Gå til innhold

Kalkun og lavest mulig kilopris... Hvilken butikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og har ikke fått stipend og lån fra Lånekassen ennå, men har så fryktelig lyst på kalkun :fnise:

Er det noen av butikkjedene som har tilbud på kalkun (altså en hel, rå), eller er det noen av dem som alltid har lavere kilopris enn de andre? Jeg var en tur på ICA i går, men det er stort sett den butikken som er dyrest av alle, så jeg regner med at det finnes noe billigere.

Håper noen av dere kan gi meg tips :klemmer:

Skrevet

Før jul fikk man den i alle fall for 20 kroner kiloen på rema, og det er ofte det den koster der, men.. de har ikke tilbud på rema. Det er bare det at de tingene som er "tilbud", de har de ikke resten av året. Fast lav pris... når varen er i butikken, hvilket pleier stort sett for kalkunens del begrense seg til desember. (eller til det er utsolgt da)

Skrevet
Jeg er student og har ikke fått stipend og lån fra Lånekassen ennå, men har så fryktelig lyst på kalkun :fnise:

Er det noen av butikkjedene som har tilbud på kalkun (altså en hel, rå), eller er det noen av dem som alltid har lavere kilopris enn de andre? Jeg var en tur på ICA i går, men det er stort sett den butikken som er dyrest av alle, så jeg regner med at det finnes noe billigere.

Håper noen av dere kan gi meg tips :klemmer:

Mega her jeg bor har tilbud på kylling og kalkunprodukter fra Prior denne uken. Tror ikke det finnes hele som er rå, men i vært fall et lite tips.

Skrevet

Takk for tips! Da stikker jeg innom Rema senere i dag. Kalkun er jo så godt!

Skrevet

Men en hel kalun er myyyyyyye mat....

(og tar en hel liten evighet å lage)

Vi kjøpte den minste kalkunene vi fant på rema i desember, var fire voksne og en ettåring til middag, og spiste vel ikke halvparten engang... så til en enslig student bør du enten ha mange gode venner, eller gode frysemuligheter....

Skrevet

et kalkunbryst? det er jo dyrere kilopris enn en hel kalkun, men dersom de bare selger store kalkuner, er det kanskje nok mat og billigere. Dersom du ikke har tenkt å fryse ned da?

Skrevet

Har en frysemuligheter er det jo ikke noe problem med rester, "store" rester kan varmes opp i folie i ovnen, kjøtt rensket fra bena er gode i gryteretter, i en omelett og lign. Har i alle fall aldri problemer med å bruke opp kalkun rester

Skrevet

Neida, kalkunrester blir god mat det. Men MYYYYE rester av en kalkun til ET menneske, MANGE restemiddager, og ikke alle studenter har like enorme frysemuligheter...

Men det vet trådstarter best selv.

Skrevet

Takk for svar! Jeg har gode frysemuligheter, og selvfølgelig mange sultne studentvenner som nok gjerne stikker innom for et lite kalkunmåltid ;) Jeg har kjøpt ferdig oppskårne kyllingbryst før, men synes ikke det ble noe godt.

Når vi er inne på kalkun: Hvor stor kalkun tror dere jeg får plass til i ovnen min? Synes den ser ganske liten ut egentlig. Nå har jeg målt, og den er ca. 45 centimeter bred, 30 cm. høy og 40 cm. "dyp". Kjedelig å kjøpe en kalkun som er alt for stor ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...