Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min hund på halvannet år hilser meg alltid velkommen når jeg kommer inn i rommet. Det er liksom ikke måte på hvor glad hun alltid er, selv når jeg bare har vært en liten tur på toalettet Hun vil helst opp i ansiktet mitt og slikke meg velkommen tilbake - jeg skjønner den... Det jeg derimot ikke skjønner helt, er når hun (på kveldstid, gjerne foran tv'n) vil slikke beina mine. Hun slikker og slikker, og sokkene mine blir fullstendig gjennomblaute. Hun kan holde på i evigheter, og gir seg ikke før jeg er streng med henne. Hvorfor gjør hun dette? Og hvorfor meg mer enn mine barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min hund er også kjempe gla når jeg kommer inn i rommet..

det med at han slikker deg på tærne kan være et tegn på at den viser at det er du som bestemmer... jeg vet ikke

Skrevet

Slikking kan også bety at hunden er sulten. Ulvevalpene slikker ulvemoren i munnviken for å få henne til å kaste opp maten hun har med til dem.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Så faktisk akkurat deler av et program (en eller annen problemhundserie) der nettopp slikkingen ble tatt opp.

Dama sa at slikking ofte skyldtes at hunden kjedet seg. Nå vet jeg ikke om dette stemmer i ditt tilfelle, og jeg så jo heller ikke hele programmet men....

Skrevet

Kjedet seg?

Tja, jeg ser ikke bort fra at det kan være tilfellet! Slikkingen tar til når jeg har satt meg i sofaen om kvelden, og ingenting skjer i huset. Dette var faktisk en forklaring jeg kan godta. Takk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...