Gå til innhold

Vår og planter!

Tjorven

Anbefalte innlegg

I går klarte jeg bare ikke vente lenger, jeg måtte handle inn både Stemor og Margeritter. Jeg fikk plantet Stemorene i noen fine potter og hengt opp Margerittene i potter på veggen. Det ble så utrolig koselig. Snart springer Tulipnanene ut hos oss også! Jammen meg er det deilig med vår!

Noen flere utålmodige sjeler som ikke har klart å vente…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har foreløpig klart å vente, men håper det blir en tur på gartneriet i løpet av helgen. Har endel inneplanter som også skal pottes om, så jeg skal kjøpe noen fine potter.

Stemorsblomster er det bare bra og plante ut tidlig, de tåler en del kulde. Dessuten blir de mye tettere i veksten når de er plantet ut når det er kjølig om natta.

Om det er tidlig eller ikke å sette ut planter kommer vel mye an på hvor du bor. Her i Stavanger er våren og varmen kommet for lenge siden, så jeg ser ikke noen stor fare for å plante ut noe som helst lenger.

Hos meg er det heller vinden som tar knekken på ting...

Å, det er så deilig med VÅR!!!!!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinne

Jeg er utålmodig som bare det, men har klart å vente foreløpig. Tenkte jeg skulle ut å kjøpe nye blomsterkasser til balkongen i neste uke. Dessuten har jeg kjøpt blomkarse-frø. Synes det er gøy å så litt selv også, men jeg tar ikke sjansen på å så i alle kassene. Kjedelig hvis det ikke blir noe greie på. Gleder meg til å fylle balkongkassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sådde forresten noen planter i påsken. Sådde de rett i jorda ute og de har allerede begynt å spire skikkelig. Kjempekoselig. Det skal bli små mørkerosa blomster på dem, og jeg er kjempespent på hvordan det blir! Moro med stort blomsterbed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ivrer også etter å kjøpe planter til hagen! Vi kjøpte huset vårt i september i fjor, og det er nesten ingen planter her, bare en stooor plen og noen trær. Gleder meg til å pynte opp litt med masse farger :P Det er jo så fint vær nå, så jeg tenker jeg begynner over helga. Har forresten sådd litt innendørs, så det må jeg jo også plante ut snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sådde forresten noen planter i påsken. Sådde de rett i jorda ute og de har allerede begynt å spire skikkelig. Kjempekoselig. Det skal bli små mørkerosa blomster på dem' date=' og jeg er kjempespent på hvordan det blir! Moro med stort blomsterbed![/quote']

Er det ett-årige blomster eller kommer de igjen? Har oxo lyst til å så litt rett ute i bedene, gjerne noen som kommer igjen år etter år. Er litt lat... :wink:

Nå har jeg fått skikkelig inspirasjon her, MÅ ut og handle litt i helga!

-valla-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror de er ett-årige. Tok noen billige frø som så fine ut, jeg får nemlig aldri sånne frø til å vokse. Må bare plante de rett ut jeg ellers får jeg det aldri til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...