Gå til innhold

sjarmerende kjæledyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten hund og hun gjør mange søte ting i hverdagen .

En ting er måten hun sover på , hun sover nemlig ikke som de fleste andre hunder , men oppå en pute med alle 4 beina i været . :hjertesmil:

Når hun skal passere meg , når jeg sitter i sofaen , pleier hun å ta fart og hoppe inn mot sofaryggen og rikosjettere ut fra ryggen på andre siden :ler:

Hva er det søteste/rareste ditt kjæledyr gjør ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest- Wheaten-
Skrevet

Min hund har skjegg og pannehår, og liker ikke å bli klissete i skjegget. Hvis hun får en godbit som hun synes virker klissete, vrenger hun overleppa....litt sånn Elvis-leppe.

Veldig snodig å se på :hund:

Skrevet

Den yngste katten vår elsker å sove oppå hoften min hvis jeg sover på siden i senga. Det er akkurat som hun har en egen radar når jeg snur meg, og to sekunder etter er hun i senga og skal legge seg oppå hoften og der føler hun seg nok som en dronning.

Den eldste er en skikkelig pappajente og vil ikke ha kos av noen andre enn ham. Da legger hun seg godt til rette på magen hans, gjemmer ansiktet inn mot brystet eller i armkroken og grynter fornøyd.

Skrevet

Pusen min sikler når vi koser med henne - vet ikke helt om jeg skal kalle det sjarmerende eller ekkelt :fnise:

Hun har dessuten for vane å komme bort til meg og stirre hardt på meg når hun vil ut. Det er et spesielt blikk som jeg stort sett skjønner. Snodige pusen.

Skrevet
Pusen min sikler når vi koser med henne - vet ikke helt om jeg skal kalle det sjarmerende eller ekkelt :fnise:

Hun har dessuten for vane å komme bort til meg og stirre hardt på meg når hun vil ut. Det er et spesielt blikk som jeg stort sett skjønner. Snodige pusen.

Skulle tro vi hadde samme katt, begge disse tingene gjør nemlig den eldste pusen vår. Jeg kan kjenne blikket hennes i ryggen hvis hun står bak meg og stirrer. :fnise: Sikle gjør hun bare på mannen min, siden det er bare han hun vil kose med. ;)

Gjest Bodillen
Skrevet

Den ene hunden vår ligger for det mest rett ut på gulvet, på magen med forbena under haka og bakbena rett bakover. Ser snodig ut.

Den andre er kjempeflink til å gå på bakbena, og holder vi i tillegg en godbit opp foran henne, slår hun labbene sammen mens hun går etter godbiten.

Skrevet

Hunden min sover sammen med meg i senga. Og hver kveld når vi legger oss så står hun og dytter meg i armen for at jeg må løfte på dyna så hun får lagt seg under....

Skrevet

Pusene våre venter til vi blir med dem opp til matskåla. Vet ikke hvorfor de er blitt sånn, de går bare ikke opp til matskåla alene he he.

Storepus ligger og sover på ryggen med beina opp i været, og ser ut til å kose seg glugg i hel.

Lillepus er vill etter Mjau (våtfòr) og kan ikke få det fort nok i skåla. Det er nesten som han kunne bli med i en reklamefilm for Mjau.

Storepus kommer også ofte å møter oss når vi kommer hjem med bilen. Det er koselig med en velkomstkomite he he.

Kosepusene :katt:

Skrevet
Hunden min sover sammen med meg i senga. Og hver kveld når vi legger oss så står hun og dytter meg i armen for at jeg må løfte på dyna så hun får lagt seg under....

sånn er min hund å... dessverre må vi selge han

Skrevet

Vår hund gjør noe tilsvarende bortsett fra at hun pleier å dytte i dyna med snuten for å kunne krype under den . Så sover hun gjerne langs benet til en av oss . :ler:

Noe annet jeg kom på at hun gjør , som er litt morsomt , er at hun står på to ben foran tv'n når det animerte pauseinnslaget med den brune fuglen , som får påfuglhale på animal planet , går .

Dyr er bare søte da :hjerte:

Skrevet

Hesten min (som jeg dessverre måtte selge i høst, men som alltid vil være "min") pleier legge halen på ryggen og meffe som en hund når hun blir veldig gira sammen med andre hester :)

Skrevet

Min eldste pus elsker og ligge på fanget med beina i været. Nå jeg legger meg skal hun ligge oppå hofta når jeg ligger på siden. Minste pus ligger alltid nede ved leggene. Lille pus elsker også føtter! Rett som det er finner jeg henne med fjeset gravd nedi støvletter og sko. Alle som kommer til oss får en som snuser på føttene først. Slik har hun alltid vært. skal hun ligge på fanget på dagtid skal hun kun ligge helt nede ved føttene. Snodig oppførsel. :sexy:

Skrevet

Storepusen stiller seg på maven min og tramper med bena og maler høylytt for han legger seg ned.

Lillepusen som er abyssiner liker ikke å bli løftet opp, men bøyer man seg ned, gnir og åler hun seg rundt meg mens hun sikler...og hun tramper masse med bena mens hun tar klørne ut og inn. hun reiser bust på rygg og hale. Typisk abyssineroppførsel, tror jeg.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Skal vi seee....

Zita:

- etter å ha fått litt kos, hvis hun får beskjed om at når er det nok, så går hun en runde rundt det nærmeste bordbeinet og tilbake igjen :fnise:

- når hun hører ordet "tur" løper hun ut i gangen og slenger seg med all kraft inn i døra.

- når vi besøker svigers hopper hun opp på alle for å hilse, men ikke svigermor. Hun er nemlig redd for hunder, noe hun merker veldig godt. Så hun bare setter seg foran henne og skakker på hodet før hun løper vidre til nestemann.

- passer alltid på bestemoren til min kjære. Ligger alltid inntil stolen hennes med ryggen til.

- hvis noen krangler eller kjefter (mennesker eller dyr) så kommer hun løpende og stiller seg i midten.

- når hun leker med valper ligger hun hele tiden,samtidig som hun spretter rundt. Det har hengt igjen fra naboen fikk en liten drevervalp, og hun fikk beskjed om å legge seg ned så hun ikke skulle mose valpen helt.

- elsker å ligge på fanget. Skal da ligge på rygg, med hodet på brystet og rumpa og rette bakbein utenfor knærne. Da snorker hun som et uvær.

Indi:

- skal helst ha hodet inni magen din eller under armen din når hun koser.

- hopper på tre bein når hun er glad.

- nyser hvis man lyser på henne med lommelykt.

- setter opp et sinnsykt skuffa og fornærma utrykk når hun må kle på seg for å gå ut. Hun er nakenhund, og får helt utrolige mengder smårynker i ansiktet.

Gjest Gjest_Jevan_*
Skrevet

Bikkja mi sover også på rare steder, helst i skittentøyet, og hun vil ligge nærmest mulig ansiktet mitt når hun får kos.

Hun uler, men bare når hun hører ambulanser, brannbiler eller politisirener.. Rare hunden min :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...