Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2002 #1 Skrevet 6. april 2002 Vet dette har vært oppe før, men: Er det noen som kan anbefale en flink trompetist Oslo-området ? I tillegg vil jeg gjerne få noen forslag om hva som er fint på trompet ? Både inn- og ut + noe rolig i midten.... Hilsen fra nyttårsbrud 2003
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2002 #2 Skrevet 6. april 2002 Pleace- kan ingen hjelpe meg ?? Nyttårsbrud 2003
Pludre Skrevet 6. april 2002 #3 Skrevet 6. april 2002 Hei ! Jeg har et par forslag til deg !! Trumpet Voluntary av Jeremiah Clarke og Trumpet Tune av Purcell. Begge disse er skrevet for trompet og en fine begge to !! Håper det var til hjelp ! Pludre 12
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2002 #4 Skrevet 6. april 2002 Tusen takk skal du ha Du har ikke noen trompetister å anbefale også ?? Nyttårsbrud 2003
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #5 Skrevet 24. april 2002 pusher denne litt opp for å se om noen kan svare på dette nå.... Hiløsen nyttårsbrud 2003
Niso Skrevet 24. april 2002 #6 Skrevet 24. april 2002 Kontakt et musikkorps (med eldre ungdommer eller voksne musikanter, kanskje ikke rene skolekorps) og spør om de kan ha noen som vil spille som solist i kirken. En tidligere venninne av meg (må vel kunne si det, vi har mistet kontakten...) spiller kornett (en slags liten trompet), og har en del oppdrag som solist i kirken. Hun spiller i det som jeg tror heter Asker Musikkorps. Håper dette kunne være til noe hjelp...
Mrs. B Skrevet 24. april 2002 #7 Skrevet 24. april 2002 I min søsters bryllup spilte en trompetist som heter Morten Marcus.. Han spilte Clarkes "Trumpet Voluntary" og "Ut Mot Havet". 12
Line A. Skrevet 24. april 2002 #8 Skrevet 24. april 2002 Gabriels Obo av Ennio Morricone er veldig fin (filmmusikk fra The Mission) Jeg har navn og tlf til en i Sandefjord, men du synes kanskje det blir litt langt unna? Send meg en mail hvis du vil ha det. Line
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #9 Skrevet 24. april 2002 takk til dere begge- men jeg tenker det må gå an å få tak i noen i Oslo området ?? Vet virkelig ingen om noen ?? Nyttårsbrud 2003
Niso Skrevet 24. april 2002 #10 Skrevet 24. april 2002 Nyttårsbrud: Istedenfor et konkret forslag (navn), ga jeg da vitterlig et tips om hvordan få tak i en trompetsolist? Det er bare å sjekke litt rundt, og da gjerne via musikkorps der du bor... Har du forresten spurt på kirkekontoret? Det er ganske sikkert andre som har hatt trompetsolister i vielser der før, og kanskje noen på kirkekontoret er kjent med hvem noen av solistene er.
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #11 Skrevet 24. april 2002 Niso Ja jeg så det Jeg har vært i kontakt med kirkekontoret, og den de anbefalte kunne dessverre ikke spille i vårt bryllup Synes det er litt sjanseseilas å bare ta noen fra et musikkorps- for hva er værre å høre på enn halvgodt trompetspill..? Sier ikke at alle spiller halvgodt, men det er veldig vanskelig å vite før man har hørt noen. Det er liksom litt "tryggere" å ta en som er proff- ikke sant ? Nyttårsbrud 2003
Niso Skrevet 24. april 2002 #12 Skrevet 24. april 2002 Jeg tviler på at et musikkorps som f.x. Asker Musikkorps ville bare sendt en hvem-som-helst trompetist ut på et solist-oppdrag. Du finner mer info om korpset her: http://www.amk.no (Gå inn på medlemsliste, der finner du korpsets trompetister og andre medlemmer, bl.a. en som er bosatt i Oslo. Telefonnummer til den enkelte finner du også der.) Men - her er i alle fall et helt konkret forslag: http://www.mupo.no/htm/enkelt/enkeltpers.p...p?fil=10007.php (det står oppgitt flere referanser som man kan sjekke ut).
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #13 Skrevet 24. april 2002 Tuuusen takk skal du ha !!! Nyttårsbrud 2003
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2002 #14 Skrevet 25. april 2002 "O helga natt" er nydelig på trompet, den passer også godt til årstiden siden vi liker å kalle den en julesang. Benny
September-Maja Skrevet 25. april 2002 #15 Skrevet 25. april 2002 Skolekorpsene kan vel være litt riski, men det finnes jo mange flinke janitsjarkorps i Oslo. Disse har jo også konserter fra tid til annen hvor du kan få hørt solistene. Eller du kan jo avtale å møte de et sted eller komme på øvingen (de fleste har nok øving en gang i uken) så du kan få hørt de. Jeg vet linken til hjemmesidene til et av byens janitsjarkorps, så du kan jo sjekke der. Jeg vet at en eller flere av trompetistene i dette korpset har spilt i bryllup tidligere. http://www.romsas-janitsjar.no Flere korps finner du ved å sjekke internett. Kan nevne janitsjarkorps som Sagene , Østre Aker, Kampen. Ved å sjekke disse så er jeg i alle fall sikker på at du kan finne flere dyktige trompetister.12
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2002 #16 Skrevet 25. april 2002 Heisann Vi hadde en fryktelig flink trompetist i vårt bryllup. Dersom du er interessert kan vi kanskje mailes ? Vennlig hilsen Anine )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå