Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Måtte kjøpe en ny type for til katten i går, da det jeg pleier å kjøpe var utsolgt. Foret er fra samme produsent, RC, men den kresne katten min vil ikke ha det. Bruker vanligvis "Sterilised 37" og har nå kjøpt "indoor 27"(katten er innekatt). Bitene er litt større i dette nye foret. Jeg fylte opp skåla hans i går morges og han spiste ikke før i natt(da spiste han opp alt). Nå sitter han bare og ser på skåla og jamrer seg. Skal jeg bare la han fortsette å få dette foret eller hva? Han spiser jo når han blir sulten nok. Jeg har lite lyst til å kjøpe en ny sekk med for, før denne er tom.
Tabris Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Du kan jo kjøpe en annen type fôr og blande dem?
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Du kan jo kjøpe en annen type fôr og blande dem? Ja, det er verdt et forsøk, men ser for meg at han siler ut den maten han ikke vil ha. Dette er en skikkelig særing
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Katten er ukjent med smaken på det nye foret, og må få litt tid på seg til å venne seg til den. Den spiser når den er sulten (som den gjorde i natt).
Vici Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Min katt er også slik. Men den venner seg til det nye fôret. Går nok bra. Det værste var da jeg kjøpte lettfôr, hehehe. Da var den grinete skal jeg si deg!! Men etter 2 dager var alt ok igjen
Gjest ts Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Det var godt å høre Hehe, jeg må nesten le litt. Han sitter bare og ser stygt på meg.. Får håpe maten snart faller i smak.
Vici Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Ja, lykke til. Hvordan er katten ellers? Er den av den dominante typen? Min er ganske sær, og det er vel egentlig bare jeg som får lov til å gjøre som jeg vil med den.
Gjest ts Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 Ja, lykke til. Hvordan er katten ellers? Er den av den dominante typen? Min er ganske sær, og det er vel egentlig bare jeg som får lov til å gjøre som jeg vil med den. Sånn er det her også
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 Det er vel alltid anbefalt å blande litt av hvert for om du skal bytte på noe.
NovaFlare Skrevet 19. januar 2008 #10 Skrevet 19. januar 2008 Når du gir nytt fór skal du alltid blande det gradvis over 5 dager.
Ginajannoo Skrevet 20. januar 2008 #11 Skrevet 20. januar 2008 Visst du fortsatt har kvitteringen kan du bytte foret. De har smaksgaranti på RC
Gjest Plopp Skrevet 21. januar 2008 #12 Skrevet 21. januar 2008 Katten spiste jo når han blev sulten nok! :-) Men det kan jo være han ikke liker smaken, å det synes jeg ikke er spesiellt sært. Du trenger ikke å blande ut maten med den gamle, enten så liker han det eller ikke. Sånn funker mine katter hvertfall :-)
Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 4. februar 2008 #13 Skrevet 4. februar 2008 Uten at jeg har dyptgående kjennskap til royal canin kan jeg tenke meg til at deres inndoor inneholder litt mindre fett enn et standard voksenfôr. Ettersom fett er en smaksforsterker i maten er det ikke rart den rynker på nese.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2008 #14 Skrevet 4. februar 2008 Uten at jeg har dyptgående kjennskap til royal canin kan jeg tenke meg til at deres inndoor inneholder litt mindre fett enn et standard voksenfôr. Ettersom fett er en smaksforsterker i maten er det ikke rart den rynker på nese. Katten er fra før vant til å spise "sterilised" og det er et lavkalorifor. En ide å lese tråden først?
Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 4. februar 2008 #15 Skrevet 4. februar 2008 Katten er fra før vant til å spise "sterilised" og det er et lavkalorifor. En ide å lese tråden først? Beklager!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå