Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Hva spiser du på skiva? Har bestemt meg for å slutte med å daglig spise sjokade/ nøtte/ nugatti påleggene. Så derfor spør jeg bare så enkelt, hva spiser du på skiva? Det er litt for nysgjerrigheten og mest for å inspirasjon til hva jeg selv kan finne på å ha som pålegg.
Mirabella76 Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Eg elskar banan på skiva! Sunt og godt!
Gjest Frk Åberg Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 I dag har jeg spist makrell i tomat til frokost og peppermakrell med agurk til lunsj. Ellers spiser jeg vellagret Jarlsberg eller sveitserost, gjerne med paprika. Avocado med tomat, pepper og evt. litt ruccula. Kremost med forskjellig smak, helst med litt grønnsak på. Eplemos. Røkelaks og sennep. Det var det jeg kom på i farten.
Gjest Eurydike Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Mye rart, egentlig: -ost av alle typer -kokt skinke -roastbeef -spekeskinker av ulike typer -leverpostei -egg og kaviar -røkelaks, feks med litt Snøfrisk og vårløk -varmrøkt laks, feks med agurk og litt rømme -makrell i tomat -sardiner i olje, feks med tomatskiver -avokado og tomat -egg og tomat med majones -omelett eller eggerøre -tunfisk, feks med tomat og majones -epleskiver med kanel -peanøttsmør og bananskiver Alt unntatt de to siste liker jeg å kombinere med ulike typer grønt som feks salat, agurk, tomat, selleristang, vårløk... Eller rødbeter, feks på leverpostei og roastbeef. Hakkede soltørkede tomater smaker også godt med mange slags oster og kjøttpålegg.
Gjest puselabb Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Jeg spiser skinkestek, roastbeef eller spekeskinke.
sommerglede Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 jeg spiser for det meste nugatti, servelat, ost, egg
Gjest pirjo Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Mye brunost!! Og hvitost, salami, skinke, leverpostei og egg. Prøver å være flink og spe på med litt agurk, tomat og salatblader også.
Lilith Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 Jarlsberg med agurk Egg og kaviar Italiensk salat og skinke Brunost med syltetøy/banan
Gjest Roxie Hart Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 Jeg spiser brødskiver med hvitost. Kun hvitost, ikke smør engang. Av og til skeier jeg ut med et par skiver agurk i tillegg
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #10 Skrevet 19. januar 2008 Leverpostei Kalkunfilet (div. smaker fra prior) Tomat med majones, salt og pepper Kalkunkorv Fiskepudding Kokt egg Lettost type urter med rødløk
Bomull Skrevet 19. januar 2008 #11 Skrevet 19. januar 2008 Leverpostei, hamburgerrygg, peppermakrell, egg, alle typer skinker, gulost, crabsticks, tunfisksalat, salami osv... Jeg varierer fra uke til uke
Gjest prestekrage Skrevet 19. januar 2008 #12 Skrevet 19. januar 2008 (endret) Jeg er veldig "periodespiser"- så for tiden går det i: Philadelphia (Light naturelle) med paprika eller Philadelphia (l/n) med avokado og sitronpepper eller Philadelphia (l/n) med sitronpepper (masse) Agurk og tomat (ikke med maionese eller salt) På jobben spleiser vi på brød, og har eget kjøleskap til pålegg. Derfor prøver jeg å handle pålegg for en uke av gangen. Til uka har jeg store planer om å kjøpe noen bokser med tunfisk i olje, salat og andre grønnsaker. Edit; korrekturlesing Endret 19. januar 2008 av prestekrage
Lund Skrevet 19. januar 2008 #13 Skrevet 19. januar 2008 Fårepølse,salami,synnøve gulost,brunost med jordbærsyltetøy
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #14 Skrevet 19. januar 2008 Ovnsbakt leverpostei (ulike typer) med rødbeter eller sylteagurk. Makrell i tomat. Kokt eller røykt skinke, av og til majones. Ost. Fårepølse. Det er det jeg spiser mest av til hverdags, er også glad i roastbeef med sprø løk og remulade, røykelaks og eggerøre, eggesalat med reker osv, men det blir sjeldnere. Syltetøy og sjokoladepålegg kjøper jeg ikke en gang i året en gang. Foretrekker det salte.
Gjest Fjellsippa Skrevet 19. januar 2008 #15 Skrevet 19. januar 2008 (endret) Til frokost blir det ei skive med hjemmelaget syltetøy (blåbær, jordbær, multer, rips eller rabarbra) og ei skive med kjøtt av et eller annet slag. Det kan være lammerull, skinke, fårepølse, leverpostei eller hva som helst. Har gjerne tomat eller agurk oppå. Til lunsj blir det gjerne kjøttpålegg med tomat. Det hender også at jeg spiser ost, men da vil jeg gjerna ha brødskivene ristet. Glemte å si at i helgene blir det enten stekt egg og bacon med tomat og agurk, eller kokt egg med ansjos. Endret 19. januar 2008 av Fjellsippa
Mangomadness Skrevet 20. januar 2008 #16 Skrevet 20. januar 2008 Noe av det jeg liker best: - Leverpostei med agurk - Baconpostei - Skinke, majones og agurk - Banan og nugatti - Kalkunkorv med eller uten gulost - Gulost - Plomme- eller bringebærsyltetøy (må være på ristet brød) - Forskjellig type kjøttpålegg
mustapippuri Skrevet 20. januar 2008 #17 Skrevet 20. januar 2008 Akkurat nå er favorittene avocado og fetaost, eller hvitost og tomat.
Munachimso Skrevet 20. januar 2008 #18 Skrevet 20. januar 2008 - Jarlsbergost - Fiskepudding - Leverpostei med pepper (og av og til tomat) - Leverpostei med grønn pesto - Leverpostei med tahini og grønn pesto - Tahini med appelsinsyltetøy - Tahini med mango chutney - Pesto, tomat og salat - Honning - Egg, kokt eller stekt Og så spiser jeg div ostesmørbrød, med f.eks ost, banan, sriracha og karri. Varierer veldig egentlig, har mange rare kombinasjoner der
Lady Lovelylocks Skrevet 20. januar 2008 #19 Skrevet 20. januar 2008 - Gulost med diverse frukt (appelsin, klementin, druer, jordbær) - Provence skinke - Salami - Medisterkake (varm) - Fiskekake (varm) - Brunost - Epleskiver - Smør
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2008 #20 Skrevet 21. januar 2008 Nå for tiden går det veldig mye kjøttpålegg(kokt skinke, okserull o.l.) med tomat, agurk og fetaost! Ser også bra ut og det har mye å si. Har fått dilla på fetaost og spiser det til nesten alt - brødskiver, pasta, gryteretter, pai og mye annet. Men det må være den fetaosten på en slik grønn aluminiumspakke og lake - takler ikke de smakløse og gummiaktige bitene på glass!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå