Orthia Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Førsteklassingen min vil ikke være alene hjemme ennå- ikke engang i de ti minuttene det tar meg å gå i butikken og kjøpe melk. Jeg syns egentlig det er litt rart- han er ikke utrygg av seg, og vi bor i et trygt nabolag hvor han kjenner mange. Han er også flink til å underholde seg selv, og kan godt pusle rundt, lage frokost osv alene når vi voksne vil sove et par timer ekstra om morgenen i helgene. Selv likte jeg godt å være alene en time eller to etter skolen da jeg var på samme alder. Noen av vennene hans er alene i timesvis, andre igjen er aldri alene. Når er det vanlig at barn er litt alene hjemme? (Jeg har forøvrig ikke tenkt til å presse sønnen min på dette- han får følge sitt eget tempo)
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 min 3.klassing vi heller ikke være hjemme alene. Dvs. hvis han har en kamerat på besøk er det greit.
Isobel Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Min førsteklassing vil gjerne være alene hjemme. Hun er veldig fornuftig, trygg og flink. Likevel synes jeg det er litt skummelt. Vi har prøvd oss litt frem der hun har fått være alene hjemme, og det har gått fint. et must er jo at barn må kunne bruke telefonen syns jeg. Nå har hun jo og en storebror, så helt alene blir hun jo mer sjelden sånn sett.
Nigo-san Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Min eldste var alene hjemme i en time første gang i femårsalderen. Må legge til at det er et veldig selvstendig og lite skvettent barn. Nå er de to eldste alene hjemme sammen et par timer i slengen uten problemer- tror de koser seg med litt fritid uten innblanding. Dette avhenger jo av barnet, og hvor viktig det er at de klarer seg alene- men min erfaring er at i fem-seksårsalderen kan de være litt alene, og i åtte-niårsalderen vil de klare seg en dag hjemme uten foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå