Gå til innhold

Mat er det eneste dyr tenker på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæledyr er flott og jeg elsker dyr!

En ting lurer jeg på!

Hvorfor er ALLE dyr mest opptatt av mat selvom dem bor hos de mest snille mennesker i verden som dem vet gir dem mat?

Det eneste som står i hue på dyr er mat! De fleste dyr som er kjøttetende iallefall

Hvorfor! Se på hunden din, den tigger om du spiser!

Se på katta di den også tigger når du spiser, selvom dem nettop har fått mat og bør være mette!

Jajajaja, dere andre har sikkert lært dem til ikke å gjøre det, men den prøver seg uanset, så kom ikke her ;)

Går du ut på kjøkkenet og lukker opp skapet der dyreforet står så hyler dem uansett i glede fordi dem tror eller vet dem skal få mat.De følger iallefall etter deg i håp om en matbit

Mat,mat, mat er det eneste dem tenker på og så kommer soving!

Eier ikke dyr magamål eller hva er det med noen dyr?Er det øynene, nesa eller begge deler som vil ha mat når dyret ellers er mett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos mange dyr, f.eks hunder, så har de et sterkt instinkt for å spise det de kommer over når det er tilgjengelig fordi de instinktsmessig ikke kan vite når neste måltid kommer. En ulveflokk vil spise store mengder mat når får tak i det, for så å kanskje gå dager uten mat hvis de ikke får tak i noe mer.

I tillegg er hunder ikke rene rovdyr, men omnivore (altetende), og vil også spise bl.a åtsel hvis de kommer over det. Og til slutt så spiser de også fort for å unngå at noen stjeler maten fra dem.

Dette tilsammen kan gjøre at vi får det inntrykket at de "ikke tenker på annet en mat".

Skrevet

Tja, eldstebikkja her kan gå flere dager uten mat hun om den ikke frister, det er varmt eller hun er i starten på løpetiden. Hun velger også å leke med meg fremfor å spise hvis jeg gir henne tilbudet..

Skrevet

Katta mi er matvrak og matskåla må være full helt opp til kanten til enhver tid, ellers blir det hyl og skrik og sure miner. Hun er livredd for å slippe opp for mat! :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...