Gå til innhold

Flytter dere babyen fra foreldresoverommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller bør vi mellom-tilvenne soving på eget rom?

Vi ønsker på sikt at jentene våre skal dele rom, men vi har mulighet til å gi dem hvert sitt. Lillesøster er 8 mnd og støresøster er snart 3 år.

Hva gjør/gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, ofte har man vel ikke annet rom?

Mine yngre søsken ble i alle fall putta rett inn på rom med meg da vi var små, hadde bare to soverom.

Samme er det nå, så barna våre må sove på samme rom når den tid kommer.

Skrevet

vi puttet lillebror inn på samme rom som storesøster da han var ca 6 mnd, storesøster var 2,5...

Det fungerte veldig bra, storesøster som selv om lillebror våknet og fikk pupp en gang om natten...

Skrevet

Bare nysgjerrig: hvorfor ønsker dere at barna skal dele rom, dersom dere har muligheten til å gi dem hvert sitt?

Skrevet

Lillebror skal rett inn på rommet til storesøster. Og ja, planen er at de skal dele rom selvom vi har flere å ta av.

Rett og slett fordi de skal legges samtidig etterhvert, så lesing og sånt blir der inne og jeg tror det er koselig, trygt og artig for dem! Men, de skal få egne soverom før skolestart, iallefall det som er planen.

Skrevet

Vi flyttade in lillasyster till storebror nästan direkt efter ommålning av flera rum. Det var en stund där sängarna flyttades runt och storebror fick till och med ha sin säng i vardagsrummet/stuen i två veckor innan allt blev klart.

Så fick de flytta in tillsammans i sitt nya barnrum, vårt gamla sovrum, lägenhetens största.

Vi hade kunnat ge dem varsitt rum men det skiljer mycket i storlek på rummen. Nu blir alla leksaker gemensamma fast ändå inte. Böcker och mjuka djur är på ett ställe, tågbanan, bilarna och dockorna likaså. Det är DERAS rum.

De somnar ofta vid samma tid, han somnar även om hon skriker sig till sömns en kväll. Ibland sover redan hon när han ska lyssna på saga. De lär sig leva med varandra.

Det lilla rummet vägg i väg är allas vårt "kontor" med datorer, barnbord och deras pyssel- rithörna.

För storebrors skull var det viktigt att vi gjorde om ett annat rum till DERAS rum i stället för att hon bara flyttade in i hans rum.

Skrevet

Vi har "bare" 2 soverom,men har tenkt å flytte sånn at vi har 3 soverom når babyen skal over på eget rom.Storebror kommer da til å være ca 3,5 år.Ser for meg at det kan bli en del uro/gråt med lillebror,da får jo ikke storebroren den søvnen han trenger om de deler soverom

Skrevet

Vi flyttet lillesøster inn på eget rom når hun var 3 uker gammel.

Hadde ekstra seng der inne som jeg ammet på..

Fungerte mye bedre for oss på denne måten.

Soverommet vårt ble for kaldt for henne, og vi fikk ikke sove

når d ble for varmt....

Storesøster er 8 år eldre og måtte opp for komme seg på skolen, så da var ikke d noe alternativ:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...