Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Amatørjåla
Skrevet

Er litt klønete når det gjelder sminke og sånn....

Så si meg, når bruker man vippetang - sånn som bøyer øyevippene - før eller etter man tar på mascara. Hvor lenge skal man "klemme"

Kan noen gi meg "oppskrift" på hvordan man får det til riktig....?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Hei_*
Skrevet

Jeg bruker også vippe-tang :)

Jeg synes da det er best å bruke den etter å ha tatt på maskara ,

det er ikke sånn at det er en et viss tall du må rekne til , men jeg rekner 10 først på det ene og så 10 på det andre og deretter gjør jeg det igjen å det blir perfekt !

Husk da å fjerne maskaraen som blir igjen på vippetanga =)

Gjest puselabb
Skrevet

Du bruker den før du tar på mascara. Jeg har lært at man skal klemme i 30 sekunder.

Skrevet

Er livredd for at vippene skal bli klippet av jeg.... :sukk:

Skrevet

Jeg har alltid hørt at manuelle vippetenger skal brukes før mascara - for å unngå at man ødelegger vippene. Mens de varme vippetengene skal brukes etter mascara.

Skrevet

En skal bruke vippetangen før en har på maskara. Hvis ikke klistrer maskaren seg fast på vippetangen og det ender med at du drar av deg en del av vippene. Ikke særlig godt.

Skrevet

Så si meg, når bruker man vippetang - sånn som bøyer øyevippene - før eller etter man tar på mascara. Hvor lenge skal man "klemme"

Gjør det før mascaraen, selv om det ikke er krise hvis du tar en siste finish helt lett når den har tørka.

Hva oppskrift angår, så synes jeg folk bestandig skal gjøre det så vanskelig. Du trenger ikke drive å telle til femten osv. Begynn innerst, så nære røttene du greier og klem til i et par sekunder. Ikke klem så hardt, for da får du en spiss bøy. Flytt tanga litt ut og gjenta prosedyren. Fortsett sånn helt til du nærmer deg enden av vippene. Hvis du ikke har klemt for hardt skal du nå ha en fin svai :) Jeg får alltid komplimenter for øyevippene mine, men gjør altså ikke mer hokus pokus enn dette. Har du det travelt vil det hjelpe å føne vippetanga litt. Varmen vil hjelpe deg å få jobben unnagjort raskere :) Jeg gjør det som regel rett etter at jeg har føna håret. Kjapt og enkelt :)

Det eneste aberet med bruk av vippetang er at det lønner seg å bruke vannfast mascara for å unngå at vippene "faller ned" igjen. Hver eneste gang jeg har brukt vanlig mascara har dette skjedd. Vannfast mascara er vel lettere enn den vanlige eller noe. Men jeg har brukt vannfast i mange år nå, og har ingen problemer med det. Får som sagt komplimenter rett som det er, så da gjør jeg tydeligvis noe riktig :) Og hvis noen forteller deg at vannfast mascara ikke er bra fordi du mister øyevipper av det, så er det bare vås. Alle mine er inntakte, selv etter flere år. Alle mister jo noen nå og da, og de vokser jo ut igjen. Husk bare å fjern mascaraen før du legger deg, så er du good to go :)

Lykke til!

Skrevet
Er livredd for at vippene skal bli klippet av jeg.... :sukk:

Hehe, søt du er :) Vippene blir nok ikke klippet av, med mindre noen skremmer deg så du snur hodet kjapt mot venstre mens høyrehånda di fortsatt er i ro, holdende fast i vippetanga og vippene dine. (Ja, det skjedde meg en gang).......................................

Mistet en god del, men venninnegjengen hadde jo underholdning helt til de vokste ut igjen da, så ingenting er så bad at det ikke er godt for noe ;)

Huff.. Kanskje ingen motivasjon for deg dette da, men altså, du klipper de ikke av. Vippetangen er ikke skarp. Jeg REV jo mine av ;)

• 1 år senere...
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

vippetang først også maskara- aldri maskara først. da er det fort for å knekke vippene / de detter av..

• 2 uker senere...
Skrevet

Ikke bruk vippetang etter mascara. Da kan vippene knekke og dette av. Alltid bruk før mascara. Du kan evt bruke en hårføner å varme vippetangen litt og bruke den når den er lunken. Da bøyer vippene seg fint! Men pass på å ikke brenne deg=P Jeg pleier å bruke vippetangen i ca 20-25 sek på hver vippe. Da får de en veldig fin bøy=) Men ikke klem for hardt og klem gjerne på forskjellige punkter på vippene=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...