Gjest NN Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Mulig jeg overreagerer, men jeg syns dette tar kaka. Jeg lånte bort bilen min gratis i helga til "en venn-av-en venn", (jeg kjenner ikke denne fyren) som ikke har bil selv. Han skulle ut på langtur. Før han fikk bilen, fylte jeg fulltank med bensin. I ettermiddag får jeg en sms fra ham, der han syter og klager over hvor mye bensin bilen bruker (hallo...han har kjørt mang hundre km). Deal'en var han kjøper sin egen bensin under turen. Dette er toppen av frekkhet. Hva skal jeg svare ham? Håper dere kan gi meg foreslag på et passende, knusende svar. (Vær sikker på at dette er siste gangen jeg gidder åvære "snill" med bekjente.)
janne84 Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 åååååå så frekt!!!! hadde vært kjempe glad jeg om jeg hadde vært den bekjente.. Jeg hadde nok svart noe slikt som "får ta bussen neste gang da, er vel billigere...?
Amalie_85 Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Tror jeg hadde bare skrevet noe som at da får han passe på å låne bil fra noen andre neste gang da hvis han ikke er fornøyd. Men jeg hadde reagert jeg og hadde noen klaget på det. Men jeg låner vel aldri bort bil jeg nå har jeg vel bare blitt spurt før vi hadde opelen og den andre bilen står jeg som bruker og er det noen andre som bruker den da må jeg betale en høyere egenandel og det er jeg ikke intressert i! Så da har jeg rett og slett sagt nei. Men du har hvertfall rett til å reagere
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Generelt sett, syns jeg folk blir frekkere og frekkere. Alle vil ha noe gratis, så frekke nok å klage i ettertid. Denne personen som lånte bilen din, trenger et kraftig spark bak:-)
Kosemose Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Makan!!!! Hva med: "Da skal jeg minne deg på det hvis du spør om å få låne den en annen gang" ? Frekke folk...
Gjest barelillemeg Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Hva med: "Jøss, sier du det? Godt ikke jeg skal betale for din tur, da"
Gjest barelillemeg Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Eller: "I tillegg kommer 3 kroner kilometeren som jeg må ha for å dekke slitasje og forsikringen"
happyhappy Skrevet 20. januar 2008 #8 Skrevet 20. januar 2008 haha.. her var det geniale svar!! Jeg synes du skal smelle tilbake med at "du skal være glad du får låne bil i det heletatt" -- og ta den som "barelillemeg" skrev. Makan til frekke folk!
Gjest NN Skrevet 20. januar 2008 #9 Skrevet 20. januar 2008 haha.. her var det geniale svar!! Jeg synes du skal smelle tilbake med at "du skal være glad du får låne bil i det heletatt" -- og ta den som "barelillemeg" skrev. Makan til frekke folk! Tusen takk for alle svarene. Jeg kan bekrefte at jeg sendte sms (med forslaget fra "barelillemeg") til fyren. Har deretter ikke hørt ett ord fra ham...!
Amanlis Skrevet 20. januar 2008 #11 Skrevet 20. januar 2008 Det er vel toppen av frekkhet og mangel på folkeskikk. Det er kanskje for mye å håpe han takker for lånet av bilen når han skal levere den tilbake. Fyren burde bare være takknemlig for at han i det hele tatt fikk låne en bil. Likte svaret du sendte ham TS.
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2008 #12 Skrevet 20. januar 2008 Mulig jeg overreagerer, men jeg syns dette tar kaka. Jeg lånte bort bilen min gratis i helga til "en venn-av-en venn", (jeg kjenner ikke denne fyren) som ikke har bil selv. Han skulle ut på langtur. Før han fikk bilen, fylte jeg fulltank med bensin. I ettermiddag får jeg en sms fra ham, der han syter og klager over hvor mye bensin bilen bruker (hallo...han har kjørt mang hundre km). Deal'en var han kjøper sin egen bensin under turen. Dette er toppen av frekkhet. Hva skal jeg svare ham? Håper dere kan gi meg foreslag på et passende, knusende svar. (Vær sikker på at dette er siste gangen jeg gidder åvære "snill" med bekjente.) SI: Du får heller låne en bil som er rimeligere i drift neste gang
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2008 #13 Skrevet 21. januar 2008 Bedre med bil som bruker mye bensin enn ingen bil? Jeg savner nemlig bilen min fordi jeg har lånt den bort!.... ville vært min tilbakemelding
Amalie_85 Skrevet 21. januar 2008 #14 Skrevet 21. januar 2008 Hvordan gikk det TS? Fått tilbake bilen? Var bare nyskjerrig på om låneren sa noe mer
happyhappy Skrevet 23. januar 2008 #15 Skrevet 23. januar 2008 Ja, har det skjedd noe mer?? :gjeiper:
Gjest NN Skrevet 24. januar 2008 #16 Skrevet 24. januar 2008 Ja, har det skjedd noe mer?? :gjeiper: Hei folkens. Vel, det gikk som en av dere spådde. Ved tilbakelevering av bilen, var det ikke ett ord takk..... Men jeg så at han hadde fylt full tank.
:-) anna Skrevet 24. januar 2008 #17 Skrevet 24. januar 2008 Jeg tror jeg hadde skrevet: "Så fint at du setter slik pris på at du får låne bil gratis. Det er alltid så hyggelig at folk virkelig setter pris på det når man prøver å gjøre dem en tjeneste".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå