Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og min samboer har vært sammen i fem år og har det helt supert. Vi elsker hverandre og er enige om at vi vil dele livet med hverandre. Saken er at min samboer (han er 29 og jeg er 27) har en enorm sex-apetitt og iblant virkelig sliter med at han blir kåt på andre.

Endret av Kruspersille
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg og min samboer har vært sammen i fem år og har det helt supert. Vi elsker hverandre og er enige om at vi vil dele livet med hverandre. Saken er at min samboer (han er 29 og jeg er 27) har en enorm sex-apetitt og iblant virkelig sliter med at han blir kåt på andre. Det har alltid vært sånn, og jeg har etterhvert vent meg til det. Vi har snakket mye om dette, og ingen av oss ønsker for alt i verden å miste den andre. "Avtalen" er derfor at det er greit om han gjør det, så lenge det er en ren fysisk greie. I starten av forholdet slet jeg litt med dette, men etterhvert har jeg funnet ut at det går helt fint. Jeg mener at poenget her er at vi har noe spesielt og unikt når det kommer til alt det emosjonelle, - det å bry seg om, dele tanker med og ønske å leve sammen med hver dag. Om han da har sex med noen andre iblant så er det rent fysisk, og har forsåvidt ikke noe med vårt forhold å gjøre. Lurer derfor på om det er noen der ute som har erfaringer med lignende forhold? Eller vil folk flest synes dette er helt avskyelig? Er litt nysgjerrig på andres eventuelle opplevelser.

Jeg stiller meg undrene til deg, at du syns dette er ok...?? Syns heller det vitner om at du mangler både selvtillitt eller selvrespekt. Han får i pose og i sekk (og er selvsagt kjempefornøyd m det) på din bekostning. Hva får du ut av denne "avtalen"?? Jeg kjøper ikke ditt argument at du og han har "noe spesielt og unikt" (for å sitere deg), men heller at han får i pose og i sekk med å bevist/ubevist spille på din redsel for å miste ham.

Skrevet

Vel, ditt liv og deres greie. At du føler dette er ok skal jeg ikke si noe på. Men jeg lurer på hvordan du takler at andre vet, f.eks hans venner, jobbkollegaer og mennesker som kjenner han og vet at dere er sammen men som også får vet at han har seg litt andre steder........ Dette kan vel neppe unngås at enkelte vet dette. Er det helt ok? Hans kompiser som forteller det til sine damer som forteller det til sine venninner....

Noen synes jo at bare det å flørte med andre damer foran sin egen dame setter henne i et dårlig lys, altså lite respektfullt. Du må altså takle at det finnes enkelte som ikke skjønner at han faktisk elsker og respekterer deg fordi han har behov for andre damer. Hva sier det om deg,-at du tar til takke med lite kanskje. Du er ikke verd hans trofasthet.

En annen ting er når/om dere evt får barn sammen. Skal pappa pule rundt da også? Og hva når du stadig blir eldre og han søker seg til jenter i beg av 20 årene, fremdeles like greit?

Men det mest alvorlige, slik jeg ser det er at ethvert knull med andre kan føre til graviditet SELV om han bruker kondom. Jeg har opplevd at den jeg elsker gjorde en annen gravid og hun ville ikke ta abort. Det går an å takle en slik situasjon, men det setter voldsomme følelser i sving og er ikke noe jeg vil anbefale................ Spesielt ikke om dere innen den tid har egne barn.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes at dette blir en sak mellom deg og din partner. Hvis dere lever fint med dette begge to så skal ingen andre blande seg.

Så spørsmålet blir da om du har det greit med dette? Jeg synes det er rart at du finner det nødvendig å skrive om det her dersom du har det greit.

Jeg vet at jeg ikke kunne levd i et slikt forhold. Jeg trodde det en gang, at det vi hadde sammen var viktigere enn troskapen vi hadde lovet hverandre. Jeg trodde at når vi hadde levd sammen lenge ville ingen av oss ha nok med bare hverandre lenger, eller at vi skulle finne ut at det var bedre med oss to etter at vi fikk rast fra oss. Jeg tok feil. Ikke bare hadde jeg ikke selv behovet for å rase fra meg, det viste seg at jeg ikke var et toveis åpent forhold - ja det var i grunnen ikke åpent i det hele tatt.

Det minste kravet jeg selv ville stilt til et slikt forhold var at de samme reglene gjaldt for begge to. Det spiller ingen rolle om du har behov for andre eller ikke, men det må være tillatt.

For meg er sex uten følelser en grei øvelse, men i lengden ville jeg ALDRI selv valgt denne typen sex fremfor et nært og monogamt forhold til en jeg er glad i. Jeg er så "kort" at jeg forventer den samme holdningen fra en fremtidig partner.

Gjest Gjest_Bambi_*
Skrevet
Vel, ditt liv og deres greie. At du føler dette er ok skal jeg ikke si noe på. Men jeg lurer på hvordan du takler at andre vet, f.eks hans venner, jobbkollegaer og mennesker som kjenner han og vet at dere er sammen men som også får vet at han har seg litt andre steder........ Dette kan vel neppe unngås at enkelte vet dette. Er det helt ok? Hans kompiser som forteller det til sine damer som forteller det til sine venninner....

Yep. Kanskje du ikke regnet med Jungeltelgrafen.... :)

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

Dette skjønner jeg ingenting av. Jeg hadde aldri, aldri i verden akseptert at hun jeg er sammen med hadde ligget med andre.

Gjest lissi32
Skrevet
Dette skjønner jeg ingenting av. Jeg hadde aldri, aldri i verden akseptert at hun jeg er sammen med hadde ligget med andre.

Nei enig, hadde jeg aldri taklet!! Hadde blitt spist opp innvendig av sjalusi.

Men så få min dekket sine behov hjemme da;O)

Skrevet

Jeg hadde ikke klart det. Det ville vært veldig nedverdigende hvis samboeren min hadde seg med andre.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Nei, jeg kunne aldri levd slik. Ikke nå, kan godt hende jeg hadde prøvd engang i tiden. Samtidig så respekterer jeg selvfølgelig de som kommer frem til at de kan ha det slik. Men jeg lurer på om han synes det er like greit andre veien?

Skrevet

Liten overdrivelse å kalle ham din. Hvorfor forlanger du ikke samme frihet tilbake, så du får svar på hva han mener om å dele deg?

Skrevet
Nei enig, hadde jeg aldri taklet!! Hadde blitt spist opp innvendig av sjalusi.

Men så få min dekket sine behov hjemme da;O)

Den kommentaren var et slag under beltestedet for de som har opplevd at partneren får dekket sine behov og som har det bra hjemme, men som likevel søker utenfor hjemmet for spenning og forandring.

Skrevet

Noen synes jo at bare det å flørte med andre damer foran sin egen dame setter henne i et dårlig lys, altså lite respektfullt. Du må altså takle at det finnes enkelte som ikke skjønner at han faktisk elsker og respekterer deg fordi han har behov for andre damer. Hva sier det om deg,-at du tar til takke med lite kanskje. Du er ikke verd hans trofasthet.

En annen ting er når/om dere evt får barn sammen. Skal pappa pule rundt da også? Og hva når du stadig blir eldre og han søker seg til jenter i beg av 20 årene, fremdeles like greit?

Men det mest alvorlige, slik jeg ser det er at ethvert knull med andre kan føre til graviditet SELV om han bruker kondom. Jeg har opplevd at den jeg elsker gjorde en annen gravid og hun ville ikke ta abort. Det går an å takle en slik situasjon, men det setter voldsomme følelser i sving og er ikke noe jeg vil anbefale................ Spesielt ikke om dere innen den tid har egne barn.

Hvorfor skal hun tenke på hvordan kollegaer og venner eventuelt reagerer? Det viser bare at hun har selvtillit og er fornøyd selv.

Om det er etisk riktig det han gjør, er en annen sak...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...