Gjest Gjest_Tina_* Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Vi er gifte og har vært sammen i 8 år. Vi har et barn sammen, og jeg har et fra før. Min mann har et gammel album med endel bilder av en eks. På det ene bildet sitter hun nesten naken, bare armene som skjuler vortene. På noen av de andre bildene står hun med truse og t-skjorte og gjør seg til. Jeg vil at han skal fjerne de bildene, for jeg ser ikke noen hensikt med å ha de i albumet. Slik som tidligere i dag skulle han vise vår sønn noen bilder i det albumet, da dukket de bildene av henne opp, og jeg skjønner som sagt ikke vitsen med å ha de bildene der. Er jo andre bilder av henne i albumet, men de er jo normale bilder der hun har klær på seg og de vil jeg jo ikke at han skal fjerne. Er det dumt av meg å ville at han skal fjerne de bildene?
Gjest My2cents Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Vi er gifte og har vært sammen i 8 år. Vi har et barn sammen, og jeg har et fra før. Min mann har et gammel album med endel bilder av en eks. På det ene bildet sitter hun nesten naken, bare armene som skjuler vortene. På noen av de andre bildene står hun med truse og t-skjorte og gjør seg til. Jeg vil at han skal fjerne de bildene, for jeg ser ikke noen hensikt med å ha de i albumet. Slik som tidligere i dag skulle han vise vår sønn noen bilder i det albumet, da dukket de bildene av henne opp, og jeg skjønner som sagt ikke vitsen med å ha de bildene der. Er jo andre bilder av henne i albumet, men de er jo normale bilder der hun har klær på seg og de vil jeg jo ikke at han skal fjerne. Er det dumt av meg å ville at han skal fjerne de bildene? Jeg skjønner ikke poenget med at han insisterer å ha de bildene i albumet. Det er tross alt et tilbakelagt stadiet i hans liv. Å ha så utfordrene bilder i albumet ders, vitner om umodenhet fra hans side. Hvorfor skal han holde fast på fortiden, når han har deg og sønnen?! Kanskje jeg er for "gammel" og har gamledagse verdier(?!!), men jeg ser ikke helt poenget å ha bildene. Er et forhold ferdig, så er det ferdig. End of story. Han kan heller sende bildene i posten tilbake til eksen!
Gjest Hm? Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Jeg skjønner ikke poenget med at han insisterer å ha de bildene i albumet. Det er tross alt et tilbakelagt stadiet i hans liv. Å ha så utfordrene bilder i albumet ders, vitner om umodenhet fra hans side. Hvorfor skal han holde fast på fortiden, når han har deg og sønnen?! Kanskje jeg er for "gammel" og har gamledagse verdier(?!!), men jeg ser ikke helt poenget å ha bildene. Er et forhold ferdig, så er det ferdig. End of story. Han kan heller sende bildene i posten tilbake til eksen! Enig! Jeg har en eks som jeg ved et senere tilfelle, ved et tilfeldig beskøk et par år senere, oppdaget at hadde kastet absolutt ALLE bilder og ALLE andre minner om meg. Det syntes jeg nesten var litt rart? Men det var vel en måte å bearbeide de sterke følelsene for meg da, kanskje? For han hater meg jo på ingen måte ikke i dag, selv om vi er helt ferdige og har gått videre. Det var faktisk han som brøt, da vi var på vei nedover, og han følte vel det og orket ikke mer.
Gjest Gjest_tille_* Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Enig! Jeg har en eks som jeg ved et senere tilfelle, ved et tilfeldig beskøk et par år senere, oppdaget at hadde kastet absolutt ALLE bilder og ALLE andre minner om meg. Det syntes jeg nesten var litt rart? Men det var vel en måte å bearbeide de sterke følelsene for meg da, kanskje? For han hater meg jo på ingen måte ikke i dag, selv om vi er helt ferdige og har gått videre. Det var faktisk han som brøt, da vi var på vei nedover, og han følte vel det og orket ikke mer. Jeg har også vært av den personen som har kastet alt som kan minnes om en eks, bilder, brev etc. Har på ingen måte hatet dem, eller hatt så sterke følelser for dem, har bare ikke villet ha noen bilder om dem liggende rundt omkring. For hvorfor skal jeg det da? Har ikke kastet alle bilder av siste x men det er fordi han er på bilder sammen med barn vi har sammen. Har tatt vare på disse for demes skyld
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Jeg synes det er veldig merkelig å prøve å slette deler av sin fortid på den måten. Jeg har bilder av mine ekser i albumet. De kommer jeg ikke til å fjerne, jeg ser overhodet ikke hvorfor jeg skal gjøre det. Det er hyggelige minner for meg, det var en fin tid. Nå har jeg fin tid med en annen. Jeg har ikke lyst til å late som om den tiden aldri fant sted. At jeg minnes den tiden med varme følelser betyr ikke at jeg vil gå tilbake til den tiden. Jeg synes det virker sykelig å ikke tåle at mannen har bilder av eksen sin i albumet. Hva så om sønnen deres ser bildene? Ja, pappa har vært sammen med en annen dame før han ble sammen med mamma. Tar barnet skade på sin sjel av å få vite dette? Tillat meg å tvile.
Cata Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Synes det er helt naturlig å ha bilder av en eks i albumet, men evt. "dristige" bilder ville jeg neppe hatt i noe album uansett . (Det ville jeg forøvrig ikke hatt om det var av en "nåværende" heller). Men vanlige påkledde bilder fra felles fortid er helt greit.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Kunne ikke falle meg inn å fjerne minner om de eks`ene jeg har. De er en del av fortiden min, de har vært med på å gjøre meg til den jeg er i dag. Det betyr ikke at jeg lever i fortiden og dyrker det som var. Alle har en fortid, hvorfor late som den ikke har vært der?
LilleCanCan Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 (endret) det syns jeg ikke er dumt av deg å ønske i det hele tatt. si meg eier han ikke bolter i toppen som ikke tenker seg frem til å TA VEKK det bildet før han evt. skal vise ungen deres noe??? han høres jo ut som en totalt inkompetent idiot. det er IKKE naturlig. i så tilfelle legger man albumet ned i kjelleren og stuer det vekk, for så å ta det vekk frem man blir 80 år for å mimre når alle andre har dævva. hva skal man EGENTLIG med bildene nå? herregud så frimodige man skal være nå for tiden a. putt den moten i en skuff og dra den frem når jeg ligger 5 meter under jorda, takk. min mann slettet alt fra sin eks. hun plagde meg ikke. jeg er ikke sjalu heldigvis men likte at han gjorde det. Endret 19. januar 2008 av LilleCanCan
LilleCanCan Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 Jeg synes det virker sykelig å ikke tåle at mannen har bilder av eksen sin i albumet. Hva så om sønnen deres ser bildene? Ja, pappa har vært sammen med en annen dame før han ble sammen med mamma. Tar barnet skade på sin sjel av å få vite dette? Tillat meg å tvile. nei, men hun sitter jo halvnaken på bildet. da stiller det seg ganske annerledes.
Gjest puselabb Skrevet 19. januar 2008 #10 Skrevet 19. januar 2008 Synes ikke det er dumt at du vil at han skal fjerne dem i det hele tatt. Hvis han ikke hadde fjernet dem, ville jeg rett og slett fjernet dem selv. Nå er det dere to, ikke han og eksen.
Gjest Chrizzy Skrevet 19. januar 2008 #11 Skrevet 19. januar 2008 Det betyr vel noe hva slags album det er? Om det er et album som står på stua, et som det er mye annet artig å vise frem i, som barn og andre kanskje vil se med tiden, ja da skjønner jeg overhode ikke vitsen av å ha masse bilder av en eks der. Synes ikke det er dumt at man ikke vil at partneren skal ta vare på slike bilder. Hadde ikke villa hatt slike bilder av mine ekser.
Gjest Tigress Skrevet 19. januar 2008 #12 Skrevet 19. januar 2008 Eg meiner også at ein må få ha bilete av fortida si. Det ville ikkje falle meg inn å fjerne bilete av eksar, dei er jo ein del av det som har gjort meg til den eg er i dag. På same måte har min sambuar bilete av sine eksar i sin fotosamling. Eg trur ikkje ungen har noko vondt av å sjå at faren har hatt andre kvinner i sitt liv heller.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #13 Skrevet 19. januar 2008 Kunne ikke falle meg inn å fjerne minner om de eks`ene jeg har. De er en del av fortiden min, de har vært med på å gjøre meg til den jeg er i dag. Det betyr ikke at jeg lever i fortiden og dyrker det som var. Alle har en fortid, hvorfor late som den ikke har vært der? Helt enig. Hallo, man har da vært glad i eks'ene sine og delte et liv sammen den gang da. Ethvert par må få ta vare på sine gode minner fra fortiden. Husk at de to har delt noe unikt og hvorfor skulle han kaste dette?! Nei, bli kvitt sjalusien og vær glad for den tiden du får med din mann.
Gjest TS Tina Skrevet 19. januar 2008 #14 Skrevet 19. januar 2008 Det er et album med bilder som er viktige, det er bilder av hans datter, hennes dåp, fra han var i militæret, det er også bilder av andre ekser der. Med andre ord et album som skal bli sett i av oss alle med jevne mellomrom. Jeg vil ikke at han skal fjerne alle bildene av henne, bevares, jeg synes bare at disse bildene kunne være fjernet. Slike bilder av henne er det ingen som bryr seg om å se på, særlig ikke barn og familie. Det er to sider i midten med mange bilder av henne, de som er utfordrende også, jeg synes han med fordel bare kunne fjernet de 2 sidene, som sagt så er det ikke av interesse for noen andre å se på side etter side med bilder av henne i et slikt album. Er bilder av henne både før og etter dette også, helt vanlige bilder, jeg vil jo selvfølgelig ikke at de skal bort.
Gjest Gjest_Tina_* Skrevet 19. januar 2008 #15 Skrevet 19. januar 2008 Helt enig. Hallo, man har da vært glad i eks'ene sine og delte et liv sammen den gang da. Ethvert par må få ta vare på sine gode minner fra fortiden. Husk at de to har delt noe unikt og hvorfor skulle han kaste dette?! Nei, bli kvitt sjalusien og vær glad for den tiden du får med din mann. Tror du jeg vil at han skal fjerne alle bildene av henne? Nei, jeg vil bare at han skal fjerne de utfordrende bildene av henne som ligger i et album med "familiebilder". Er bilder av andre ekser der også, og andre bilder av henne.
Supramundane Skrevet 19. januar 2008 #16 Skrevet 19. januar 2008 Dristige bilder hører ikke hjemme i album som hele familien ser på, om det så er av ekser eller av dere to - eller noen andre. Når det er sagt, så har jeg selv kastet alt av bilder og minner etter mine ekser. Jeg har ikke noe behov for å ha de lengre, jeg anser de som historie og ikke lenger relevante. Det er klart at de har vært med å forme meg til den jeg er i dag, men det gjør ikke nødvendigvis at jeg har noe behov for å ha bilder av de. Jeg syns det bare skulle mangle at han i alle fall fjernet de dristige bildene.
nanana Skrevet 19. januar 2008 #17 Skrevet 19. januar 2008 herregud! dette hadde jeg reagert på for lenge siden. synes ikke det er smålig av deg å be han om å fjerne dem, eller evt. gjøre det selv.
Gjest Bond Skrevet 20. januar 2008 #18 Skrevet 20. januar 2008 (endret) Det er greit å ha bilder av eks, for meg er det jo helt selvfølge, det er en del av fortid. Men det spørs jo da hvor mange de er? Hvis det er en hel fotoserie av henne alene, da kanskje hadde det vært finere å legge dem i en boks og lagre dem. Jeg forventer ikke at en skulle kaste dem, men det hadde jo vært litt for mye med 250 bilder av eks i alle slags posisjoner. Feriebilder eller bilder fra fest eller med venner osv er en ting, men bare fotoserie av et menneske kunne eventuelt bli for mye å ha føran øyene hele tiden. Jeg hadde ikke være begeistret over såkalte dristige bilder i et album som ligger i stuen hvor barna skulle ha tilgang til bildene. Truser og T-skjorte er jo relativt ok, men helt naken med bare brystvortene dekket er litt for mye å ha i en 'offentlig' album. Endret 20. januar 2008 av mrs_bond
Ginajannoo Skrevet 20. januar 2008 #19 Skrevet 20. januar 2008 Må si meg enig mer flertallet her, ja. Dristige bilder av eksser er ikke noe å samle på! Spesielt ikke i en familiealbum. Jeg hadde en type som gikk rundt med bilde av x-en sin i lommeboka... artig.
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2008 #20 Skrevet 20. januar 2008 Oh my God... JA, ekser er en del av fortiden, nettopp FORTIDEN! Det kan man ARKIVERE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå