pelle Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Min hund på halvannet år hilser meg alltid velkommen når jeg kommer inn i rommet. Det er liksom ikke måte på hvor glad hun alltid er, selv når jeg bare har vært en liten tur på toalettet Hun vil helst opp i ansiktet mitt og slikke meg velkommen tilbake - jeg skjønner den... Det jeg derimot ikke skjønner helt, er når hun (på kveldstid, gjerne foran tv'n) vil slikke beina mine. Hun slikker og slikker, og sokkene mine blir fullstendig gjennomblaute. Hun kan holde på i evigheter, og gir seg ikke før jeg er streng med henne. Hvorfor gjør hun dette? Og hvorfor meg mer enn mine barn?
lolita90 Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 min hund er også kjempe gla når jeg kommer inn i rommet.. det med at han slikker deg på tærne kan være et tegn på at den viser at det er du som bestemmer... jeg vet ikke
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Slikking kan også bety at hunden er sulten. Ulvevalpene slikker ulvemoren i munnviken for å få henne til å kaste opp maten hun har med til dem.
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Så faktisk akkurat deler av et program (en eller annen problemhundserie) der nettopp slikkingen ble tatt opp. Dama sa at slikking ofte skyldtes at hunden kjedet seg. Nå vet jeg ikke om dette stemmer i ditt tilfelle, og jeg så jo heller ikke hele programmet men....
pelle Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2008 Kjedet seg? Tja, jeg ser ikke bort fra at det kan være tilfellet! Slikkingen tar til når jeg har satt meg i sofaen om kvelden, og ingenting skjer i huset. Dette var faktisk en forklaring jeg kan godta. Takk!!
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Hundespråk og slikking - dette er forresten en veldig bra bok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå