Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei KG folk

Jeg har vært sammen med en jente i snart 1måned, tilbrakt mye tid sammen med henne. Vil si forholdet fungerer veldig bra. Men det er noe som skurrer litt for meg.

Det er noe som heter facebook og der er hun veldig påpasselig med å "annonsere" at hun er sammen med meg. Hun legger ikke ut noen bilder av oss selv om andre har spurt om det. Hun brukte også lang tid på å endre statusen sin til i forhold selv om vi hadde vært sammen noen uker da.

Hvorfor tvier hun slik på dette? Mine forje ekser var veldig raske med å legge ut bilder av oss og vise at de var stolte av meg.

Bør jeg konfontrere henne med dette eller bør jeg bare vente og ikke bry meg noe om det? Føler følelsene mine blir svekket siden jeg forventer at kjæresten min skal være stolt av meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er mannen i forholdet til opplysning

Skrevet
jeg er mannen i forholdet til opplysning

Hmmm, jeg syns dette er en underlig instilling fra henne. Vanligvis er jo vi jenter på hugget med å vise frem hvem vi er sammen med....

Som et lite PS, legger jeg til: i 3 år unngikk min kjæreste å presentere meg for familie, kollega eller hans nære venner. Det som fikk meg til å koke over, var en dag han ble overrumplet (vi traff tilfeldigvis på hans datter på flyplassen). Han brydd introduserte meg som "ei bekjent han nettopp hadde truffet". Da skjønte jeg at han var kun "kjæresten min" innenfor husets 4 vegger.

Skrevet

har blitt presentert for hele familie og slekta hennes og flere av venninnene hennes. men skjønner ikke hvorfor hun kvier seg på facebook! hun holdt på med en tidligere som hun har som venn der inne. og har fortsatt ikke slettet gavene som han har sendt der inne og slike "tickle"-meldinger.

det gjør meg litt forbannet og litt irritert på meg selv. spørr meg selv om jeg er for sjalu eller ikke?

er hun over denne tidligere elskeren? jeg er hennes første kjæreste og hun er ung..

Skrevet

bør jeg konfontrere henne med dette eller bør jeg la vær og bearbeide meg selv om min frustrasjon.. ?

Gjest StockDama
Skrevet

1 måned er ingenting, kanskje hun vil vente til hun vet at ting er mer seriøst får hun roper ut til verden at dere er sammen?

Skrevet
1 måned er ingenting, kanskje hun vil vente til hun vet at ting er mer seriøst får hun roper ut til verden at dere er sammen?

merkelig da at jeg har møtt mer av slekta/vennene hennes enn jeg har møtt familie til min eks etter 2år ?

Skrevet

Legger hun ut bilder av seg selv og andre der inne?

Og nå syns jeg faktisk ikke dere har vært sammen så lenge, og det er vel ikke alle som husker på å forandre statusen sin overalt bare fordi man har fått en kjæreste.

Hun ahr jo nå forandret statusen sin, og det kan jo faktisk være at hun ikke ønsker å vise bildene til de som er på facebook. I det man legger ut bilde på facebook, så eier de bildene. Og alle de som har tilgang på bildene kan kopiere de til sin egen maskin, for så å bruke de som de vil. Regner ikke med at det er llov, men det er mulig.

Og "gavene" på facebook bør du virkelig ikke ta så veldig seriøst, for det er i mine øyne bare fjas.

Det virker som du er usikker på deg selv, og må ha bekreftelse fra både henne og andre at du er noe. Kanskje du bør roe ned litt, for jeg syns ikke du bør ta dette opp med henne.

Skrevet

Jeg synes du tillegger Facebook litt vel mye vekt her... Hvis du har møtt familen og vennene hennes betyr vel det mer enn hva som står på Facebook? Leter du etter ting å sette fingeren på?

Gjest Går nok bra
Skrevet
Hei KG folk

Jeg har vært sammen med en jente i snart 1måned, tilbrakt mye tid sammen med henne. Vil si forholdet fungerer veldig bra. Men det er noe som skurrer litt for meg.

Det er noe som heter facebook og der er hun veldig påpasselig med å "annonsere" at hun er sammen med meg. Hun legger ikke ut noen bilder av oss selv om andre har spurt om det. Hun brukte også lang tid på å endre statusen sin til i forhold selv om vi hadde vært sammen noen uker da.

Hvorfor tvier hun slik på dette? Mine forje ekser var veldig raske med å legge ut bilder av oss og vise at de var stolte av meg.

Bør jeg konfontrere henne med dette eller bør jeg bare vente og ikke bry meg noe om det? Føler følelsene mine blir svekket siden jeg forventer at kjæresten min skal være stolt av meg..

Jen synes 1 mnd er på grensen til å være "greit". Men jeg skjønner at du undrer. Er alt fint forøvrig så ikke bekymre deg. Du kanskje sendte ut signaler som HUN tolket som at DU var usikker på henne?

Jeg har forøvrig en eks som jeg startet et underbart forhold til, og jeg tror også han syntes det var bra, men han oppførte seg underlig i blandt, noe som sikkert forkarer noe av personligheten hans for øvrig og delvis hvorfor det ble slutt. På en reise ved en spesiell anledning, etter 1.5 mnd forhold, tok han bilde av masse søte jenter som tilfeldigvis var i nærheten (uttrykte det som "fristende"???). Vet jo at alle menn ser på pene damer, ikke til å unngå, og behøver ikke å bety noe, men, han måtte vel forstå et slikt sårer???

I tillegg vred han omtrent nakken ut av ledd dersom en riktig godbit gikk forbi. Litt diskresjon hadde ikke skadet. Men, merkelig nok, etter ca et halvår sluttet han med dette, uten at jeg hadde sagt noe (jeg ville se om det gav seg).

Dessuten var han aktiv på nettdating sider fortsatt, som singel, etter 3 mnd!!! Dette påpekte jeg, og han sluttet umiddelbart.

Tja, tror jeg slår deg der, eller?

Forholdet holdt vel å merke ikke ut året.... :)

Gjest Gjest_tille_*
Skrevet
merkelig da at jeg har møtt mer av slekta/vennene hennes enn jeg har møtt familie til min eks etter 2år ?

Kanskje hun er redd for å bli såret, og av den grunn ikke vil legge ut bildet av dere sammen. Ettersom at hun har presentert deg for fam og venner tviler jeg for at hun er flau over deg. Jeg kunne ha funnet på å gjøre det samme, fordi jeg var redd for å vise hvor mye denne kjøresten betydde for meg i starten, og om jeg hadde vært redd for å bli ydmyket. Kanskje hun syns at du er så kjekk at hun ikke vil at andre skal se deg. Mang grunner til spm ditt, tror ikke du skal bry deg så mye om det. Prøv heller å vise henne at du er glad i henne og at du bryr deg om henne. Så vips så kommer nok bildet frem når forholdet deres har vart litt lengre.

Du kan jo spørre henne etterhvert, men gjør det på en ok måte, slik at hun ikke føler seg arrestert.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Den virkelige verden er viktigere enn facebook. Ikke heng deg opp i det.

Du får sikkert andre former for bekreftelse enn at hun "annonserer" forholdet på facebook. Så jeg ville bare avventet hele greia.

Dessuten så kan det vel gjerne være smart å avvente å annonsere et relativt nytt forhold på facebook, siden det lett blir mange spørsmål dersom ting skulle skjære seg. Det kan være et smart trekk for å "beskytte" seg selv tror jeg.

Skrevet

Du er usikker på deg selv, så nå prøver du å skape problemer ut av ingenting.

Jeg prøvde å sette meg i din situasjon før jeg bestemte meg for å skrive her. Følte at det hadde plaget meg litt om vi hadde vært sammen en stund, og ikke "vist" det. Regner med at dere er aktive innenfor Facebook, og det er jeg også. Så om hun er på daglig, så har hun jo hatt sjansen til å endre statusen sin når som helst. Men hun hadde ikke gjort det før nå. Er det virkelig så ille? Forholdet er ferskt, nyt det. Problemer blir det nok av senere. Og de kommer til å oppstå mot deres vilje, så det er lite vits i å hente frem noen nå.

Du har blitt presentert for venner og familie, og det er det som er viktigst. På Facebook har man gjerne mange "friends" som ikke er så gode venner, og man vil kanskje ikke annonsere det for alle sammen, at man er i et forhold. Selv har jeg bare fjernet at statusen min er "singel", men det står ikke noe om jeg er i et forhold eller ikke.

Skrevet

Usikker på meg selv er jeg nok ikke. Jeg har beina godt plantet på jorden. Ville bare lufte spørsmålet å høre dere jenters syn på hvorfor enkelte velger å beskytte seg på den måten. Det står i kontrast med hvordan de fleste gutter oppfører seg. Så lærdommen min må være at dere jenter velger å beskytte dere på en annen måte enn det vi gutter gjør. takk for svar

Skrevet

kjæresten min var rask med å skrive i profilen sin at han hadde kjæreste, men han har ikke no bilde av meg og han på profilen sin, men jeg synes ikke det gjør noe, for jeg elsker han uansett...

Skrevet

Facebook er en fjasete liksomverden der folk konkurrerer om å ha flest mulig "venner". Med mindre hun tilbringer så mye tid der at hun ikke får tid til deg, bør det bety null hva hun legger ut der. Jeg ville vært negativ til at venner av meg skulle legge ut informasjon og bilder av meg der. Ærlig talt, lar du manglende skryt på facebook bli en faktor i deres forhold? Hvor gamle er dere, forresten?

Skrevet

De fleste av de jeg kjenner som kastet seg på Facebookdilla da den kom, har gått mer eller mindre lei nå. Mange har mer eller mindre sluttet å bruke det, men det er visst ikke bare bare å få slettet profilen. Kanskje hun rett og slett har fått mer fornuftige ting å tenke på siden hun ble sammen med deg, det kan jo ikke utelukkes :)

Skrevet

Synes det er et dårlig tegn at hun ikke legger ut bildene.

Det er også et dårlig tegn at du stiller dette spørsmålet siden du nå viser at du tenker "hun vil ikke vise meg frem fordi hun synes ikke jeg er pen nok". Da har du sannsynligvis rett i det

Skrevet

spurte henne over sms siden vi er langt fra hverandre om dagen. da fikk jeg til svar at hun hadde glemt det. fant ikke ledningen til kameraet. men hun har bildene på cd, og det står på wallen hennes øverst fra en venn som maser etter bildene. så hun kan umulig ha glemt det.. hun er 5 ganger innom daglig

bør jeg trekke det noe lengre, eller la det ligge? liker ikke at hun lyver for meg

Gjest Lilleulv
Skrevet

min ekskjæreste fikk seg kjæreste i fjor vår. de ventet til nå nylig med å annonsere på facebook at de var sammen. var visst noe av hensyn til hennes eks eller noe.

Jeg hadde aldri godtatt at man skulle skåne en eks i et halvt år men dem om det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...