mia83 Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Jeg skal gifte meg på en lørdag og jobber i helsevesenet. Det faller seg slik at jeg har arbeidshelg når vi skal gifte oss. Får jo selvfølgelig byttet bort denne, jobbe den inn på forhånd eller i etterkant, men så var det en kollega av meg som sa at hun tror vi har krav på permisjon i forbindelse med bryllupet. Er det noen som vet om dette stemmer? Er det eventuelt permisjon med eller uten lønn? Har jeg krav på permisjon med lønn vil jeg jo selvfølgelig ikke bytte helgen og jobbe en annen isteden. Da søker jeg jo heller om permisjon. Avdelingsleder vet at jeg skal gifte meg og at jeg har arbeidshelg da, hun sa bare at den får jeg jo byttet bort.. Så hun nevnte ikke noe om permisjon... Hva er riktig?
Concertina Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Jeg skal gifte meg på en lørdag og jobber i helsevesenet. Det faller seg slik at jeg har arbeidshelg når vi skal gifte oss. Får jo selvfølgelig byttet bort denne, jobbe den inn på forhånd eller i etterkant, men så var det en kollega av meg som sa at hun tror vi har krav på permisjon i forbindelse med bryllupet. Er det noen som vet om dette stemmer? Er det eventuelt permisjon med eller uten lønn? Har jeg krav på permisjon med lønn vil jeg jo selvfølgelig ikke bytte helgen og jobbe en annen isteden. Da søker jeg jo heller om permisjon. Avdelingsleder vet at jeg skal gifte meg og at jeg har arbeidshelg da, hun sa bare at den får jeg jo byttet bort.. Så hun nevnte ikke noe om permisjon... Hva er riktig? Tror det varierer fra kommune til kommune, fylke til fylke, på om man får lønnet eller ulønnet velferdspermisjon til eget bryllup, feks så tilbyr Nordland Fylkeskommune en dag lønnet permisjon, samme gjør Lørenskog kommune, mens feks Vadsø kommune tilbyr ulønnet permisjon. Så du burde sjekke på websiden til din kommune.
Usikker Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Hos oss er det èn dags velferdsperm m/lønn når man gifter seg.
mia83 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2008 Tror det varierer fra kommune til kommune, fylke til fylke, på om man får lønnet eller ulønnet velferdspermisjon til eget bryllup, feks så tilbyr Nordland Fylkeskommune en dag lønnet permisjon, samme gjør Lørenskog kommune, mens feks Vadsø kommune tilbyr ulønnet permisjon. Så du burde sjekke på websiden til din kommune. Hvor finner du det hen? Kan du se om du finner det for meg? Hehe.. Har lett litt men ikke funnet det.. www.hamar.kommune.no Har jeg krav på lønnet permisjon er det i så fall dårlig gjort av avdelingsleder å ikke informere om dette!
Furstina Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Det är kanske inte säkert på att avdelningsleder VET om att du har den rätten? Har det inte uppkommit tidigare så finns det kanske ingen anledning til latt han/hon ska veta det? Jag vet att jag informerade min chef om hur det fungerar med ersättning när man är hemma med barn, vilka rättigheter jag har, skyldigheter arbetsgivaren har och hur ersättningen fungerade. Om du jobbar inom kommunen har du kanske en facklig organisation att fråga? eller en personalavdelning? På personal eller kanske på lönekontoret brukar de veta sådant.
Concertina Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Hvor finner du det hen? Kan du se om du finner det for meg? Hehe.. Har lett litt men ikke funnet det.. www.hamar.kommune.no Har jeg krav på lønnet permisjon er det i så fall dårlig gjort av avdelingsleder å ikke informere om dette! Jeg fant ikke noe på din kommunes webside, men jeg ville gjort som Furstina foreslår, å snakke med lønningskontor ell.
mia83 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2008 Takk for svar begge to! Kan spørre han som har med lønninger å gjøre der jeg jobber. Kan eventuelt også ringe forbundet jeg er organisert i, det vet sikkert også hva jeg har krav på og ikke.
mia83 Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2008 Da var det i boks! Det står på intranettet her at man har krav på en dags permisjon med lønn i forbindelse med eget bryllup. Så da er søknaden snart ferdigskrevet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå