knudz3n Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Jeg bor i sambo sitt hus. Jeg betaler husleie og halvparten av fellesutgifter. Vi har bodd sammen i ca 1 1/2 år, han ønsker nå å kjøpe varmepume og spør om jeg kan betale halvparten.. Jeg er litt usikker på det. Varmepumpe er jo ganske dyrt +at man må ha montering. Jeg vil jo betale halvparten for noe som blir hans da, men jeg vil jo bruke den i den tiden jeg bor der... Hva ville du ha gjort? hva blir rett egentlig?? Vi har ikke felles økonomi..
Gjest Blondie65 Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Så lenge dere ikke har felles økonomi og du ikke er medeier i hans hus ville jeg ikke betalt halvparten av en slik fast installasjon i hans bolig. Det må i så fall gå klart frem at en evt. verdiøkning pga installert varmepumpe skal komme deg til gode ved et evt. andels kjøp i leiligheten i fremtiden. Han kan evt. ta inn økt verdi av bolig ved å pålegge deg en økt husleie som står i forhold til at boligen nå har installert varmepumpe. Du får fordel av dette uansett i form av lavere oppvarmingsbudsjett så her går dine kostnader ned. Felles økonomi er en ting, men å bo sammen med et leieforhold slik dette er medfører at han som husvert har investeringskostnadene på boligen helt og holdent. Det må han forholde seg til.
knudz3n Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2008 Takk for svar. Følte selv at det ble galt at jeg betalte halvparten på den. Men ville bare få det bekreftet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå