Gjest ikke husmoremne Skrevet 19. januar 2008 #1 Del Skrevet 19. januar 2008 hei den gode husmor glemte at hun hadde glasur til sjokoladekaka på plata. ble opptatt med noe annet og da jeg kom på det var det brent et tjukt lag med sort nede i bunn. er stål kaserolle fra høyang. relativt ny. i sausen var det, daim melkeesjokolade, melis, smør, egg...... prøve å sett i bøtt med det hjalp ikke med bare zalo. har stått i bløtt i natt med en helt tablett oppvaskemaskin vask, uten at det er noe forskjell. er så steine hardt at jeg måtte brukte makt og en pizza skjærer for å skrape vekk så hvit det var noe svart flekker. det er helt forsteina/forkulla eller noe. TIPS mottas med stor takk så jeg slipper å kaste kasserollen. siste utvei blir å sette borrmaskin nedi, men da går vel hel til dundas likevel, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 19. januar 2008 #2 Del Skrevet 19. januar 2008 Muligens et skudd i blinde, men har du forsøkt å helle kokende vann oppi kasserollen mens du legger oppvaskmaskintablett i den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini_me Skrevet 19. januar 2008 #3 Del Skrevet 19. januar 2008 Kan du bruke stålull? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 19. januar 2008 #4 Del Skrevet 19. januar 2008 går å tester ut nå. brukte bare varmt vann fra spingen sist. tenkte på å bruke vannkokeren, men det ble ikke. tester ut..... går hardt utover tablettene dette....hohooh er oppvaskmaskin tabllettene sterkere en klevaskemidde? er det eventulet noen annet middel som skal være sterker enn oppvaskmaskinpulver? har bestendi hørt at det fikser det meste...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 19. januar 2008 #5 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg har også hørt at oppvaskmaskinpulver er veldig sterkt. Skuremidler vil sette riper, men jif kan kanskje også være verdt et forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 19. januar 2008 #6 Del Skrevet 19. januar 2008 sprayet et tykt lag ovnsrens nedi nå....fikk hostenafall av gassen..knis... det skulle virke minst 1 time......får prøve med varm vann og ny tabl etter det... jim skurekrem har jeg også..... har jo ikke noe å tape på å prøve......hihihihiihihihihihihiihihihiih Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 19. januar 2008 #7 Del Skrevet 19. januar 2008 Prøv å koke det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 19. januar 2008 #8 Del Skrevet 19. januar 2008 Oppvaskmaskintablett skal virke bra. Hvis ikke, fyll i med litt vann og hell en god dæsj bakepulver i. La det stå i flere timer, gjerne over natten. Dette har virket for de håpløse tilfellene her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #9 Del Skrevet 19. januar 2008 hei den gode husmor glemte at hun hadde glasur til sjokoladekaka på plata. ble opptatt med noe annet og da jeg kom på det var det brent et tjukt lag med sort nede i bunn. er stål kaserolle fra høyang. relativt ny. i sausen var det, daim melkeesjokolade, melis, smør, egg...... prøve å sett i bøtt med det hjalp ikke med bare zalo. har stått i bløtt i natt med en helt tablett oppvaskemaskin vask, uten at det er noe forskjell. er så steine hardt at jeg måtte brukte makt og en pizza skjærer for å skrape vekk så hvit det var noe svart flekker. det er helt forsteina/forkulla eller noe. TIPS mottas med stor takk så jeg slipper å kaste kasserollen. siste utvei blir å sette borrmaskin nedi, men da går vel hel til dundas likevel, Klor vil gjøre susen. Sett bunnen i klor i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serene Skrevet 19. januar 2008 #10 Del Skrevet 19. januar 2008 Dette har jeg mye erfaring med, dessverre, haha.... Jeg har en allround renseskum som kan brukes til møbelrens, vindusvask samt nedi kasseroller http://www.novatech.as/produkter/novatech-...oductID=PROD486 Den heter Foam7, og er kjøpt på fargehandel. Du lar den stå med skum, og kan faktisk se at det brente skiller seg fra bunnen og går opp i skummet! Og alt det uten å skrape!! Med mine kokkeegenskaper er denne sprayen blitt mitt viktigste redskap i huset. Gjør møblene rent også, samt fjerner diverse inngrodd skjit på bad og kjøkken. Plutselig ble husmorjobben litt enklere... Men jeg tror det finnes slike skumbokser i dagligvaren også, Mr Muscle, tror jeg. Den var ikke like bra, men ganske rimelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pelle Skrevet 19. januar 2008 #11 Del Skrevet 19. januar 2008 Her er hva de sa på forretningen da jeg selv gjorde det samme: Legg en oppvask-tablett i gryta sammen med vann. Kok til det løsner. Først kok opp til det fosskoker, deretter skru ned tempen til det småkoker. Dersom vannet fordamper før gryta er ren: fyll på med mer vann og kok videre. Dette hjalp på min gryte. Den er god som ny Lykke til :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. januar 2008 #12 Del Skrevet 20. januar 2008 Det jeg gjør, som jeg har lært fra min mor; er å ta Jif som dekker hele bunnen, la det stå over natten. Da løsner det som har svidd seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 22. januar 2008 #13 Del Skrevet 22. januar 2008 Jøss, nå så jeg et triks på tvnorge, de damene som drar rundt og vasker hos grisete folk som ikke har gjort husarbeid på årevis.. For å få ren en panne som er veldig fastbrent dekker de bunnen, med cola, koker opp, og børster litt med en vanlig oppvaskkost. Ser enkelt ut! Undrer meg på om det er filmtriks eller om det kanskje fungerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2008 #14 Del Skrevet 22. januar 2008 Dette har jeg mye erfaring med, dessverre, haha.... Jeg har en allround renseskum som kan brukes til møbelrens, vindusvask samt nedi kasseroller http://www.novatech.as/produkter/novatech-...oductID=PROD486 Den heter Foam7, og er kjøpt på fargehandel. Du lar den stå med skum, og kan faktisk se at det brente skiller seg fra bunnen og går opp i skummet! Og alt det uten å skrape!! Med mine kokkeegenskaper er denne sprayen blitt mitt viktigste redskap i huset. Gjør møblene rent også, samt fjerner diverse inngrodd skjit på bad og kjøkken. Plutselig ble husmorjobben litt enklere... Men jeg tror det finnes slike skumbokser i dagligvaren også, Mr Muscle, tror jeg. Den var ikke like bra, men ganske rimelig. Hvordan vasker du vinduer med dette stoffet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serene Skrevet 22. januar 2008 #15 Del Skrevet 22. januar 2008 Har aldri brukt det til vinduer, kjøpte det først og fremst for å rense møbler. Trives med zalo og vann til vinduene fremdeles, den Foam saken antar jeg er mer for skikkelig skitne vinduer ( som jeg selvsagt ikke har...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå