Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #21 Skrevet 19. januar 2008 Overvektige og røykere burde ikke få barn!
Gjest Chrizzy Skrevet 19. januar 2008 #22 Skrevet 19. januar 2008 Overvektige og røykere burde ikke få barn! Dårlige holdninger finnes det mange variasjoner av.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #23 Skrevet 19. januar 2008 Bare for å sette ting litt i perspektiv: Min kone bruker bukser/underdeler i størrelse 38 og overdeler i størrelse 36 eller 38. Klærne sitter bra, hun har ingen synlige valker og framstår absolutt ikke som spesielt overvektig. Hun spiser normalt sunt, trener minst tre ganger i uka, har en fysisk jobb og er absolutt ikke i dårlig form. Likevel har hun en BMI på litt over 33. Det er nemlig ikke sånn at BMI nødvendigvis avspeiler hvor tykk man er eller ikke er. Det finnes uendelige variasjoner av hvordan kropper ser ut og er satt sammen. Av to personer med samme vekt kan den ene være tykk og den andre nesten undervektig. Det er ikke sånn at alle helt plutselig blir tykke fordi de når et bestemt antall kilo eller et bestemt BMI-tall. Min kone er altså helt på grensa til å være for fet til å kunne få hjelp til å få barn. Visste virkelig ikke at sykelig fete mennesker passa i størrelse 36/38...
Gjest imli Skrevet 20. januar 2008 #24 Skrevet 20. januar 2008 Enig med gjesten over i at BMI er en dårlig måte å regne ut overvekt på, men en eller annen metode må de vel bruke for å finne ut hva som skal "defineres" som overvektig.
Harlekin Skrevet 20. januar 2008 #25 Skrevet 20. januar 2008 Dette er et diskusjonsforum. Da vil man ofte uttale seg om ting som ikke har direkte konsekvenser for en selv. Det betyr ikke at man ikke kan ha en fornuftig mening om det! Kanskje det nettopp er lettere å se saken på en fornuftig måte hvis man ikke er overvektig. Det har du selvsagt rett i, men det er lett å la følelsene styre i en sånn sak. Jeg er heller ikke overvektig, men jeg kan tenke meg hvordan det ville ha vært å bli nektet noe en var så fortvilet oppsatt på pga. av overvekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå