Gå til innhold

Når 2 blir til én...

No Shorty

Anbefalte innlegg

jeg bor ikke i haugesund lenger egentlig, men det er bare midlertidig mens je studerer...

jeg er veldig fronøy med kjolen, og jeg håper jeg blir like fornøyd medd en når dene r ferdig...

Klemmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg bor ikke i haugesund lenger egentlig, men det er bare midlertidig mens je studerer...

jeg er veldig fronøy med kjolen, og jeg håper jeg blir like fornøyd medd en når dene r ferdig...

Klemmm

Blir spennende å se hvordan kjolen blir!! Hvilken farge har du valgt på den? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den skal være hvit, offwhite, eggeskall, eller noe sånn.. jeg ahr ikke bestemt stoff ennå... det skal jeg ha mamma med på, siden hu skal sy den...

Klemmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Gratulerer med dagbok, og forestående bryllup.

Gøy å lese litt hva andre planlegger- Skal planlegge jeg også, om bare sambo sier ja 29 februar. :)

Ser ut som kjolen din blir kjempeflott.

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk og så får jeg krysse fingrene for deg...

I dag har vi vært å sett på litt papir... hehe... det høres rart ut å SE på papir, men det er det vi har gjort... Vi dro til SGS, og så hva det fantes av farger.... Vi ble vel enige om en skikkelig mørk lilla eller en mørk blå... Men det spørs jo hva vi finner når vi faktsk skal kjøpe... Han virket så ganske intressert, men jeg kan ikke holde på for lenge, for han går lei av å se på farger... Jeg har helt klart et annet forhold til farger enn han...

Men nå er det kveld og nå skal jeg legge meg...

Klemmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Jeg har helt klart et annet forhold til farger enn han...

:ler: er det ikke sånn det pleier å være? Du var god som fikk ham med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi vært å sett på litt papir... hehe...

Waow, ikke værst....Det er så utrolig mange ting jeg ikke har tenkt på at en er nødt å ta stilling til før et bryllup...Du er flink da! Skal sy kjole og greier!

Var innom en butikk her i Wien som selger stoff, de har rom på rom og bord på bord med alle mulig tenkelige stoff. Da stod jeg der å tenkte litt på deg. Der skulle du ha vært! :) No shorty's drømmeland..hehe

Ha en strålende dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du navnet og adressen til den stoffbutikken i wien...? Det er ikke utenkelig at mamma og jeg tar oss en utenlandstur på jakt etter stoff, men vi får se...

Klemmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvorfor ikke. Ligger midt i hovedhandlegata, ser liten ut fra utsiden, så husker ikke nummeret akkurat nå, men skal sjekke neste gang jeg er der. Det er i Mariahilferstrasse. :) Dere kan jo like gjerne gjøre det, er trossalt ikke så mye utvalg hjemme desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann nå var dte lenge siden sist, føles det som... men det er jo ikke så lenge siden...

ikke så mye har skjedd...

ingen planer lagt...

-------------

jeg er så usikker på hvilken kirke jeg skal velge....

Vi kan velge "mi", som jeg ble komfirmert i (selv om jeg ville bli komfirmert i ei anna) eller "hans" som han ble komfirmert i, eller egentlig også en tredje som han ble døpt i (men vi er på sett og vis enige i at vi vil gifte oss i ei tre kirke så da er den siste utelukket...)

Dette er hans kirke.

Og dette er min kirke (den øverste: Skåre kirke).

Tradisjonelt sett så skal vi gifte oss i mi kirke, men jeg har ikke så dypt forhold til min (ikke missforstå meg, jeg er kristen, men har bare ikke så dypt forhold til den gamle lokale kirka mi, og den mye er ikke "en drømmebryllupskirke"), og utseendes messig er begge kirkene ganske like...

Vi skal dra å besøke begge kirkene i sommer, og bli enige om det, men jeg heller mest mot hans kirke i øyeblikket...

-----------

Så er det navne-"problemet"... jeg har et ekstremt skjeldent etternavn, og jeg har ikke så lyst til å "kvitte" meg med det, men jeg ønsker også å være tradisjonell og ta hans etternavn... det er det som føles mest rett, å ta hans navn, for da føler jeg at vi er mer en enhet enn om vi hadde hvert vårt navn...

Det er broren min sin jobb å føre navnet videre (huff som jeg høres ut som ei, jah, jeg veit ikke hva en gang)...

Jeg tror pappa kanskje synes at det er synd om det blir enda en mindre med det etternavnet, og jeg synes jo at det er synd på sin måte jeg og...

argh!"!!!!! vanskelig.... men det har jeg lang tid til å tenke på...

(woho, for procrastination)

-----------

Og det var : "alot abot not much"...

Klemmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skåre kjerkå e jo kjempe fine då :jepp: Så lyse å fine!! Storesøsterå mi ska gifta seg der i vinter....

Me har valgt ei kjerka ingen av oss har tilhørighet te, bare fordi me syns de e den finaste kjerkå her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avaldsnes? jepp den er fin, og jeg kunne tenke meg å gifte meg der, men jeg gifter meg ikke på grunn av utsikten og den fine kirketrappa... men det er litt fristende...

men det er fin utsikt på torvastad og da... litt mer vær utsatt, men sånn er verden; det er ikke altid fint vær overalt...

Jeg håper bare at kirkene ikke er fullbooka til sommeren allerede... men det får vi satse på...

Klemmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På fredag ringte svigermor og lurte på om vi hadde bestilt lokale... Jeg trodde vi ahdde gjort det klart at vi ikke skulle bestille noe før til sommeren, for da kommer vi hjem og får sett på kirker og lokaler en siste gang før vi bestemmer oss... Det er egentlig litt tungvint å planlegge et bryllup på den andre kanten av landet, men det går på enn så lenge...

Ellers har det ikke skjedd så mye på denne fronten... Sitter mye å tenker på åssen invitasjonene skal se ut, men jeg kommer ikke så langt... har ikke pengene til å kjøpe papir og prøve meg frem akkurat nå... Men jeg har så lyst!

Klemmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Så heldig du er som har ei svigermor som bryr seg om planleggingen :) Men har dere sagt fra at ting ikke skjer før til sommeren, så skjer ikke ting før til sommeren. Tror egentlig ikke Haugesund er den verste byen egentlig, så lenge man ikke vil ha et spesielt lokale (som vi ville)...

Nå var jeg for ikke så lenge siden på Rica Maritim faktisk, og der har det blit veeeldig fint! :jepp: (bare et lite tips) Angret et lite sekund for at vi ikke giftet oss der heller, men så bestilte vi brudesuite der så var alt i orden ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-----------

Så er det navne-"problemet"... jeg har et ekstremt skjeldent etternavn, og jeg har ikke så lyst til å "kvitte" meg med det, men jeg ønsker også å være tradisjonell og ta hans etternavn... det er det som føles mest rett, å ta hans navn, for da føler jeg at vi er mer en enhet enn om vi hadde hvert vårt navn...

Det er broren min sin jobb å føre navnet videre (huff som jeg høres ut som ei, jah, jeg veit ikke hva en gang)...

Jeg tror pappa kanskje synes at det er synd om det blir enda en mindre med det etternavnet, og jeg synes jo at det er synd på sin måte jeg og...

argh!"!!!!! vanskelig.... men det har jeg lang tid til å tenke på...

(woho, for procrastination)

-----------

Og det var : "alot abot not much"...

Klemmmm...

Jeg har også ett "fredet" etternavn... datteren vår heter en kombinasjon av våres, altså med bindestrek.. mitt i midten. så da skal vi gjøre det samme...

sambo ville nok ikke tatt mitt navn uten hans sitt bak, så enten ville vi ikke bytta ellers ble det dette og til tross for at det er veldig vanlig nå å ikke gjøre noe som helst, så føler jeg meg mer som en familie om vi alle heter det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har funnet lys som jeg har lyst til å ha på bordet! de er bare så stilige synes jeg, men de jeg jo bare en ide enn så lenge...

Se for deg hvite duker, hvite tallerkner, lave blå blomster oppsatser sånn ca annen hver løpemeter, og midt mellom hver blomster oppsats står et sånt lys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaare kirke! Der gifta broren min seg ogsaa for et par aar siden, den er veldig koselig, aassaa akkurat passe stor! Haaper det gaar fint i planleggingen!

Ville bare kikke innom aa si god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

I går var jeg virkelig flink!

Da lagde jeg en prøve til åssen invitasjonen skal se ut.

Forloveden var på kurs (hele helga så jeg måtte finne på noe) så da lekte jeg med de programmene jeg har på pc'en... Mangler yndlingsprogrammet mitt, adobe photoshop, det må ha forsvunnet i flyttingen i fjorhøst, men jeg må leite etter det neste gang jeg kommer hjem... Oi, der spora jeg av og gikk off topic...

Jeg var på SGS på lørdag, og de hadde salg pga. "omgjøring i bedriften", og derfant jeg sånne gullklistre merker som det står "invitasjon" på og noen slags "blondehjørner til å klister på fotografier osv. 10 ark med sånneklistermerker fikk jeg for bare 75 kroner... de pleier vanlivis å koste 2-3 ganger så mye...

Så på søndag lekte jeg meg med pc'en og fikk laget en invitasjons tekst som inneholdt mange x'er for all infoen som ennå ikke er bestemt... Dette delte jeg utover tre kolonner, hvor av den midtre "bare" hadde et monogram i seg, så skrev jeg det ut og brette det i tre.

Såå scannet jeg inn et hjerte jeg hadde skrevet "Velkommen til vårt bryllup 19. September 2009". På det rette jeg på trksten, sånn at det så mer perfeksjonert ut, enn min kallegrafi. Den skrev jeg ut, og limte gullpapir bak, slik at det fikk en gullkant rundt.

Så scannet jeg inn et billedkort fra en kortstokk, så visket jeg ut bildet i det og lagde det sånn at det var et hjerte i hvert hjørne, så satte jeg mine initialer oppe og hans i de nedre hjørnene. Så skrev jeg det ut.

Så tok jeg et bilde av han og meg som jeg gjorde litt lysere, og så vips, "with the touch of a botton" gjorde jeg sånn at det ble sånn "fargeleggingsboks-omriss" på hele bildet. Det printet jeg ut, og tegnet en prinsessekrone på hodet mitt, og han fikk en lav kongekrone. Så tegnet jeg lengre hår på meg og gjorde noen linjer mer markert. Blant annet ble kjeven mer markert på oss begge, så scannet jeg det inn, gikk over linjene øyne og litt størrelsesforhold. Så kvittet jeg meg med all bakgrunn, og plasserte hodene våre tett intill hverandre.

Så kopierte jeg bildet og snudde det oppned og plasserte det under det første (sånn som på et billedkort i kortstokken; det ser likt ut om du holder det opp ned eller rette veien) Det tok jeg å skrev ut slik at det passet inn i rammen i billedkortet. Og så klippte jeg det ut, og limte det på plass, så kopierte jeg det og klipte ut kortformen.

dette limte jeg også på gullpapir, slik at det fikk engulkant rundt.

Så oppe i høyre hjørne av bilderammen limte jeg et sånnt gull klistermerkehjørne, og selve kortet limte jeg sånn ca midt på fresiden av invitasjonen. Og midt mellom bunnen av kortet og bunnen av "billedkortet" limte jeg et invitasjons klistermerke.

Det hjerte med tekst og gullkant limte jeg på fremsiden av den høyre tredjedelen av kortet, som blir brettet under fremsiden.

Dette ble egentlig altfor langt, og veldig tungt forklart, men jeg får forsatt ikke til å plasser bilder inne på kg... argh...

Jeg er veldig for nøyd, og forloveden sa når han kom hjem i går, at sånn burde invitasjonen se ut, og det er jeg så hjertens enig i...

Det er nå i hvertfall det jeg har holdt på med i helga.... Nå gleder jeg meg til påske for å vise frem invitasjonen til mine foreldre og svigers.... :D

Klemmm...

P.S.: Er det noen som har sett i det siste nr av burda magazine? Dere r det brudekjole mønster, og det er en som er veldig fin inni der! Jeg skal ta den med til påske sånn at mamma kan se på det, men jeg tror det er det mønsteret jeg går for... Det er noe alla kjolen som Jackie Kennedy giftet seg i for mange herrens år siden... den er fin den!

I'm gitty today!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

De innbydelsene hørtes kjempefine ut! Håper du får til bilder :) Du kan jo f.eks. lage deg en konto på Photobucket så legger du de inn der, får en link og legger linken til i innlegget ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...