Thomasine Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Ja, hvor viktig er holdbarhetsdatoen på tørket krydder? F.eks. oregano, paprika, pepper, timian...osv. Fikk en "rundell" med krydderreagensrør og en flaske med olivenolje som gikk ut oktober 2007. Hvor lenge kan jeg bruke dette...?? Har ikke rukket å åpne alle de forskjellige krydderne engang...
janne84 Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 du kan bruke krydder selv om de er gått ut på dato, hvor lenge er jeg ikke sikker på.. jeg har brukt krydder som gikk ut for noen mnd siden. Det du må huske på er at når du bruker krydder som er utgått på dato så taper de seg i smak. Du må derfor bruker mer enn du ville gjort til vanlig
Kvist Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Jeg lagde mat på hytta i fjor (2007) , krydret uten å se så nøye på boksene og det ble veldig godt men litt for sterkt. Tok en titt på kajenneboksen og den gikk ut i 1990 Smakte helt normalt, bare kraftigere "chilistyrke" enn annet kajennepepper jeg har brukt... Vil tro at den datoen, ihvertfall på tørket krydder er satt for at de garanterer perfekt smak frem til da. Det er ikke din potensielle dødsdato som står trykket på heller... lukt og smak og se på farge er mitt råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå