Gjest Gjest_sommerbruden_* Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Sitter her å grovskriver en bordplan. Jeg får det bare ikke til å gå opp. Ikke hvis jeg skal være nøye på å ha annenhver mann og kvinne. Og jeg vil jo gjerne ha de nærmeste fremst. Hvordan gjør dere det? Vi skal ha hestesko.
Lilywhite Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Sitter her å grovskriver en bordplan. Jeg får det bare ikke til å gå opp. Ikke hvis jeg skal være nøye på å ha annenhver mann og kvinne. Og jeg vil jo gjerne ha de nærmeste fremst. Hvordan gjør dere det? Vi skal ha hestesko. Tradisjonelt skal vel brudeparets foreldre sitte ved siden av brudeparet. Egentlig skal brudens mor ha brudgommens far ved siden av seg, og brudens far brudgommens mor ved sin side. Så kommer vel forloverne, og så andre nære, som søsken og/eller besteforeldre... Hvertfall sånn vi har tenkt. Så kommer onkler/tanter, kusiner og fetre nedover slik som vi føler det passer at folk sitter sammen... vi skal bare ha øvrige venner enn forloverne til kaffe, da det blir vanskelig å dele opp venneflokken...
Gjest Gjest_Sommerbruden_* Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Tradisjonelt skal vel brudeparets foreldre sitte ved siden av brudeparet. Egentlig skal brudens mor ha brudgommens far ved siden av seg, og brudens far brudgommens mor ved sin side. Så kommer vel forloverne, og så andre nære, som søsken og/eller besteforeldre... Hvertfall sånn vi har tenkt. Så kommer onkler/tanter, kusiner og fetre nedover slik som vi føler det passer at folk sitter sammen... vi skal bare ha øvrige venner enn forloverne til kaffe, da det blir vanskelig å dele opp venneflokken... Takker og bukker masse for svar. Men blir det rart hvis det må sitte 2 gutter ved siden av hverandre? Vi skal prøve på gutt,jente,gutt,jente så langt det lar seg gjøre, men det ser ikke ut til at det går opp. det blir flere menn enn kvinner. Er det rart å ha blomsterpikene ved samme bord som oss? Så starter man på forlovere og går nedover med søsken o.s.v.
Lilywhite Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Takker og bukker masse for svar. Men blir det rart hvis det må sitte 2 gutter ved siden av hverandre? Vi skal prøve på gutt,jente,gutt,jente så langt det lar seg gjøre, men det ser ikke ut til at det går opp. det blir flere menn enn kvinner. Er det rart å ha blomsterpikene ved samme bord som oss? Så starter man på forlovere og går nedover med søsken o.s.v. Jeg synes ikke det er rart at to gutter sitter ved siden av hverandre, alle skjønner jo det hvis det ikke går opp 50/50. Vet ikke om jeg ville plassert blomsterpikene nærmere dere enn forloverne, hvis det var det du mente?
Gjest Gjest_Sommerbrud_* Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Jeg synes ikke det er rart at to gutter sitter ved siden av hverandre, alle skjønner jo det hvis det ikke går opp 50/50. Vet ikke om jeg ville plassert blomsterpikene nærmere dere enn forloverne, hvis det var det du mente? Ja, det var det jeg tenkte. Det er "små" kusiner av sambo. Svigerfar mener de bør sitte der, for da har de styr på dem, og at det kanskje er litt stas for dem. De kan ikke sitte samme sin mamma begge to, da blir det bare tull... Jeg er litt usikker på dette her jeg. :klø:
Marge Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Vi skal ha foreldre og besteforeldre, søsken nærmest oss. Vi skal også sitte i hestesko, og forloverne sitter på den midterste armen (det er tre) helt inntil hovedbordet. Vi må "jukse" litt på å ha de nærmeste nærmest oss for å få de små til å sitte sammen med en voksen som kan hjelpe dem - det er jo ingen firkantede regler for slikt. Og har du flere menn enn kvinner på lista så lar det seg jo ikke gjøre å sitte annenhver mann - kvinne, men det er jo ikke noen krise? Det viktigste er vel at alle får sitte sammen med noen de kan snakke med og ha det koselig sammen med?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Hva er egentlig grunnen til at forloverne skal sitte nærmest?
Hedda-78 Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 Vi hadde seks personer på hovedbordet, brudepar og fire foreldre. Resten plasserte vi slik det passet, uten hensyn til hvem som var nærmes. Forloverne plasserte vi slik at vi hadde øyekontakt med dem (greit å kunne tilkalle forloveren min hvis det var noe), og toasmasteren slik at han satt lett tilgjengelig for å ha kontakt med kjøkkenet, og slik at flest mulig så ham når han skulle si noe.
sandra82 Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 Vi skal ha en E... på lang bordet skal vi sitte med mine foreldre innerst så hans... så hadde jeg tenkt til å sette enten besteforeldre eller datteren min og nevøen på hver sin side av svigers... dem er da 2 og 3,5 og trenger tilsyn... men skal dra tidlig med barnevakten... Forloverne våre hadde jeg tenkt til å ha sittendes i den midterste rekka ved oss... etter det er det litt fritt fram, plassere folk der det passer seg i forhold til alder og interresser men samtidig litt sprett.. Jeg skal også ha annenhver og håper det går opp, men gjør det ikke det så må man jo sette noen av samme kjønn sammen... rart eller ikke, har man no valg?!?!
foxie Skrevet 20. januar 2008 #10 Skrevet 20. januar 2008 Et godt råd, etter dere har plassert de som har obligatoriske plasser(foreldre,besteforeldre etc...) Sett de som kjenner hverandre nogenlunde sammen.Det blir en helt annen stemning, om folk som kjenner hverandre får sitte sammen, enn om en plasserer "ukjente" sammen.Latteren sitter i allefall litt løsere... men dette er bare min mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå