Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere barnerom da barna deres kom til verden?

Hvilke muligheter har man om man bor trangt og ikke har noe barnerom... blir det vanskelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg ville nesten snudd på det, hva trenger en baby et barnerom for til å begynne med:-). På grunn av nattamming, så er det nesten mer styr de første månedene å ha babyen på eget rom fordi du da må stå opp flere ganger. Dessutene sovnet iallefall jeg ofte med babyen i sengen etter amming.

En helt annen ting er om mannen din sover tungt eller ikke og blir vekket av at du styrer med baby om natten. Det var et problem hos oss, derfor sov jeg med babyen på et annet rom de første månedene.

Skrevet

Vi hadde sønnen vår på samme rom som oss de første mnd, men rommet hans sto klart hele tiden. Jeg og mannen delte på nattmatingen så det var praktisk å ha han på rommet vårt til å begynne med. Etter 6 mnd flytta han på eget rom.

Skrevet
Hei

Det var et problem hos oss, derfor sov jeg med babyen på et annet rom de første månedene.

hei... synest bare at mannen din burde takle litt mas om nettene...

Skrevet
hei... synest bare at mannen din burde takle litt mas om nettene...

Jo men kjære deg. Det handler ikke om å takle. Det kommer an på hvordan man er skrudd sammen. Han våkner svært lett, og var jo tross alt på en krevende jobb hver dag. Jeg hadde mye mer glede av at han kom inn tidlig om morgenen og tok babyen et par timer hvis jeg trengte det så jeg fikk sove, og ellers at han ikke kom dødstrøtt hjem fra jobb.

Men det er en helt annen debatt.....

Skrevet
Jo men kjære deg. Det handler ikke om å takle. Det kommer an på hvordan man er skrudd sammen. Han våkner svært lett, og var jo tross alt på en krevende jobb hver dag. Jeg hadde mye mer glede av at han kom inn tidlig om morgenen og tok babyen et par timer hvis jeg trengte det så jeg fikk sove, og ellers at han ikke kom dødstrøtt hjem fra jobb.

Men det er en helt annen debatt.....

Vi har også gjort det sånn her innimellom, at mannen sover på eget rom. Da sover vi alle tre mye bedre. + de fordelene du nevner så klart. Dessuten er det jo ingen vits at pappaen får ødelagt nattesøvnen pga at babyen skal ha pupp. Pappaen får jo ikke gjort noe til eller fra uansett.

Skrevet

I begynnelsen sov også mannen min på eget rom da han skulle være på jobb 0700 hver dag. Da kom han heller hjem opplagt og tok gutten vår så jeg kunne slappe av på ettermiddagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...