Gjest Motorsyklisten Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Det er et kjent problem blant mange motorsyklister at småbarnsforeldre (les: mødre) tillater seg å bruke parkerte motorsykler som lekeplass! Er det mulig?? Dette er dyre gjenstander, som lett blir ripete av unger med grus på klære og glidelåser. Og hva lærer barna av dette? At alt som ikke er låst inn kan man gjøre som man vil med? Det er lov å tenke litt! Gleder meg til å lese avisen angående unge med brente legger, som har lekt på en nylig brukt motorsykkel med brennhet motorblokk! Flere med samme problem: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=4&t=8205
Darksun Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Jeg hadde politianmeldt på flekken. Ikke bare er det ufattelig farlig for små barn å ta på en goldvarm motorblokk, det er også dyre private gjenstander. Rett og slett ganske uansvarlig av foreldrene vil jeg si.
Brunhilde Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Det kunne da ikke falt meg inn å la barnet mitt leke på/med/ved (stryk det som ikke passer) noens motorsykkel. En grunn er at det er noens eiendel, en annen at sykkelen kan kante og skade barnet. Er det virkelig noen mødre som gjør det, altså?
Kosemose Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Dette er en helt ny problemstilling for meg. I min verden er det en selvfølge at man passer på at barna sine ikke klår på motorsykler og andre ting som andre eier uten at eier sier at de får lov.
Gjest Motorsyklisten Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Det er desverre det. Vil tippe på at brorparten av foreldre ikke lar barna holder på sånn, men det er fortsatt et problem som mange opplever gjentatte ganger.
:-) anna Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Jeg er med i MC-klubb, men jeg har aldri hverken hørt om eller opplevd denne problemstillingen.
Gjest Korrekt Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 Tankeløshet av foreldrene som ikke tenker på konsekvensene for både barnet og sykkelen.
Gjest *Mim* Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 Slutter meg bare til at det hørtes uvanlig tankeløst ut.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #10 Skrevet 19. januar 2008 Jeg hadde ikke turt å ha ungene nær en motorsykkel, tenk om de velter den!!! Ikke bare hadde jeg vært redd for ungene, men tenk på hvor mye ett sånt velt kan koste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå