Gå til innhold

får personalets barn plass i bhg før andre i din kommune...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til våren er jeg ferdig utdannet førskolelærer og vil se meg om etter jobb rundt om i landet... Har lyst å flytte.. Jeg har to barn, som begge har bhg plass i kommunen hvor vi bor nå.. Hvis vi flytter til en annen kommune pga at jeg får jobb i en bhg er vi avhengige av at mine barn kommer inn...

Vet det er noen kommuner som lar personalets barn komme først (pga viktigheten av å få nok utdannet personalet i jobb..) Men vet ikke hvilke kommuner som gjør dette..... Hvordan er det i deres kommuner.. eller fylker?

Og hvis dere vet hva en ny utdannet førskolelærer får i deres kommune er jeg interessert i å vite det også.......og også om det er stor mangel på førskolelærere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommunens ansatte prioriteres i alle fall ikke i min kommune. Jeg er ansatt i kommunen og fikk først plass i høst - da var poden 3 år. Kom inn lenge etter ordinært opptak. Fikk plass i juni.

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Personalbarn prioriteres heller ikke i min kommune. I de kommunale barnehagene, får man heller ikke ha barna sine i den barnehagen man selv jobber. Unntaket er de barnehagene som ligger langt ute på bygda, uten andre barnehager i nærheten.

I private barnehager får man plass til egne barn, men de er ikke 1. prioritert.

Skrevet

jeg har jobbet i to forskjellige private barnehager. I begge barnehagene jeg har jobbet har personalet sine barn kommet inn foran "normale" søkere. Disse barnehagene har vært i Fjell kommune (sotra, bergen) og i ålesund.

Skrevet

I bærum kommune blir barna til førskolelærere,lærere og sykepleiere prioritert foran andre i barnehageplasskøen.

Skrevet

Ja, det blir de. Både i privat og offentlig sektor.

Skrevet

Vi har privat barnehage gjennom bedriften jeg jobber i, og der har de ansattes barn 2. prioritet, etter de ansatte i bedriften - men før eksterne søkere. Noe som i praksis vil si at de får plass:)

Skrevet
I bærum kommune blir barna til førskolelærere,lærere og sykepleiere prioritert foran andre i barnehageplasskøen.

Det er da tragisk! Og ulovlig...

Skrevet
Det er da tragisk! Og ulovlig...

jeg synes igrunn det er ganske fornuftig jeg da.. nå som det er så stor mangel på førskolelærere, er det jo bra å få de ut i arbeid. Man skal jo ha en førskolelærer per avdeling i en bhg, og ved at barna til en førskolelærer blir prioritert inn kan førskolelæreren få jobb på en ny avdeling.. dvs at 14 andre barn også får plass.....

Skrevet

Min datter fikk garantert plass i min barnehage.

Veldig praktisk for meg ved levering og henting.

Skrevet

barn av mangelpersonell, der av førskolelærere, (ikke andre som jobber som ped.ledere), får prioritert plass i Oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...