Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Hei Jeg har besøk av en gutt på 9 år av og til, og har lagt merke til at han klør seg i skrittet med jevne mellomrom. I spurte han om dette nylig, og hvor han klødde. Han fortalte at han klødde på tissen, men det var ikke rødt eller noe sånt. Synes litt synd på at fordi han virker litt plaget av dette og virker som om han synes det er litt flaut. Finnes det noen behandling eller salve som han kan bruke? Noen andre som har vært borti lignende? Spurte han om han hadde pratet med foreldrene om dette, og dem visste om det, uten å gjøre noe mer. Synes det er litt rart at foreldrene ikke kunne hjulpet sønnen sin, men nok om det. Kan ikke la han gå rundt å klø seg hele tiden, stakkar
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Er det virkelig ingen som vet??
Zarabi Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Vet ikke hva som kan hjelpe, men kanskje han er dårlig til å tørke seg ordentlig godt i skritet etter å ha dusja/bada, eller er dårlig til å skifte underbukse. da kan det gjerne oppstå kløe..så hvis det er noe av disse problemene er det vel bare å tørke seg godt og skrifte undertøy ofte..ikke værre får vi håpe
Zarabi Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 spør du meg??? tviler på at en 9 år gammel gutt har det. det jeg tenkte på var at hvis man ikke tørker godt nok etter å ha bada/dusja, kan det fort bli klamt og man får utslett, eller ikke utslett, poenget er at det kan klø..å når man er i den alderen er det gjerne slik at man begynner å ordne seg på badet sjøl, så kan være at han ikke tørker seg bra nok. Jeg har også sett tilfeller hvor man ikke skifter undertøy hver dag, men går med den samme underbuksa hele tiden, klart det blir mye basselusker som sikkert kan begynne å klø...
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Spør en lege kanskje? Ingen her som kan vite hva det er.
Gjest Gjest_Mor_* Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Hei Min sønn hadde det på samme vis da han var 7 år. Det viste seg å være en betennelse. Problemet var at poden ikke tørket seg godt nok etter dusjing med bla. å dra forhuden tilbake når han tørket seg nedentil. Syns du skal ta han med til legen, så han får den riktige behandling og blir bra igjen. Lykke til!
Gjest Mor igjen Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 Ser at det ikke var din sønn, beklager. Men det går an å snakke med en av foreldrene til gutten om det. D.S
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2008 #9 Skrevet 20. januar 2008 Tusen takk for svar Jeg tenkte også på det med å tørke seg og gjøre rent under forhuden. Jeg for prøve prate med han om dette. Vet ikke helt hvordan siden det er nokså flaut, for tenke litt på det. Takk for svar
Kayli Skrevet 20. januar 2008 #10 Skrevet 20. januar 2008 Hei Min sønn hadde det på samme vis da han var 7 år. Det viste seg å være en betennelse. Problemet var at poden ikke tørket seg godt nok etter dusjing med bla. å dra forhuden tilbake når han tørket seg nedentil. Syns du skal ta han med til legen, så han får den riktige behandling og blir bra igjen. Lykke til! Dette har vi også vært borti med vår sønn. Han var bare 3 år da, men en slik betennelse kan selvsagt oppstå når de er eldre også. Behandlingen var penicillin og å bade i såpevann. Blir kanskje litt annerledes med en gutt som er så stor at han kan dra forhuden tilbake. Vet at noen bl.a. har fått behandling med saltvann. En tur til legen er uansett å anbefale. Lykke til!
Gjest Korrekt Skrevet 20. januar 2008 #11 Skrevet 20. januar 2008 (endret) Kløe på tissen kan skyldes sopp.Smør på canesten eller be han eller foreldren om å gjøre det for å se om det hjelper,men husk at det er viktig at når han vasker seg så må han ikke bruke så mye såpe og evt en mild asan såpe.Det er veldig viktig at tissen blir skyldt ren for såpe. Kanskje han ikke vasker den så ofte som han burde? Endret 20. januar 2008 av Korrekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå