Ambriel Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #101 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg vet at dette kanskje er litt søkt... For to år siden hjalp vi et annet par å lete etter hennes forlovelses ring. De hadde lett mye, og til slutt kommet frem til at den måtte ha glidd av fingeren hennes mens de måkte bilen og fingrene hennes ble kalde. (Det var der vi kom inn, vi var parkert der deres bil hadde stått...) Vi endte i hvert fall med å finne ringen der ute. Siden den var varmere enn snøen når den falt av fingeren hadde den "gravd" seg litt nedover i snøen. Den var ikke lett å finne, og let mens det er lyst (vi lette i mørket...), men hvis noe sånt skulle ha skjedd er det verdt noe tid ute i kulda... Lykke til! Takk for tipset Kan ikke huske jeg har vært ute å skuffet noe snø eller noe. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde den på meg da den forsvant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #102 Del Skrevet 31. januar 2008 Si ikke det. Min lille sønn på to år svelgte en juggelring med stein og alt. Vi sjekket avføringa hannes i bleien i fire uker etterpå uten å finne ringen. Etter det gikk vi med ham til røntgen fordi vi mente at den satt fast et sted inni ham, men den var ikke å finne. Legen mente at den er ikke lett å se på røntgen siden den er av plast og beroliget oss med at den var sikkert kommet ut. Vi sjekket bæsjen hans i månedsvis etterpå, uten resultat. Så kanskje den ligger inni ham ennå. Nå er gutten nesten voksen og det skulle ikke forundre meg om den dukker opp ved en blindtarmbetennelse feks. En hard diamantring skulle nok være lett å se på røntgen. Forsøket verdt? Hmm, du har et godt poeng... Kanskje jeg skal ta å sjekke det, som sagt, det er forsøket verdt... Da kan jeg evt slå den tanken fra meg Takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #103 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg har nå snakket med veterinær, og de lo litt da jeg fortalte hva som hadde skjedd Han synes det virket lite sannsynlig at hun skulle svelget den, siden hun er såpass liten. Sjansen for at ringen ville gått ned i spiserøret uten å gjøre noe skade er veldig liten. I tiden etterpå har hun oppført seg helt normalt, hun spiser normalt, drikker normalt, bæsjer normalt og ingen oppkast. De hadde uansett ikke tid til å ta et bilde idag (pga mange operasjoner), så ser an situasjonen over helgen og drar til vet på mandag (når vi er tilbake i storbyen) Da var det vel egentlig bare 1 alternativ igjen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Synska Skrevet 2. februar 2008 #104 Del Skrevet 2. februar 2008 Har latt deg leve litt i håpet men ringen ser du aldri mer igjen med det første og ikke der du vil se den om du forstår. Tenkte vedkommende skulle få en sjangse til å legge den tilbak i ren samvittighet. Den er ikke i hjemmet ditt.Den sitter på en annens finger.Tror det er ei ung jente. Pass på smykkene dine og ikke tro det beste om alle rundt deg.Mannen din kan du stole 100% på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2008 #105 Del Skrevet 2. februar 2008 Har latt deg leve litt i håpet men ringen ser du aldri mer igjen med det første og ikke der du vil se den om du forstår. Tenkte vedkommende skulle få en sjangse til å legge den tilbak i ren samvittighet. Den er ikke i hjemmet ditt.Den sitter på en annens finger.Tror det er ei ung jente. Pass på smykkene dine og ikke tro det beste om alle rundt deg.Mannen din kan du stole 100% på. Sånne uttalelser skal man være forsiktig med med mindre man sitter på bevis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2008 #106 Del Skrevet 2. februar 2008 Sånne uttalelser skal man være forsiktig med med mindre man sitter på bevis. Hva da? Trådstarter skrev jo dette selv.Se her: Da var det vel egentlig bare 1 alternativ igjen da Synska bekreftet det bare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #107 Del Skrevet 2. februar 2008 Har latt deg leve litt i håpet men ringen ser du aldri mer igjen med det første og ikke der du vil se den om du forstår. Tenkte vedkommende skulle få en sjangse til å legge den tilbak i ren samvittighet. Den er ikke i hjemmet ditt.Den sitter på en annens finger.Tror det er ei ung jente. Pass på smykkene dine og ikke tro det beste om alle rundt deg.Mannen din kan du stole 100% på. Uff, fikk en skikkelig klump i magen nå Jeg har liksom ikke slått meg til ro med tanken om at den er borte... Dumt spørsmål, men er du virkelig synsk? Må være veldig spennende å kunne se slike ting Har prøvd å lufte for samboer om det var mulig at sønnen kunne tatt den, men han kunne jo selvfølgelig ikke forstå hvorfor han skulle ta den... Skal arrangere skattejakt i kveld med minstemann (det er jo ekte gull han leter etter), med 100 kroner i finnerlønn dersom han finner ringen.. Dersom den ikke dukker opp er det vel bare å innse at den har blitt tatt :gråte: Får prøve å konfrontere eldstemann neste helg, høre om han vet noe om det... Noen typiske tegn som avslører om han lyver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Bitten_* Skrevet 2. februar 2008 #108 Del Skrevet 2. februar 2008 Hjelpe meg .. tror du virkelig hun er synsk? Et godt råd: Ikke så mye som antyd at gutten har tatt ringen ... det er veldig farlige beskyldninger og du vil antagelig aldri kunne rette opp skaden i ettertid. Aldri beskyld noen før du har håndfaste bevis .. og de skal være håndfaste ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2008 #109 Del Skrevet 2. februar 2008 Hei. Har fulgt litt med på tråden din, håper du finner ringen din. Veit ikkje hvor du bor, men vist du bor på en liten plass kunne du kansje besøkt din lokale gullsmed. Kansje vist noen har tatt den har prøvd å få penger for den der. En tanke som slo meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #110 Del Skrevet 2. februar 2008 Hei. Har fulgt litt med på tråden din, håper du finner ringen din. Veit ikkje hvor du bor, men vist du bor på en liten plass kunne du kansje besøkt din lokale gullsmed. Kansje vist noen har tatt den har prøvd å få penger for den der. En tanke som slo meg. Takk Og takk for tipset, men vi bor i Oslo Er litt for mange gullsmeder her til at jeg gidder det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Synska Skrevet 4. februar 2008 #111 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Hjelpe meg .. tror du virkelig hun er synsk? Et godt råd: Ikke så mye som antyd at gutten har tatt ringen ... det er veldig farlige beskyldninger og du vil antagelig aldri kunne rette opp skaden i ettertid. Aldri beskyld noen før du har håndfaste bevis .. og de skal være håndfaste ... Ringen er ikke i huset. Ringen ble borte i den perioden kun ts. samboeren og stesønnen var der. Ingen her beskylder guttungen direkte for å ha tatt den, hun skal heller ikke gjøre det. Realistisk sett er det han. Tanken om at det er han bør man holde for seg selv, men det finns mange måter å gå fram på mht. utspørring. Ringen er bortevekk, jeg tror på mye men ikke at den er smuldret opp til å bli til luft. Gjest Bitten, det er ikke nødvendig å fortelle hverken meg eller ts at du ikke skal beskylde noen for noe uten håndfaste bevis.Det sier seg selv at det blir feil og urettferdig. Endret 5. februar 2008 av Synska Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #112 Del Skrevet 6. februar 2008 Ringen er ikke i huset. Ringen ble borte i den perioden kun ts. samboeren og stesønnen var der. Ingen her beskylder guttungen direkte for å ha tatt den, hun skal heller ikke gjøre det. Realistisk sett er det han. Tanken om at det er han bør man holde for seg selv, men det finns mange måter å gå fram på mht. utspørring. Ringen er bortevekk, jeg tror på mye men ikke at den er smuldret opp til å bli til luft. Gjest Bitten, det er ikke nødvendig å fortelle hverken meg eller ts at du ikke skal beskylde noen for noe uten håndfaste bevis.Det sier seg selv at det blir feil og urettferdig. Takk Samboer skal ta en lang og god samtale med sønnen når han kommer til helgen. Han har endret seg veldig den siste tiden, han er jo 16 så det måtte vel komme, men han må vite at vi har regler her som gjelder han også... Vi kommer ikke til å anklage han for å ha tatt ringen, men la han vite at vi leter etter den og hvordan situasjonen er. Samboer ser jo fort om han lyver, eller om han snakker sant... Kan jo være han har hatt venner på besøk.. Jeg var på jobb den lørdagen den helgen, så hva som skjedde her hjemme er jeg neimen ikke sikker på :-/ Den ligger hvertfall ikke i leiligheten, den er endevendt 2 ganger nå uten hell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kahlan Skrevet 6. februar 2008 #113 Del Skrevet 6. februar 2008 HAr du skuffer i nattbordet? Sjekk bak skuffene og nederst inni nattbordet...der har jeg funnet ting som har lurt seg bort innimellom. Du får ha lykke til videre med letingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #114 Del Skrevet 7. februar 2008 HAr du skuffer i nattbordet? Sjekk bak skuffene og nederst inni nattbordet...der har jeg funnet ting som har lurt seg bort innimellom. Du får ha lykke til videre med letingen! Vi har et nattbord med en skuff, og et åpent rom under... Har dratt ut hele skuffen, og sjekket den og rommet under uten å finne noen Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 7. februar 2008 #115 Del Skrevet 7. februar 2008 Har dere sjekket godt inni ALLE dynetrekk og putevar, samt laken? Filteret på vaskemaskinen og tørketrommelen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eugene Onegin Skrevet 7. februar 2008 #116 Del Skrevet 7. februar 2008 hvordan kan dette omtales som en krise ? det som skjer i Kenya det er krise. kanskje jeg må være kvinne for å forstå hvordan det kan kalles krise og miste en ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amles Skrevet 7. februar 2008 #117 Del Skrevet 7. februar 2008 Uff, vær veldig forsiktig når dere skal snakke med stesønnen din. Dumt hvis han ikke har gjort det. Det ene alternativet du mener er igjen, trenger ikke være det siste.. Merkligere ting har skjedd.. En liten ring kan fort bli borte. Ringen kan ha falt på gulvet, falt oppi klær som har ligget der, blitt med klærne ut på bad/vaskerom, falt ned i en kum el.,falt av på veien, blitt sparket avgårde og fraktet videre på ferden på den måten. Det kan ikke ha vært noen inne hos dere(tyver) og tatt den? Her i huset ble 3 pc'r,masse musikk utstyr, en veske og en almanakk borte i løpet av 1 time, mens jeg, mann og barn var hjemme. Jeg gikk ut og inn av det rommet det var på ca hvert 10 min. Skjønner det ikke den dag i dag, men det er jo store ting, så selvsagt må noen ha tatt de. En liten ring kan bli borte veldig lett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #118 Del Skrevet 7. februar 2008 Uff, vær veldig forsiktig når dere skal snakke med stesønnen din. Dumt hvis han ikke har gjort det. Det ene alternativet du mener er igjen, trenger ikke være det siste.. Merkligere ting har skjedd.. En liten ring kan fort bli borte. Ringen kan ha falt på gulvet, falt oppi klær som har ligget der, blitt med klærne ut på bad/vaskerom, falt ned i en kum el.,falt av på veien, blitt sparket avgårde og fraktet videre på ferden på den måten. Det kan ikke ha vært noen inne hos dere(tyver) og tatt den? Her i huset ble 3 pc'r,masse musikk utstyr, en veske og en almanakk borte i løpet av 1 time, mens jeg, mann og barn var hjemme. Jeg gikk ut og inn av det rommet det var på ca hvert 10 min. Skjønner det ikke den dag i dag, men det er jo store ting, så selvsagt må noen ha tatt de. En liten ring kan bli borte veldig lett... Ja jeg vet at ringen fort kan bli borte, derfor vi har letet over hele leiligheten og ikke bare der jeg vet den lå sist... Jeg er ikke en person som lett mister ting, har egentlig aldri mistet noe som helst, så at jeg skal ha mistet den ute, eller lagt den fra meg ute er veldig lite sannsynlig (selvfølgelig det kan jo ha skjedd jeg sier ikke det, man sjansene er veldig små). Jeg har ikke brukt den siden jeg la den på nattbordet mitt, og en dag er den plutselig borte. I det tidsrommet som den har forsvunnet er det bare oss 3 (meg, samboer og sønnen) pluss den lille Chihuahuaen våres som har vært i leiligheten. Jeg har snakket med 2 veterinærer og begge har sagt at sannsynligheten for at hun skulle tatt den, og evt svelget den er veldig liten siden hun er i fin form. Jeg synes det virker rart at det skulle vært tyver her og tatt den, ville de ikke da tatt diamantsmykket mitt, og iPod Touchen min som også lå på nattbordet? Synes det er rart de bryter seg inn kun for å ta den ene ringen som lå på nattbordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #119 Del Skrevet 7. februar 2008 Har dere sjekket godt inni ALLE dynetrekk og putevar, samt laken? Filteret på vaskemaskinen og tørketrommelen? Jepp God tur forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 7. februar 2008 #120 Del Skrevet 7. februar 2008 Jepp God tur forresten Takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå