Gjest Farao på ferie Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har en tese: det finnes to typer mennesker på KG og andre steder på Internett. Den første typen bruker liten tid på hvert innlegg, skriver ned det de føler i øyeblikket, og leser ikke over innleggene for å finne skrivefeil ol. Det betyr ikke nødvendigvis at bidragene er dårligere (de kan være både glimrende og elendige), bare at de er formulert relativt raskt. Den andre typen bruker ganske lang tid på innleggene, i hvert fall hvis det er snakk om noe av en viss lengde. De leter etter de beste formuleringene, linker kanskje til kilder, og leser alltid gjennom det de har skrevet for å finne skrivefeil. Hvilken type er du?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har en tese: det finnes to typer mennesker på KG og andre steder på Internett. Den første typen bruker liten tid på hvert innlegg, skriver ned det de føler i øyeblikket, og leser ikke over innleggene for å finne skrivefeil ol. Det betyr ikke nødvendigvis at bidragene er dårligere (de kan være både glimrende og elendige), bare at de er formulert relativt raskt. Den andre typen bruker ganske lang tid på innleggene, i hvert fall hvis det er snakk om noe av en viss lengde. De leter etter de beste formuleringene, linker kanskje til kilder, og leser alltid gjennom det de har skrevet for å finne skrivefeil. Hvilken type er du? Jeg er vel av natur type to, men her inviteres det ikke til å bruke lang tid, så da så.
Knøttet Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 En slags lett blanding? Jeg skriver ikke innlegg i hui og hast, men jeg bruker ikke lang tid og ser gjennom ord for ord heller. Har jeg skrivefeil ser jeg de som regel med en gang, og retter de dermed også med en gang.
Gjest Bond Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Litt av hvert, det spørs veldig mye hva det er snakk om. For en eller annen grunn blir skrivefeil mye mer synlige etter en har trykket 'Svar' :-D
Gjest trega Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Jeg har aldri vært kjent for å være særlig impulsiv av meg så her brukes det tid på hvert innlegg. Og noen ganger resulterer det i at innlegg ikke blir sendt fordi jeg er så treg at poenget har forsvunnet for lenge siden. Skrivefeil prøver jeg å unngå men lykkes ikke bestandig og ergrer meg grønn hver gang jeg oppdager en skrivefeil hos meg selv. Er ikke så opptatt av andres feil på dette området. Det blir med andre ord veldig mye lesing her inne og lite skriving.
Gjest barelillemeg Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Varierer. Dersom jeg svarer på en tråd går det ofte litt fort. Starter jeg en tråd er jeg mer nøye.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå