Gå til innhold

Jeg har ikke forbrenning


belinda

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg sliter, må leve på knekkebrød, ris og kylling for å holde vekta nede. SPiser jeg det jeg kaller normal mat som poteter, brødskiver, ost, ...osv, så går vekta opp med en gang.

Jeg går en del tur, men annen trening blir det lite av pga jeg er student og har utrolig mye å lese.

Noen som har noen gode råd for å få forbrenningen opp? Er temmelig lei knekkebrød og ris nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På www.greteroede.com er det mange oppskrifter på sunn og mager mat.

Jeg har prøvd flere av disse, og mange er veldig gode!

Jeg forstår problemet ditt, men jeg tror det er viktig å tenke over at ikke alle kan være "modell-slanke". Hvis du spiser fornuftig og trener regelmessig, så kan det være at vekta vil øke litt, og at den vil stoppe på et nivå som er "rettere" for deg.

Ikke vet jeg... Jeg jobber med dette sjøl for tida...

Men prøv de oppskiftene. De er som sagt gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også av den typen som legger på meg bare jeg går forbi en sjokolade. :roll:

Den eneste måten jeg klarer å holde vekta under kontroll på, er å spise ofte og sunt samt trene. Treningen er viktig! Når du får mere muskler så øker nemlig forbrenningen. Og du kan ta deg en ekstra runde rundt sjokalden uten å legge på deg. :blunke:

Du har sikkert tid til å trene 30 minutter hver dag? En treningsøkt øker også konsentrasjonsevnen så det kommer ikke til å gå utover lesingen.

Lykke til!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Det eneste som får fart på forbrenning er trening!!

Husk at ris innheholder en del karbohydrater. Spis protein-rik mat som hvitt kjøtt, fisk, grønnsaker, frukt og rent rødt kjøtt. Det finnes mange spennende sunne matretter, trenger absolutt ikke leve på knekkebrød og ris! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang trening, så kan du jo prøve hjemmetrening.

Både ting som ergometersykkel, steppemaskin, tredemølle og andre typer treningsapparater til hjemmebruk kan du jo bruke mens du allikevel leser, ser på TV eller gjør noe annet.

Om du f.eks sykler (eller annet) effektivt ett kvarter om morgenen, ett kvarter når du kommer hjem fra studie el., ett kvarter etter maten og ett kvarter før du legger deg, så er vel det ihvertfall med på å øke forbrenningen i forhold til å ikke bevege seg?

Jeg har funnet frem en steppemaskin jeg hadde, stepper ivei en time hver kveld nå, de gangene jeg er hjemme og allikevel hadde sittet å lest eller sett på TV. Om det ikke passer med mer en en halvtime, så er dog en halvtime på steppen bedre en en halvtime i sofaen.

Det går fort å greit dersom du har apparatet lett tilgjengelig, og dersom du har viljestyrke nok til virkelig å ønske å få beveget deg litt ekstra.

(også er det myyyye greiere en å måtte ut igjen å reise til ett treningssenter for så å måtte reise hjem igjen, det tar jo enda lenger tid, også går lett "hele" kvelden med til "den pokkers" treningsøkta!) :wink:

Spise lite og ofte skal vel være bra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket stoffskiftet ditt? For lavt stoffskifte kan bremse forbrenningen dramatisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Du må nok ut av soffan ja, sorry

Nedsatt forbrenning kommer av inaktivitet nemlig

Tenk på hvor naturlig det er egentlig.

joule-zloty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - ha'kke så mye nytt å komme med i forhold til det de andre sier. Men vil anbefale en joggetur hver dag jeg! Funker for meg, iallefall! Billig er det også (et par gode joggesko får du for under tusenlappen), ut i frisk luft kommer du, og så får du en enorm tilfredsstillelse når du merker at kondisjonen blir bedre og bedre for hver tur! Begynn med en kort tur annenhver dag, og så kan du gradvis øke både lengden og hyppigheten...

En annen ting - det kan være lurt å tenke på når på døgnet du spiser! Det sies at man skal spise et passe stort måltid ca. hver fjerde time, men ikke spise etter klokka 20:00 (ca.). For om kvelden/natta er forbrenningen svært lav, nemlig!!

Lykke til, iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen sofa gris! jeg går til og fra skolen hver dag, som er en halv times gange hver vei. og jeg prøver også ca annen hver dag i tillegg gå en lengre tur på ca 1,5 t på fjellet inklusiv styrketrening når jeg kommer hjem. Ellers spiser jeg 4-5 måltider for dagen.og det er sunn mat, spiser meg ikke propp mett.

Dette har funka for jeg har iløpet av det siste året gått ned 8kg.

men spiser jeg normal husmannskost fyker vekta opp. Det legger seg rundt magen for det meste.

Jeg bør vel aksepere at jeg ikke er født til å være i den vekta jeg ønsker (62kg).

Skal sjekke ut den grethe Rhode siden :wink: takk for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra at du går tur da, og det er godt for kropp og sjel.

Men skal du ha merkbare resultater må du nok opp i puls, svette og bli sliten. Det er det som er trening.

Hvis du har lest litt om puls treninger(intervall) så kan en kort økt med dette gi meget stor fremgang for kondisjonen på kort tid(uker!)

Intervall-zloty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Husk at ikke all trening er riktig trening i forhold til å bryte ned fett!

Men trening med relativt lav intensitet og med god tilgang på oksygen, vil føre til at musklene velger å bryte ned fett for å skaffe seg energi. Fettet (triglycerider) spaltes ned til fettsyrer som igjen brytes ned gjennom noe som kalles krebs syklus.

Nok om det.... trening over lengre tid, hvor du har middels høy puls (slik at du puster godt) vil være riktig trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...