jeg gjør nok av det også jeg.

Hva er forresten det å gjøre noe fornuftig for deg?

Rydde og vaske gjør vi sikkert nok av:)

Gjest Gjest-M-
Skrevet

For meg er tv og pc avslapping og rekreasjon. Jobber mye, er en effektiv husmor og mamma, har hund jeg bruker tid på, er sammen med venner og gjør ting jeg har lyst til.

Så om jeg sitter på rompa foran tv eller pc noen timer i blant, gidder jeg ikke ha dårlig samvittighet for det. Får gikk jeg rundt med dårlig samvittighet for alt mulig rart, men det har jeg sluttet med.

Har blitt flinkere til å gjøre det jeg har lyst til, og som gir meg glede, framfor å ergre meg over ting jeg ikke får gjort/gidder gjøre der og da.

Skrevet

Jeg føler ikke at jeg kaster bort tiden. Jeg gjør noe jeg liker samtidig som det er veldig lærerikt.

Gjest Gjest_Petronella_*
Skrevet

Jo, du har helt rett - PC`en stjeler verdifull tid fra de fleste.

Ser at enkelte nekter for det - men jeg tør påstå at så og si alle KG-medlemmer bruker altfor mye tid på PC.

Jeg slettet meg som bruker her for noen uker siden og merker at lysten til å delta i diskusjoner ikke er den samme lenger .. Så det å slette meg som fast bruker var effektiv i så henseende for mitt vedkommende ..

Å joda - jeg er også en effektiv kvinne ... fulltidsarbeidende, mor til 2, gift, hund har jeg, stort hus og stor hage .. og jeg får ting gjort .. Men det er PC`en som er tidsttyven min .. faren er nemlig at man ikke merker hvor fort tiden går når man sitter på internett .. plutselig så har det gått 4 timer før man har fått sukk for seg .. og de 4 timene burde vært brukt på helt andre ting .. Gå tur, f.eks .. istedet for å sitte passiv ..

Skrevet

Jeg er helt enig!

Jeg går inn på bl.a kvinneguiden - ofte flere ganger om dagen og det går fort tre-fire timer foran pcen en kveld eller en fridag. Den tiden burde jeg brukt til andre ting og jeg vet at jeg iblandt skyver på andre ting av den grunn. Dessuten er jeg sløv til å trene eller gå tur og burde brukt litt av tiden til det...

Skrevet

Du er ikke alene.... Gremmes og skjemmes og blir skuffa over meg selv.. Late meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...