Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg handlet på SN stod det at det ble 196kr, men da jeg betalte på paypal var det blitt 200,50kr. Det hadde jo vært typisk om det ble fortollet :ler: Tror dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tror dessverre det. Grensen går vel på akkurat 200 kr.

Skrevet

Jeg bestilte produkter for litt under 200 på LF fpr en stund siden. TRODDE jeg. Da jeg hentet pakken var visst verdien på 203,- så jeg endte opp med å betale moms/toll på over 150,- :(

Skrevet

Det kan du fint sjekke ved å finne ukens aktuelle dollarkurs på Tollvesenet. Hvis det i følge den kursen blir >200 så skal du ikke betale toll, hvis det blir 200,50 så må du betale toll på alt ja.

Til du som trodde det ble rett under 200 mens paypal tok rett over:

Det har da absolutt ingenting å si hva paypal tar for varene, det er hva varene koster i nettbutikken du har handlet fra kombinert med valutakursen til Tollvesenet som gjelder. Sjekk alltid den når det gjelder små marginer!

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det skal du ikke se bort i fra. Jeg måtte det da varen kostet 206,-. Det jeg lurer på, er om Strawberrynet refunderer noe toll? Syns jeg har hørt noe om det før, for å tiltrekke seg norske kunder.

Skrevet

Jeg tror dte går litt på flax/uflax og.

Eller jeg tror ikke tollvesnet tar alle pakkene. Jeg tror de sjekker noen.

Jeg bestilte endel julegaver der.

Den ene var på 212,-

Den andre var på 275,-

Den på 212,- ble stoppet og jeg måtte betale 150kr i toll, mens den andre (som var mere verdt) gikk rett igjenom.

Men om du må betalt toll kan du bare scanne inn kvitteringen din og maile den til dem. Så får du pengene tilbake :) det var derfor jeg ikke brydde meg om mine pakker var over 200.

Jeg fikk de 150kr tilbake etter ca 14 dager.

Les om det her

Skrevet
Det skal du ikke se bort i fra. Jeg måtte det da varen kostet 206,-. Det jeg lurer på, er om Strawberrynet refunderer noe toll? Syns jeg har hørt noe om det før, for å tiltrekke seg norske kunder.

Ja, de refunderer. Du må bare scanne/ta bilde av kvitteringen, så får du pengene tilbake på det kortet du brukte da du betalte.

Skrevet

Men vil ikke SN merke pakka med 196 kr, om det er det som er regnet i deres bestilling? Da vil det i alle fall ikke være noe problem.

Ellers kan du sjekke ukas kurs hos tollvesenet og regne ut selv om du kommer over 200 kr. Hva paypal har trukket hos deg, tror jeg ikke de bryr seg om.

Skrevet

Da må du nok betale toll.

Jeg bestilte varer fra LF til en verdi av 201 kr og måtte da betale toll.

(dumme meg trodde at jeg kunne slippe unna med 1 krone :sjenert: )

Skrevet

Slapp å betale ekstra :)

• 10 måneder senere...
Skrevet
Jeg tror dte går litt på flax/uflax og.

Eller jeg tror ikke tollvesnet tar alle pakkene. Jeg tror de sjekker noen.

Jeg bestilte endel julegaver der.

Den ene var på 212,-

Den andre var på 275,-

Den på 212,- ble stoppet og jeg måtte betale 150kr i toll, mens den andre (som var mere verdt) gikk rett igjenom.

Men om du må betalt toll kan du bare scanne inn kvitteringen din og maile den til dem. Så får du pengene tilbake :) det var derfor jeg ikke brydde meg om mine pakker var over 200.

Jeg fikk de 150kr tilbake etter ca 14 dager.

Les om det her

gjelder det bare på strawberrynet eller andre sider og?

Skrevet
Men vil ikke SN merke pakka med 196 kr, om det er det som er regnet i deres bestilling? Da vil det i alle fall ikke være noe problem.

Ellers kan du sjekke ukas kurs hos tollvesenet og regne ut selv om du kommer over 200 kr. Hva paypal har trukket hos deg, tror jeg ikke de bryr seg om.

Til meg har de i alle fall alltid skrevet prisen i norske kroner utenpå pakken, den samme prisen som jeg får opp når jeg velger norsk valuta på siden deres. Dette er ikke nødvendigvis nøyaktig den prisen som har blitt trukket fra kortet mitt. Så vil tro pakken er merket med NOK 196 uansett hva du faktisk betalte :) .

Skrevet

Til meg har de i alle fall alltid skrevet prisen i norske kroner utenpå pakken, den samme prisen som jeg får opp når jeg velger norsk valuta på siden deres. Dette er ikke nødvendigvis nøyaktig den prisen som har blitt trukket fra kortet mitt. Så vil tro pakken er merket med NOK 196 uansett hva du faktisk betalte :) .

Skrevet

Det samme skjedde meg da jeg tenkte at denne gangen skulle jeg betale via paypal. prisen ble i følge dem over 200 kr, men siden det på SN sto at jeg skulle betale under 200,- så overførte jeg bare det beløpet som nettbutikken krevde, og ikke paypal. Har jo kvittering på den summen også.

Latterlige paypal som ikke bare kan følge nettbutikkens beregninger.

Skrevet

Dere betaler ikke toll, dere betaler moms(merverdiavgift). Slik dere gjør på absolutt alt dere kjøper i Norge, enten der er klær, mat eller sminke.

Synes det er tåpelig at tollvesenet ikke hever grensen fra 200 til minst 300... Vi snakker trossalt om en grense som har stått fast i alle år, uansett inflasjon vi har hatt her i landet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...