Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Hva synes du om at folk poster ditt innlegg på KG i et annet forum eller at de poster andres innlegg på KG? Er det lov, både i norsk lov og forumlov?
Brunhilde Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Jeg tenker at de som gjør slikt må ha dårlig evne til å uttrykke seg. Nei, jeg syns ikke det er OK om noen bruker mine innlegg andre steder, men ved å poste i et åpent forum vet jeg at jeg løper risikoen.
Gjest Korrekt Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 (endret) Om noen tar mitt innlegg å poster det i et annet forum betyr bare at innlegget mitt var bra! De som gjør det er derimot lite kreative selv! Jeg blåser en lang marsj i det. Endret 19. januar 2008 av Korrekt
LukaFrost Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Jeg hadde ikke hissa meg opp over noe sånt. Dessuten er det litt forskjell på å kopiere og skrive om litt. Det finnes jo tema man vil ta opp andre steder også.
Kosemose Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Tja, det må jo være et kompliment! Høres også litt pinlig ut for den som gjør det. Men som andre over her sier; det er forskjell på å legge inn en eksakt kopi og å la seg inspirere Og hvis vedkommende gjør det klart at det er en kopi, må det vel i allefall være greit?
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Man har jo opphavsrett på det man har skrevet, så med mindre forumet man skrev innlegget på har betingelser som endrer opphavsretten, er det ulovlig.
Frey Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Fra KG's regler: "Det er ikke tillatt for andre å bruke tekster hentet fra forumet uten å innhente godkjenning hos Kvinneguidens eiere. Videre må man også innehente samtykke fra den som har skrevet innlegget, som har rettigheter i følge loven om åndsverk." Hvor langt man kommer med en evt anmeldelse er vel en helt annen sak.
Gjest Gjest_Petra_* Skrevet 20. januar 2008 #8 Skrevet 20. januar 2008 Tviler sterkt på at noen hadde giddet stjele mine innlegg her på KG ..
Gjest Tyven Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 Tviler sterkt på at noen hadde giddet stjele mine innlegg her på KG ..
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 Kanskje bittelitt på siden, men føler det passer inn likevel. Jeg blir så forbanna når jeg skriver svar i en tråd, og kommer med et argument eller tips, så fem innlegg senere kommer noen andre med samme argumentet/tipset. Les hele tråden, og kom med noe nytt! Det er greit å skrive at man støtter opp under det den og den sa, men ikke late som det kommer fra en selv. Grunnen til at jeg skriver dette som gjest, er at jeg ikke gidder at noen skal se navnet mitt og lete meg opp i andre tråder, bare for å gjøre dette. Det er jo noen som er ute etter å provosere. Hvis noen gjør det samme med dette innlegget ser jeg bare på det som komisk, og en bekreftelse på at slike tullinger finnes, så det nytter ikke å gjøre det her for at jeg skal bli sint
Mann 42 Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 Imitasjon er den høyeste form for smiger, heter det jo. Det er altså et tegn på at de virkelig likte innlegget ditt, og ikke kunne sagt det bedre selv. Faktisk ikke var i stand til å si det bedre selv. Det ville jeg vært litt forbauset over, men ikke forbannet. Kommer litt an på omstendighetene og temaet, kanskje.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå